ثبت ششمین اهدای عضو در استان کرمانشاه

کارشناس پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ثبت ششمین اهدای عضو در استان خبر داد و گفت : این اهدا با رضایت خانواده گرانقدر و صبور «سیدمحمود مرادی‌پور» به ثبت رسید.

یونس زارعی گفت : در پی وقوع حادثه برای «سیدمحمود مرادی‌پور» اهل روستای آقابرار از توابع قصرشیرین، او جهت درمان به بیمارستان قصرشیرین و سپس اسلام‌آباد غرب منتقل می‌شود که متأسفانه با معاینات پزشکی مرگ مغزی بیمار مورد تایید قرار گرفت.

به گفته کارشناس پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با صحبت‌های انجام شده، بستگان این آقا بلافاصله به اهدای عضو رضایت دادند و با موافقت خانواده این مرحومه، اقدامات و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام بیمار به تهران و اهدای عضو صورت گرفت و اعضای ایشان روز گذشته به بیماران نیازمندان اهدا شد.

این ششمین اهدای عضو طی امسال در استان کرمانشاه است که توسط این جوان ۳۲ ساله به ثبت رسید.

 ۱۳ مورد اهدای عضو در سال ۹۸ در استان انجام شده متأسفانه با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ این آمار به طرز چشمگیری کاهش یافت به‌طوری که تنها یک مورد اهدای عضو داشتیم و طی امسال این ششمین اهدای عضو است.

اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی که امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد، می‌تواند به یک تا هشت نفر حیاتی مجدد ببخشد، اما متأسفانه سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور به ثبت می‌رسد که در ۶ هزار مورد اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک رفته و هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار