کاشت ۲۰۰ اصل نهال درخت در هفته درختکاری

به مناسبت هفته درختکاری و با همت بسیجیان این حوزه ۲۰۰ اصل نهال درخت کاشته شد.

سرگرد پاسدار بهنام نادری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) سپاه ناحیه کازرون گفت: در این برنامه خداپسندانه که با عنایت پایگاه مقاومت بسیج قدس روستای مشتان و همکاری منابع شهرستان کازرون وشورا و دهیاری این روستا ۲۰۰ اصل نهال درخت کنار در کوهپیمای روستای مشتان کاشته شد.

به گفته فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع)، در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌های جوان می‌کنند. ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک‌ها و فضا‌های سبز و دیگر نقاط شهر نهال‌هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او گفت: درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند.

سرگرد نادری گفت: کاشت درخت یک حرکت کاملاً دینی و انقلابی است که در نگهداشت و حفظ درختان نیز کار بسیار مهمی است که باید همگان رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار