شماری از تروریست‌های شرق سوریه به اوکراین اعزام شدند

منابع رسانه‌ای اعلام کرد تروریست‌ها و شبه‌نظامیان مستقر در شرق سوریه برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام شدند.

نزدیکان شبه نظامیان مستقر در شرق روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که سرکردگان گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» و «جبهه النصره» در خلال هفته گذشته با فرماندهان گروه تروریستی حزب ترکستان و چندین گروه تروریستی دیگر در شرق سوریه جلساتی برگزار کرده و به این توافق رسیدند که مزدوران جنگی را از راه ترکیه به اوکراین اعزام کنند تا با روسیه بجنگند.

این منابع تایید کردند که «هیئت تحریر الشام» به منظور تشویق برای کسانی که قصد دارند به اوکراین بروند قول داده است برای دیدار با خانواده‌هایشان ضمانت‌های قانونی به آن‌ها تحویل بدهد.

این منابع فاش کردند که تعداد شبه نظامیان خارجی که از چندین منطقه در ادلب و حومه آن وارد اوکراین شده اند به حدود ۴۵۰ نفر رسیده است که بیشتر آن‌ها متعلق به ملیت‌ها (بلژیکی، فرانسوی، چینی، مراکشی، تونسی، چچنی، انگلیسی) بوده و بیشتر از گروه‌های تروریستی هستند که به ترکیه وابسته‌اند.

منابعی که با اسپوتنیک مصاحبه کرده‌اند همچنین در خصوص وعده‌های مالی داه شده به تروریست‌ها اعلام کردند که حقوقی که تروریست‌های ادلب دریافت می‌کنند بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود، اما میزان دریافتی تروریست‌ها با ملیت خارجی متغیر خواهد بود.

این منابع در خصوص ورود این گروه در مدت زمان کوتاهی از خاک سوریه به اوکراین، گفتند که روند انتقال شبه نظامیان در ۳ دسته از پنج شنبه گذشته با کمک سازمان‌های امنیتی ترکیه انجام شده است.

آن‌ها تایید کردند که افراد مسلح یکشنبه شب وارد اوکراین شدند، اما از صبح امروز (دوشنبه) تماس با آن‌ها قطع شده است و جزئیات بیشتری از مقصد آن‌ها در داخل اوکراین و حتی منطقه‌ای که وارد آن شده اند، مشخص نیست.

چندی پیش نیز دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که تعداد کل درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به بیست هزار نفر رسیده است. بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
احمق ها دارن میرن کشتارگاه عالی میشه سوریه وعراق از وجود منحوس شون پاک میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۰:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بسمه تعالی
تروریست پروری در جهان شغل اصلی آمریکاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
داعشی = سگ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
داعش = آلت دست آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
حقوق بشر آمریکایی..!


( بدون شرح )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
این بارامریکا داعشی های اروپارابه خانه میاورد
آخرین اخبار