ضرورت ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: تاکنون تنها ۴۲ درصد شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده است.

سعید دشتی زاده گفت:  نبود شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز موجب ورود آب ناشی از بارندگی در شبکه فاضلاب، و اشباع شبکه، بالازدگی فاضلاب و در مواردی ریزش خطوط فاضلاب می‌شود.

به گفته او شبکه فاضلاب اهواز هم اکنون در حال توسعه و تکمیل است و ضروری است همزمان با اجرای این شبکه، مدیریت شهر اهواز نیز اقدام لازم برای احداث شبکه دفع آب‌های سطحی را انجام دهد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز می گوید:  فرسودگی تاسیسات آبرسانی، گسترده بودن اهواز و کمبود شدید منابع موجب شده تا کار در حوزه آب و فاضلاب در این کلانشهر با سختی‌های فراوانی همراه باشد.

این مقام مسئول گفت: تمام هزینه‌های جاری، حقوق و دستمزد و هزینه تعمیرات شرکت از منابع جاری و حق آب بهای مشترکان تامین می‌شود که به دلیل یکپارچه سازی و ادغام آبفا و آبفای روستایی هم اکنون وضعیت درآمد و هزینه‌های این شرکت به شدت نامتوازن شده است.

ادغام انجام شده موجب شده تا ماهانه هزینه این شرکت ۱۵۰ میلیارد ریال بیشتر از درآمد‌های آن باشد که این موضوع شرایط دشواری را بر مجموعه حاکم کرده است و برای حل این ناترازی هزینه و درآمد علاوه بر ضرورت حمایت دولت از این مجموعه، تلاش برای افزایش درآمد‌های شرکت از جمله فروش پساب تصفیه خانه‌ها به شرکت‌های صنعتی بزرگ خوزستان در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.