تازه شدن داغ مردم بحرین در سالروز ورود نظامیان آل‌سعود برای حمایت از رژیم آل‌خلیفه

مردم بحرین در سالروز ورود نظامیان سعودی به بحرین برای سرکوب انقلاب این کشور، یک جنبش اعتراضی علیه رژیم آل‌خلیفه راه انداختند.

نیرو‌های مخالف با رژیم آل‌خلیفه در بحرین همزمان با فرا رسیدن روز ۱۳ مارس و سالروز ورود نظامیان رژیم آل‌سعود و امارات به این کشور در راستای سرکوب انقلاب مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ و حمایت از رژیم آل‌خلیفه که درحال سقوط بود، کمپینی را به راه انداختن و هشتگ «الا السیاده» را ترند کردند.

براساس گزارش بحرینی لیکس این کمپین از روز ۱۲ مارس تا ۱۵ مارس قرار است به فعالیت خود ادامه دهد. گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه از جمله «الوفا الاسلامی»، «جمعیت الامل الاسلامی» و «جنبش خلاص» نیز از مردم بحرین خواستار در این کمپین اعتراضی شرکت کنند.

در سال ۲۰۱۲ جنبش الوفا الاسلامی روز‌های ۱۲ الی ۱۵ مارس را روز مبارزه وطنی با اشغالگری عربستان نامید. طی این روز‌ها نظامیان رژیم آل‌سعود برای سرکوب مخالفان رژیم آل‌خلیفه که بسیار به سقوط نزدیک بود وارد بحرین شد. بعد‌ها نظامیان امارات نیز به نظامیان عربستان نیز ملحق شدند و اسم این مداخله نظامی را «سپر شبه جزیره» گذاشتند.

از آن روز، مردم بحرین با یادآوری پرچم «بحرین، آزاد، آزاد، سپر شبه جزیره بیرون» که در اولین روز اشغال عربستان و امارات برافراشته شد، این روز را گرامی می‌دارند و بار‌ها گفته‌اند جنایات عربستان و امارات را فراموش نخواهند کرد. مبارزات مردم بحرین همچنان ادامه دارد و بار‌ها مخالفت خود را با اقدامات رژیم آل‌خلیفه اعلام کردند.

براساس نظرات گروه‌های بحرینی در واپسین روز‌های سال ۲۰۱۱، انقلاب راه خود را برای تغییراتی پیش می‌گرفت که اگر مداخله نظامی عربستان و امارات برای سرکوب مردم بحرین نبود، به نفع کشور، مردم و منطقه بود.

پیش از این نیز موسسه حقوق و دموکراسی بحرین (BIRD) با توجه به ادامه سرکوب جامعه مدنی از سوی رژیم آل خلیفه و محدودیت‌های شدید آزادی‌های مدنی، حقایق تکان دهنده‌ای را در مورد شدت سرکوب، ظلم و نقض حقوق بشر در بحرین منتشر و اعلام کرد بالاترین نرخ سرانه حبس را در میان کشور‌های عربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارد.

رژیم آل‌خلیفه در سال ۲۰۲۱ هدف گیری کودکان اقدامات خشونت آمیز خود را تشدید کرد و در ماه فوریه ۱۳ کودک را به دلیل فعالیت‌های مربوط به اعتراضات دستگیر و بازداشت کرد که کوچکترین آن‌ها ۱۱ سال داشت و ۵ کودک دیگر را در ماه دسامبر دستگیر و بازداشت کرد. آن‌ها اغلب بدون حضور وکیل یا والدینشان مورد بازجویی قرار می‌گرفتند، از ملاقات با خانواده محروم بودند و تنها اجازه یک تماس ۱۰ دقیقه‌ای در هفته به آنان داده می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
چرا به فکر مردم مظلوم بحرین نیستیم باید از ظلم ازادشان کنیم
Germany
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
مردم بحرین و افغانستان از روزی که از خاک مادری شون ایران جدا شدند یک روز خوش ندیدند.
آخرین اخبار