ارائه خدمات رایگان به کودکان کار و خیابان در خراسان رضوی

ادارات آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای،اتباع و مهاجرین خراسان رضوی، بیمه‌ها و مراکز درمانی موظف به ارائه خدمات رایگان به کودکان کار و خیابان شدند.

 معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از این سازمان‌ها خواسته می شود خدمات مورد نیاز کودکان کار و خیابان را به کودکانی که بهزیستی به آن‌ها معرفی می‌کند، به صورت رایگان ارائه کنند.این موارد در آخرین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده  تصویب و توسط دبیرخانه کارگروه به این دوایر ابلاغ شد.

به گفته شهره شاهرودی طبق این مصوبات، حمایت‌های آموزشی تحصیلی به صورت رایگان و بدون قید و شرط در مورد تمامی کودکان کار و خیابان ایرانی و غیرایرانی بازمانده از تحصیل، به آموزش و پرورش محول شد.

او گفت: همچنین مقرر شد آموزش و پرورش برای کودکان فاقد شناسنامه و مدارک هویتی نیز گواهی‌نامه‌های آموزشی مورد تقاضای آن‌ها را صادر کند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین آموزش رایگان مهارت‌های شغلی و ارائه فرصت‌های شغلی به کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنان و همچنین صدور گواهی مهارت برای پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های سنجش مهارت، به سازمان فنی و حرفه‌ای محول شد.

شاهرودی گفت: در خصوص ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به کودکان کار و خیابان اعم از ایرانی و غیر ایرانی که توسط بهزیستی معرفی می‌شوند، ارائه این خدمات نیز به سازمان‌های بیمه‌گر عضو کارگروه، واگذار شد.

به گفته او، همچنین مقرر شد کودکان کار و خیابان غیر ایرانی توسط اداره کل اتباع و مهاجرین  تعیین تکلیف شده و نحوه ارائه خدمت به آنان به کارگروه اعلام شود.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: تا کنون نزدیک به یکهزار کودک کار و خیابان، شناسایی و غربالگری و برای طی مراحل توانمندسازی کودک و خانواده، به مراکز مرتبط ارجاع شده‌اند.

شاهرودی گفت: همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی و دادسرای صغار و محجورین مشهد در این زمینه، پشتیبانی لازم برای اجرایی کردن طرح را فراهم کرده و در جلساتی که با دستگاه‌های همکار برگزار می‌شود، دادستانی مشهد، اعضا را مکلف به پاسخگویی نسبت به وظایف‌شان می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.