وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد:

اتصال ۷۷ درصدی وزارت ارشاد به سامانه جامع کسب و کار

اسماعیلی گفت: از ۱۳ موضوع وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ مورد را به سامانه جامع کسب و کار متصل کرده ایم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به شهرستان ساوه مطالبی به شرح زیر عنوان کرد.

در موضوع سامانه جامع کسب و کار در این وزارتخانه از ۱۳ موضوع وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۰ مورد اتصالات به این سامانه جامع را برقرار کرده ایم و در ۳ مورد باقی مانده هم تا یکی دو روز آینده به سامانه جامع وصل می‌شویم.

در خصوص مجوز‌های الکترونیک در سامانه جامع وزارت ارشاد هم این وزارتخانه یکی از موفق‌ترین وزارتخانه‌ها در برخط کردن خدمات خود بوده است.

رویکرد وزارت ارشاد اسلامی حمایت از جبهه مردمی فرهنگی در کشور است و بنا را بر مشارکت در طرح‌های فرهنگی در کشور قرار دادیم تا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

مسکن خبرنگاران را هم باتوجه به شرایط خاص استان‌ها پیش می‌بریم، ولی به طور کلی با وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه‌ای برای احداث ۲۴ هزار واحد مسکونی خبرنگاران کل کشور منعقد کرده‌ایم و اکنون به دنبال افزایش این تعداد و ارائه تسهیلات ویژه برای خبرنگاران هستیم.

درباره مشکلات خبرنگاران و اهالی رسانه در صندوق اعتباری هنر هم اعضای این صندوق از حوزه‌های مختلف سینمایی، نمایشی، موسیقیایی و بخش‌های قرآنی هستند و تنها مشکل آن در حوزه رسانه‌ها و خبرنگاران است.

تعداد قابل توجهی از خبرنگاران عضو این صندوق هستند، اما در یک فرآیند دو مرحله‌ای معاونت مطبوعاتی وزارت خانه به دلیل شرایط خاص این حوزه برای احراز آن‌ها ضوابطی را مشخص کرده است که همین امر، روند کار را طولانی کرده است.

به معاون مطبوعاتی دستور داده ام، بحث صندوق اعتباری هنر را دنبال کند و ماه آینده جلسه‌ای را به صورت میدانی با مدیر عامل صندوق هنر در استان برگزار نماید، تا مسائل اهالی رسانه را در این حوزه حل و فصل کنند.

تخصیص تجهیزات کامل پردیس سینمایی، افزایش دو برابری اعتبارات موسسات فرهنگی و قرآنی، تکمیل مجتمع فرهنگی ساوه با مشارکت مدیریت شهری از اهم مصوبات سفر وزیر ارشاد به ساوه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.