فرهنگیان نی‌ریز و جهرم فارس به کمک دو دانش آموز نیازمند شتافتند

به همت جمعی از معلمان جهرم و ممسنی استان فارس، هزینه سنگین درمان دو دانش آموز تامین شد.

معلمان و مدیران در شهرستان‌های نی‌ریز و جهرم استان فارس به کمک دو دانش‌آموز دارای مشکلات جسمی حرکتی و مالی، شتافتند.

مدیر و معلمان یک مدرسه در نی‌ریز پس از مشاهده اشتیاق به درس یکی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، برای کاهش آلام وی و خانواده اش دست به کار شدند.

منوچهر فرج زاده، محمد علی مبارکی و رسول ایرانی؛ مدیر، معاون پرورشی و مسئول خوابگاه آموزشگاه علی بن ابیطالب (ع) راهی روستای سیمیره که در فاصله۳۰ کیلومتری شهر نی‌ریز قرار دارد شدند.

این فرهنگیان نی‌ریزی با حضور در منزل این دانش‌آموز متوجه شدند پدر دانش آموز نیز در اثر حادثه‌ای قطع نخاع و از کار افتاده شده است.

همچنین متوجه شدند روستای این دانش آموز از اینترنت محروم است و او برای حضور در کلاس و درس مجازی مجبور است هر روز سه کیلومتر با وجود ناتوانی جسمانی، پیاده راه را طی کند تا خود را به بلندترین نقطه آن منطقه که آنتن دهی دارد برساند و سر کلاس درس آنلاین حاضر شود و پس از اتمام کلاس دوباره این مسیر را طی کند تا به خانه برگردد.

مدیر و معلمان آموزشگاه علی بن ابیطالب (ع) شهرستان نی‌ریز بامشاهده چنین صحنه‌هایی تصمیم گرفتند امکاناتی را برای این خانواده مهیا کنند.

به گفته مدیر آموزشگاه علی بن ابیطالب شهرستان نی‌ریز پس از پیگیری، دکل مخابراتی طی چند روز آینده در روستای مذکور نصب خواهد شد.

منوچهر فرج زاده همچنین گفت: امکاناتی از قبیل: آبگرمکن، ویلچر و کامپیوتر تا قبل از عید نوروز خریداری خواهد شد و در اختیار این خانواده محروم قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزشگاه علی بن ابیطالب شهرستان نی‌ریز با مشاهده نقاشی‌های این دانش آموز پی به استعداد وی در رشته سیاه قلم برد و پیگیر یافتن استاد ویژه‌ای است که به وی آموزش دهد.

همچنین جمعی از معلمان جهرمی، هزینه سنگین درمان یک دانش آموز اهل این شهرستان را تامین کردند. یک دانش آموز دختر مدارس شهرستان جهرم به دلیل عارضه قلبی مدتی در بستر بیماری بود.

او برای ادامه درمان خود باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت که هزینه درمان مانع حضورش در کلاس درس شده بود.

جمعی از معلمان جهرمی پس از اطلاع از این مساله با اطلاع رسانی به سایر همکاران خود توانستند کل هزینه درمان این دانش آموز کلاس دوم دبستان را جمع آوری کنند.

اکنون این دانش آموز دختر، بهبودی خود را به دست آورده و آرزومند است روزی جامه معلمی بر تن کند تا بتواند درس عشق و مهرورزی را به فرزندان این مرز و بوم آموزش دهد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار