عمل کاشت حلزون گوش حدود دو هزار کم شنوا در خراسان رضوی

مدیر گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران نیازمند به کاشت حلزون، کودکان کم شنوا هستند که باید در سنین یک یا دو سالگی شناسایی شوند.

محسن رجعتی گفت:  یکی از درمان‌های نوینی که در چند دهه اخیر در کشور مرسوم شده است بحث کاشت حلزون است.

در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حدود هزار و ۸۰۰ عمل کاشت حلزون انجام شده است.

مدیر گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مهمترین مسئله در بحث کاشت حلزون  بحث سن می‌باشد و اگر کودکی کم شنوایی بدو تولد دارد و در دوران نوزادی و شیرخوارگی تشخیص داده شود، بهترین دوران برای کاشت حلزون است.

او گفت: چشم انداز ایده آل در شناسایی بیماران نیازمند به کاشت حلزون، کودکانی است که دچار کم شنوایی بدو تولد هستند تا در سن یک یا دو سالگی شناسایی شوند و بررسی‌های لازم برای آن‌ها انجام شود، و عمل جراحی برای کودک صورت پذیرد.


بیشتربخوانید


رجعتی گفت: تا حد زیادی مشکل کم شنوایی این کودکان بعد از کاشت حلزون جبران می‌شود و این کودکان می‌توانند مدرسه عادی بروند.

مدیر گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کودکان بدون نیاز به کمک در کنار سایر کودکان تکامل علمی و آموزشی مناسب را دریافت کنند، اما هر چقدر سن تشخیص و سن انجام کاشت حلزون بالاتر رود نزدیک شدن کودک به سطح طبیعی از تکامل ارتباطی آسیب می‌بیند.

رجعتی گفت: در سنین بالا کاشت حلزون برای بیماران کم شنوا و یا نا شنوا بدو تولد بی تاثیر است، اما در بالغین کاشت حلزون در مواردی که فرد دچار کم شنوایی اکتسابی (عفونت و تصادف) شده، کمک کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.