معتادان، صاحب کار می شوند

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: برابر برنامه‌ریزی با مسئولان برای معتادان پس از ترک اعتیاد، کار ایجاد می‌شود.

سرهنگ مرتضی امیر سبتکی با تشریح شعار نوروز ۱۴۰۱ ««پلیس هوشمند، قانون مداری، نشاط بهاری»گفت: رسانه‌ها راویان حقایق جامعه هستند و از جایگاه ویژه‌ای در افکار عمومی برخوردارند.

او می گوید: پلیس مبحث پیشگیری از جرایم را با آگاه سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی در سرلوحه کار خود قرار داده است و یکی از اهداف مهم پلیس در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، بحث تعامل و همفکری با اصحاب رسانه است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: نقش ارزنده و تاثیرگذار خبر و اطلاع‌رسانی در پیشرفت اطلاعات عمومی مردم و ارتقای سطح آگاهی جامعه انکار ناپذیر است و نیروی انتظامی با داشتن این مقوله، مبحث پیشگیری از جرائم را با آگاه سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی در سرلوحه کار خود قرار داده است و یکی از اهداف پلیس تعامل و همفکری با اصحاب رسانه است.

او می گوید: رسیدن به امنیت پایدار و احساس امنیت در جامعه بستری امن و سالم را می‌طلبد و  این مورد در سایه همدلی و همکاری اصحاب رسانه و پلیس با قدرت و سرعت بیشتر شتاب می گیرد و این اقدام در سایه تلاش خبرنگاران در جلب مشارکت مردمی در زمینه آگاه‌سازی از آسیب‌های اجتماعی و تعامل و همفکری با پلیس واقعیت پیدا می‌کند.

سرهنگ امیرسبتکی گفت: برخورد قانونی و قاطعانه با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی همواره در دستور کار پلیس شهرستان بوده و در کنار این موارد اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه نیز  از سوی بخش‌های مختلف انتظامی شهرستان اجرایی شده است و کسانی که در سطح شهر می‌خواهند با عربده کشی، انجام حرکات نامتعارف، مزاحمت برای بانوان، آلودگی صوتی، تخلفات حادثه ساز، حرکات نمایشی با وسایل نقلیه در معابر عمومی و مواردی از این قبیل در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کنند با هماهنگی مرجع قضایی برابر ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اومی گوید: با توجه به تأثیر جرائم خشن بر احساس امنیت، پلیس شهرستان رسیدگی به پرونده‌ها و برخورد با مجرمان این حوزه را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است. اگرچه ماموران انتظامی در بسیاری از موارد ارتکابی با جرائم خشن در زمانی اندک مقابله می‌کنند؛ اما راهکار اساسی برای کاهش جرم پیشگیری اجتماعی و فرهنگ سازی است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان به کاهش ۱۲ درصدی سرقت در سیرجان نسبت به مدت مشابه پارسال طی ۱۱ ماه  امسال اشاره کرد و گفت: دستگیری مجرمان در حوزه‌های مختلف ۲۸ درصد نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گفته او نظارت بر اماکن عمومی و صنفی از ابتدای سال در شهرستان ۲۸ درصد رشد داشته و ۲۸۰ مورد تذکر در خصوص تخلفات صنفی به متخلفان داده شده است.

سرهنگ امیرسبتکی می گوید: بیشترین تصادفات برون شهری است و  نسبت به مدت زمان مشابه پارسال، فوتی تصادف برون‌شهری ۲۵ درصد افزایش یافته است و در فوتی تصادفات درون شهری با کاهش ۷۰ درصدی مواجه هستیم.

او به قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در شهرستان کشف و ضبط شده است.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان کالا‌های قاچاق کشف شده، شامل: لوازم خانگی، دستگاه‌های صوتی و تصویری و لوازم آرایشی است و از ابتدای امسال ۱۱۳ پرونده در حوزه قاچاق کالا در شهرستان ایجاد شده است.

 او به تشکیل ۱۵ پرونده در حوزه جرائم اقتصادی در شهرستان اشاره کرد و می‌گوید: بیش از ۶ تن از انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شده است و همچنین ۷۸۲ نفر معتاد خرده‌فروش و قاچاقچی در این شهرستان دستگیر شده است.

سرهنگ امیرسبتکی گفت: برابر برنامه‌ریزی با مسئولان برای معتادان پس از ترک اعتیاد و سالم سازی برای حضور در جامعه کار ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار