خسران صنعت کشاورزی گیلان در پی تغییر کاربری اراضی

استاندار گیلان گفت: تغییر کاربری اراضی و تبدیل آن به ویلا، موجب شد تا صنعت کشاورزی دچار خسران شود.

اسدالله عباسی امروز (یکشنبه ۲۲ اسفند ماه) در دیدار مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه با اشاره به وضعیت صنعت در گیلان و محدودیت‌ها و محرومیت‌های موجود گفت: با وجود مواهب طبیعی ارزشمند در استان و ظرفیت بالای آن در بخش‌های دیگر از جمله گردشگری، توسعه صنعتی گیلان مغفول مانده است.

به گفته او با توجه به کمبود زمین در گیلان، لازم است استفاده بهینه از منابع و عزم جهادی برای پیشبرد امور مورد توجه مسئولان و فعالان حوزه صنعت قرار گیرد.

استاندار گیلان زمین‌های کشاورزی را بسیار باارزش خواند و گفت: تغییر کاربری این اراضی و تبدیل آن به ویلا، موجب شده تا صنعت کشاورزی نیز دچار خسران شود این در حالی است که با توسعه گردشگری و صیانت از بافت روستایی، توسعه اقتصاد روستامحور را نیز رقم زد.

لزوم بهره‌گیری از دانش نوین و صنایع دانش بنیان در گیلان

آقای عباسی بهره گیری از دانش نوین، امکان سنجی برای توسعه صنایع در گیلان و نیز توجه جدی به صنایع دانش بنیان را امری مهم دانست و با اشاره به واحد‌های راکد و نیمه فعال استان، بر ضرورت واگذاری این بنگاه‌های اقتصادی به افراد دارای صلاحیت جهت بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید تأکید کرد.

او همچنین اهمیت شهرک‌های صنعتی در امر تولید و توسعه اقتصادی را بالا خواند و با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در این حوزه، تلاش برای خروج واحد‌های تولیدی از رکود را حیاتی ذکر کرد.

انتصابات جدید در حوزه صنعت گیلان

شهاب جنابی، مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های صنعتی گیلان گفت: هم اکنون افزون بر یکصد پروژه در حوزه صمت در کشور تعریف شده که بخش قابل توجهی از آن در بخش زیرساخت است.

به گفته او طرح آمایش سرزمین صنعتی، معدنی و تجاری نهایی شده که احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال و همچنین توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در آن لحاظ شده است.

در این دیدار همچنین با قدردانی از فرهاد دلق پوش؛ رئیس پیشین سازمان صمت استان و فریبرز سعیدی کیا؛ مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، تیمور پورحیدری به‌عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان و مهدی محبوبی به‌عنوان مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی استان معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.