اخبار پربازدید حوزه دفاعی امنیتی در مهر ۱۴۰۰

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب حضور داشتند؟ / ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر

تجهیزات حاضر در رزمایش فاتحان خیبر و روایت آخرین پرواز یکی از خلبانان دفاع مقدس از جمله اخبار پربازدید حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران جوان در مهر ۱۴۰۰ هستند.

حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یک سال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر

نیروی هوایی ارتش از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز دفاع مقدس نقش پر رنگی در دفاع از کشورمان به خصوص در مقابله با ضد انقلاب در کردستان و مناطق عملیاتی غرب داشته است.

اگر بخواهیم نقش نیروی هوایی ارتش را در دوران دفاع مقدس بیان کنیم باید بگوییم که اگر خلبانان نیروی هوایی و پشتیبانی‌های آنان نبود شاید بسیاری از عملیات‌های دریایی و زمینی مانند عملیات مروارید و والفجر ۸ نیز به پیروزی نمی‌رسید. یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر ایفا کرد. (بیشتر بخوانید

داستان حضور اشباح ایرانی و ابابیل در دهمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نهاجا

مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، صبح پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد. درا ین رزمایش، تمرینات متفاوتی اجرا و عملیاتی شد. 

حضور شمشیرباز و شبح نهاجا برای انهدام اهداف متخاصم، یاسین، سلاح کاربردی فدائیان حریم ولایت و بلای جان دشمنان و ورود ابابیل،کمان و کرار جزو این مراحل بودند. (بیشتر بخوانید)

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر

چرا ایران دست برتر قدرت دریایی غرب آسیاست؟

توانمندی نیرو‌های دریایی و در مجموع تسلط بر دریا‌ها همیشه جزو مولفه‌های مهمی بوده است که قدرت‌های جهان در طول تاریخ آن را به عنوان یک مولفه استراتژیک دانسته‌اند. جمهوری اسلامی ایران توانسته است با اتکا به توان جوانان خود قدرتمندتر از گذشته وارد دریا‌ها شود.

اقتدار نیرو‌های دریایی ایران تنها به نیروی دریایی سپاه اختصاص ندارد و نیروی دریایی ارتش به عنوان برادر بزرگ‌تر ندسا توانسته است موفقیت‌های بسیاری را به خصوص در سال‌های اخیر بدست بیاورد. آخرین موفقیت نیروی دریایی ارتش را باید ماموریت حدود ۱۴۰ روزه خود با عبور از چند اقیانوس و چند قاره جهان است که بزرگترین بخش آن را می‌توان حضور در اقیانوس اطلس برای اولین بار در تاریخ ایران دانست. (بیشتر بخوانید

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر

اولین شهید مسیحی دفاع مقدس کیست؟

دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عرصه‌ای بود که همه اقشار مختلف مردم از جمله جوانان در آن حضور پیدا کردند و با نمایش توانمندی‌های خود دشمن بعثی را در بیشتر موارد با شکست رو به رو کردند. وقتی حرف از ایران و دفاع از خاک می‌شود همه پای کارند از مسلمان گرفته تا ارمنی و زرتشتی و کلیمی. (بیشتر بخوانید

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر

رونمایی از دستاورد‌های جدید نیروی پدافند هوایی ارتش؛ شمس و هرمز بازوان جدید پدافندی ایران

شمس و هرمز جدیدترین دستاورد‌های نیروی پدافند هوایی ارتش هستند که نقش مهمی در ارتقای توان این نیرو دارند. (بیشتر بخوانید

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر/ کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب حضور داشتند؟

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌ غرب حضور داشتند؟

رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نزاجا، ارزیابان ستاد کل نیرو‌های مسلح و مسئولان استانی در منطقه عمومی شمال غرب کشور برگزار شد. 

در این رزمایش، تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و بالگرد‌های هوانیروز حضور داشتند. (بیشتر بخوانید

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر/ کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب حضور داشتند؟

ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج) به شبکه کلاهبرداری کینگ‌مانی

با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه‎ الشریف) یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.

این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمز ارز مجعول " کینگ‌مانی"، مبالغ هنگفتی را از زیر مجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمز ارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده است. (بیشتر بخوانید

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر/ کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب حضور داشتند؟

تشریح فعالیت‌های هوانیروز ارتش در انتخابات ۱۴۰۰/ تجهیز هوانیروز به موشک‌های FIRE & FORGET/ به جمر بالگردی و تجهیزات ضد جنگال مجهز هستیم

هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به هوانیروز ارتش شهرت دارد یکی از یگان های مهم و تاثیرگذار در حوزه رزم زمینی است. هوانیروز ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره حامی و یاور انقلاب و مردم ایران اسلامی بوده است.

این نیرو در تاریخ خود حماسه‌های متعددی را دارد که از آن جمله می‌توان به رژه ۱۹ تیرماه سال ۱۳۵۸ کارکنان هوانیروز ارتش از مقابل امام خمینی (ره)، مشارکت در برگزاری انتخابات‌ گوناگون، حضور موثر در دفاع مقدس با ۵۰۰ هزار ساعت پرواز مداوم، نهضت قطعه سازی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان آخرین دستاورد‌های این یگان را تشریح کرد. (بیشتر بخوانید)

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر/ کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب حضور داشتند؟

پدافند هوایی ارتش در دفاع مقدس چند پرنده بعثی را منهدم کرد؟

پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس نقش موثری در انهدام توان هوایی دشمن بعثی ایفا کرد. جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح آن در سال‌های اخیر به ویژه پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون توانسته‌اند دستاورد‌های مهمی در حوزه تجهیزات و ارتقای توان رزمی به دست آورند.

خودکفایی و ایجاد قدرت درون‌زا با طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظامی بومی در سال‌های اخیر به قدری سرعت یافته که حیرت بسیاری از ناظران بین المللی را به همراه داشته و باعث شده توان نظامی کشورمان هر سال بیش از سال‌های گذشته رشد کند. (بیشتر بخوانید

ماجرای آخرین پرواز سیمرغ بر فراز خونین‌شهر/ کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال غرب حضور داشتند؟

حماسه آن ۲۳ نفر در استخبارات رژیم بعث

دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عرصه‌ای بود که همه اقشار مختلف مردم از جمله جوانان در آن حضور پیدا کردند و با نمایش توانمندی‌های خود دشمن بعثی را در بیشتر موارد با شکست رو به رو کردند. اگر در این دوران نیرو‌های مردمی و جوانان با نیرو‌های مسلح کشورمان متحد نمی‌شدند و همچون ید واحده در مقابل دشمن ایستادگی نمی‌کردند، امروز شاید در وضعیت دیگری بودیم.

اما در این دوران ماجراهای جالبی هم وجود دارد که یکی از این ماجراها، ماجرایی جالب از کار بزرگ چند نوجوان است که به ۲۳ نفر مشهور شدند. (بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار