لزوم استفاده دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های عمومی از ابزار‌های قانونی برای صیانت از حقوق مردم

اقدام دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در زمینه خودرو‌های دپو شده سایت ایران خوردو، نمونه استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای صیانت از حقوق مردم است.

رئیس کل دادگستری فارس، در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش ششده و قره بلاغ فسا با قدردانی از تلاش خیران در افتتاح این دادگاه گفت: افتتاح دادگاه نباید بهانه‌ای برای تشکیل پرونده و افزایش دعاوی حقوقی و کیفری شود بلکه همچنان مردم تلاش کنند اختلافات در شورای حل اختلاف، مؤسسات داوری و دیگر نهاد‌های شبهه قضایی حل و فصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه دادگاه یک نهاد بی طرف، مستقل و غیر سیاسی است ، گفت: این موضوع نافی تعامل با نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر در راستای اجرای بهتر قانون، توسعه امنیت و خدمت رسانی به مردم نیست.

رئیس کل دادگستری استان فارس به رئیس دادگاه عمومی بخش ششده و قره بلاغ، گفت: در حوزه امنیت با دیگر نهاد‌ها به ویژه کمیته امنیتی بخش و شورای تأمین شهرستان تعامل سازنده داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به زیرساخت‌های مناسب ارتباطات الکترونیکی در همه حوزه‌های قضایی استان و فراهم بودن برگزاری جلسات رسیدگی غیر حضوری و دادرسی‌های بدون کاغذ اشاره و گفت: از ابتدای شکل گیری دادگاه در این بخش تلاش کنید مبنای ارائه خدمات قضایی را بر استفاده از امکانات الکترونیکی پایه گذاری کنید تا استفاده از این امکانات به یک فرهنگ و روند معمول تبدیل شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به تصرفات غیر قانونی زمین‌ها و منابع طبیعی و حفر چاه‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع ملی و پیشگیری از تعرضات به ویژه در روز‌های پایانی سال باید یکی از اولویت‌های مهم در شهرستان فسا و همه حوزه‌های قضایی سراسر استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی صیانت از حقوق مردم را دیگر اولویت دستگاه قضایی استان خواند و با قدردانی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برای ورود قاطع به موضوع دپوی خودرو در سایت شرکت ایران خودرو شیراز گفت: این اقدام دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نمونه‌ای از استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای صیانت از حقوق عامه است و باید دادستان‌ها در شهرستان‌ها و روسای دادگاه‌های عمومی بخش از ابزار‌های قانونی در اختیار خود در راستای صیانت از حقوق مردم به بهترین نحو استفاده کنند.

او همچنین از مدیران سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان خواست تا پس از تأسیس دادگاه در بخش ششده و قره بلاغ، دیگر خدمات مرتبط با دادگاه را در این بخش مستقر کنند تا از رفت و آمد‌های غیر ضروری مردم به شهرستان یا مرکز استان جلوگیری شود.

رئیس شورای قضایی استان به اینکه در تعطیلات نوروزی ارائه هیچ یک از خدمات قضایی در استان تعطیل نخواهد بود اشاره و گفت: همه خدمات قضایی ضروری در تعطیلات سال جدید در قالب واحد‌های کشیک در دادسرا‌ها و دادگاه‌های سراسر استان به مراجعان ارائه خواهد شد.

در پایان این مراسم قاضی ارسلان خادمی به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش ششده و قره بلاغ معرفی شد و همچنین با استفاده از تأسیسات قانونی و کمک خیران و ستاد دیه استان ۱۸ زندانی از زندان شهرستان فسا آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار