سران عربستان و امارات از گفتگو با بایدن درباره بحران انرژی امتناع کردند

در پی بروز بحران انرژی، سران عربستان و امارات در هفته‌ها‌ی اخیر از تماس با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خودداری کرده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از مقامات خاورمیانه و آمریکا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پس از درخواست‌های آمریکا برای گفتگو در دسترس نبوده اند. یک مقام آمریکایی در این خصوص گفته است انتظارات زیادی برای این تماس وجود داشت اما این اتفاق نیفتاد.

گفته می‌شود خودداری عربستان و امارات از مکالمه تلفنی با بایدن در پی آن رخ داده است که آمریکا و متحدانش به دنبال مهار افزایش قیمت انرژی هستند.

کمی پیش‌تر، یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا به روابط دو کشور اشاره کرده و گفته بود: روابط امارات و آمریکا در مرحله "تست استرس" است و مانند هر رابطه دیگری است. روز‌های خوب دارد که روابط بسیار سالم است و روز‌هایی که رابطه زیر سوال می‌رود. از سوی دیگر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود هیچ برنامه‌ای برای گفتگوی بایدن و بن سلمان در آینده نزیک وجود ندارد.

هفته گذشته نیز اوپک پلاس که شامل روسیه هم می‌شود، علیرغم درخواست‌های غرب برای افزایش تولید نفت، از انجام آن خودداری کرد.

گزارش‌ها از ارتباطات سرد آمریکا و تولیدکنندگان نفت در حالی منتشر می‌شود که دولت بایدن پس از ممنوعیت رسمی واردات نفت روسیه در روز سه‌شنبه، به دنبال افزایش عرضه نفت است. قیمت نفت امروز صبح از ۱۳۰ دلار در هر بشکه گذشت که بالاترین سطح در ۱۴ سال گذشته است.

آمریکا برای اولین بار در سال‌های اخیر کانال‌های دیپلماتیک خود را با ونزوئلا، متحد روسیه که بزرگ‌ترین ذخایر نفتی جهان را دارد، باز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۲:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
ای جانم عربستان وامارات که هم مقتدرن هم با هوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اینا مثل شاه دست نشانده هستند و مستعمره مگه میتونن مخالفت کنن
آخرین اخبار