تولید قلم الکتروسرجری مونوپلار یک بار مصرف

یک شرکت دانش بنیان توانست قلم الکتروسرجری مونوپلار یک بار مصرف را از طریق طرح سرمایه‌گذاری دو جزئی صندوق نوآوری و شکوفایی تولید کند.

امیر ربانی‌فرد، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: قلم الکتروسرجری مونوپلار یک بار مصرف به عنوان جایگزینی برای چاقو در اعمال جراحی محسوب می‌شود که علاوه بر دقت بالا در برش با یونیزه کردن رگ‌ها از خونریزی نیز جلوگیری می‌کند. دقت بالای این ابزار باعث شده است که علاوه بر جراحی‌های باز در جراحی‌های زیبایی نیز به‌کار برود.

سرمایه موردنیاز این طرح ۲.۶۵ میلیارد تومان است که حدودا ۲ میلیارد تومان آن از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و ۶۶۵ میلیون تومان آن توسط صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت تامین شده است. مزایای استفاده از چاقوی برش الکتریکی نسبت به یک چاقوی برش مکانیکی، امکان انعقاد همزمان با برش و نیز جلوگیری از پراکنده شدن سلول‌های بیمار به بافت‌های اطراف و آسیب به آن‌ها است. اساس جراحی بافت الکتریکی) الکتروسرجری (استفاده از اثرات حرارتی جریان‌های الکتریکی فرکانس بالا (RF) روی بافت‌های بیولوژیک است.

استفاده از تکنیک الکتروسرجری در اعمال جراحی سال‌ها است که در کشور‌های پیشرفته جا افتاده و تمامی جراحان ملزم به استفاده از این ابزار به منظور بالا بردن کیفیت اعمال خود هستند. این در حالی است که در ایران هنوز قانونی برای الزام‌آور و فراگیر کردن استفاده از این ابزار در بین پزشکان وجود ندارد؛ بنابراین امید است با حمایت از تولید داخلی و افزایش تولید این ابزار و هرچه بیشتر در دسترس پزشکان قرار دادن آن با قیمت‌های مناسب بتوان در آینده‌ای نزدیک شاهد فراگیر شدن استفاده از آن در اعمال جراحی باشیم.

در حال حاضر نیاز کشور به این محصول هفت میلیون قطعه در سال است که تمام تولیدات این محصول در کشور تنها ۳۰ درصد از نیاز داخل را تامین می‌کند.

او گفت: ما در نظر داریم که در سال اول ۱۶۰ هزار قطعه و در سال پنجم ۸۰۰ هزار قطعه تولید کنیم که این میزان تنها ۱۰ درصد از نیاز بازار خواهد بود.

طراحی پین کانکتور قلم به گونه‌ای است که در نقطه اتصال به منبع تغذیه حرکت نکند و منجر به ایجاد آرک و جرقه نشود.

استفاده از سیم‌های افشان با قطر کم که منجر به نرمی زیاد در سیم رابط قلم و منبع تغذیه می‌شود، نوآوری‌ است که منجر به راحتی جراح حین کار با محصول می‌شود. باقی رقبای ما این کانکتور را وارد می‌کنند، اما ما قالب آن را طراحی کرده و در داخل تولید می‌کنیم. محل اتصال قلم به دستگاه یک سری پین دارد که در داخل تولید نمی‌شوند، اما ما کیت‌های اولیه و پروتوتایپ آزمایشگاهی را تولید کردیم که تست‌های آزمایشگاهی خود را نیز پشت سر گذاشته است.

او گفت: استفاده از محافظ سیلیکونی برد داخل قلم که باعث محافظت از آن در مقابل خونآبه و رطوبت می‌شود و همچنین مورفولوژی قلم به گونه‌ای طراحی شده که جراح با هر دو دست می‌تواند با آن به راحتی کار کند. جنس بدنه قلم - ABS با گرید ۵۰ قابلیت دیگر این محصول است که کمک می‌کند قلم در بین دستان جراح لیز نخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام
پیشنهاد می‌کنم راجع به بیماری نادر [SMA‌] تحقیق کنید.
هم برای پیشگیری از به دنیا آمدن نوزاد مبتلا؛
هم برای کمک به هزینه‌های درمان و نگهداری کودکان مبتلا به آن و دعا برای آنها؛
و هم برای کمک و حمایت رسانه‌ای از آنها.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نام بیماری را در اینستاگرام یا گوگل سرچ نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
پس نصف حق اختراعش مال صندوقه
آخرین اخبار