بناهای تاریخی، آماده میزبانی از گردشگران

بنا به گفته مسئولان بازسازی‌ها در باغ‌های تاریخی خراسان‌جنوبی به اتمام رسیده و مهیا برای بازدید‌های نوروزی هستند.

دیدن باغ‌های بی بدیل و زیبا با عمارت‌های بسیار شگفت‌انگیز آن هم در دل کویر بسیار دلنشین است و ایام نوروز فرصتی است برای اینکه در دل این باغ‌های تاریخی فارغ از خستگی‌های روزمره از آینه کاری‌های باغ و عمارت رحیم آباد و گل‌های زیبای باغ گلشن طبس و شگفتی‌های عمارت اکبریه لذت ببریم.

اما در آستانه نوروز با توجه به اقدامات عمرانی و بازسازی که امسال در برخی از این باغ‌ها انجام شده، وضعیت تاریخی خراسان جنوبی به چه صورت است. آیا مهیای برای پذیرایی از گردشگران شده است؟

جنتی‌فر مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه گفت: باغ جهانی اکبریه در ایام نوروز برای بازدید علاقمندان به فرهنگ و هنر و آثار تاریخی آماده است.

بازارچه صنایع دستی در باغ اکبریه

جنتی فر مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه با اشاره اینکه بازدید از باغ اکبریه در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا هشت شب خواهد بود، گفت: در این مکان تاریخی با ارزش بازارچه فروش صنایع دستی و خانه موسیقی را نیز خواهیم داشت.

او با بیان اینکه در باغ گلشن طبس نیز شهرداری در حال انجام برخی کار‌های عمرانی است، گفت: البته این کار‌های عمرانی تا ایام نوروز به پایان خواهد رسید و این مکان زیبا نیز آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.


بیشتر بخوانید


جنتی فر گفت: باغ شوکت آباد نیز هر چند در اختیار بخش خصوصی است، ولی بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته این مکانی نیز پذیرایی بازدید مسافران و گردشگران خواهد بود.

اعتبارات باغ اکبریه در امسال

جنتی فر مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اساس ابلاغیه‌های وزارت میراث فرهنگی با توجه به شیوع کرونا اقدامات ارزشمندی برای بازدید مجازی باغ اکبریه و معرفی این میراث جهانی انجام دادیم که مورد اقبال قرار گرفت.

او گفت: برای میراث جهانی باغ اکبریه حدود ۶۰۰ میلیون اعتبار از محل امور پایگاه‌ها و سه میلیارد تومان از محل اداره کل موزه‌ها برای تجهیز و راه اندازی موزه‌های باغ اکبریه در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت که از هر دوی این اعتبارات برای بازسازی و آماده کردن باغ برای ایام نوروز بهره گرفتیم.

باغ رحیم آباد آماده برای بازدید نوروزی

شریعتی منش معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی گفت: بسیاری از اقدامات برای بهسازی باغ و عمارت رحیم آباد در امسال صورت گرفته و گچ کاری‌ها نیز به پایان رسیده است.

او گفت: باغ و عمارت زیبای رحیم آباد نیز برای بازدید در ایام نوروز آماده است و مشکلی وجود ندارد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.