آمار حریق و حوادث چهارشنبه سوری در ۳ سال گذشته اصفهان صفر است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از نبود حریق و حوادث چهارشنبه آخر سالِ ۳ سال گذشته خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران گفت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سازمان آتش‌نشانی و رسانه‌ها و همکاری شهروندان در ۳ سال گذشته آمار حریق و حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در شهر اصفهان نزدیک به صفر بوده است، البته حوادث دیگری داشتیم، ولی مربوط به چهارشنبه سوری نبود.

او می‌گوید: پخش انیمیشن برای کودکان در کلاس‌های آموزش مجازی و حضوری و بازدیدها، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، ایجاد کمپین "نه به رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه سوری" و نصب بنر در ورودی کلیه ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر اصفهان در این راستا انجام شده است.

به گفته کاوه آهنگران، هرگونه ساخت، نگهداری و فروش مواد محترقه ممنوع است و به خاطر ممنوعیت این مواد محترقه، فروشندگان یا خریداران آن‌ها را در جا‌هایی پنهان می‌کنند که گرم است و رطوبت دارد، یا ممکن است به خاطر ترکیباتی که دارند خود به خود منفجر شوند، بنابراین تاکید می‌کنیم که این مواد را به هیچ عنوان نه بسازند و نه نگهداری کنند.

او گفت: هل دادن افراد به سمت آتش، پریدن همزمان از روی آتش و بدون دید کافی، شکستن شاخ و برگ درختان و ایجاد حریق نزدیک درختان ممنوع است، همچنین شهروندان در صورت مواجه به حوادث احتمالی باید به سرعت با ۱۲۵ تماس بگیرند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان معتقد است: بیشتر مخاطبان نوجوانان و کودکانی هستند که اطلاع کافی از عواقب رفتار‌های پرخطر ندارند و لازم است والدین و معلمان آن‌ها را از عواقب این رفتار‌ها که گاهی جبران ناپذیر است آگاه کنند.

او گفت: والدین در این روز‌ها بر رفت و آمد‌های فرزندانشان، ارتباط با دوستان، مباحث مالی و حتی حضورشان در شبکه‌های مجازی نظارت داشته باشند تا فریب سودجویانی که قصد فروش مواد محترقه به آن‌ها دارند را نخورند.

کاوه آهنگران می‌گوید: به منظور پوشش ایمنی در سطح شهر اصفهان چندین دستگاه اطفائیه آتش نشانی علاوه بر آماده باش کلیه ایستگاه‌های موجود، در نقاط حساس و پر ترافیک شهر مستقر هستند تا امداد رسانی در مواقع نیاز با سرعت و سهولت بیشتری به انجام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.