هشدار دادگستری فارس به برهم زنندگان امنیت چهارشنبه آخر سال

معاون دادگستری فارس هشدار داد: افراد قانون شکن و مخل نظم و آسایش عمومی در چهارشنبه پایان سال حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سرخواهند برد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری فارس در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرم سال ۱۴۰۰ و د ر آستانه چهارشنبه پایان سال گفت: کسانی که به بهانه مراسم چهارشنبه پایان سال قصد اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی د اشته باشند و یا مباد رت به تخریب اموال عمومی و یا مرتکب رفتار‌های هنجارشکن و مخالف با شئون و ارزش‌های ایرانی و اسلامی شو ند با آماد گی و هماهنگی ایجاد شده میان دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و بر حسب گزارش و یا اعلام جرم از سوی ضابطین تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

علی فاتحی به مجازات قانونی کسانی که مرتکب اخلال در نظم و آسایش عمومی شوند، اشاره و گفت: مجازات این افراد سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق می‌باشد و در صورت استفاد ه از مواد محترقه و ترقه‌های غیر مجاز، مجازات این افراد بر اساس قانون مجازات اسلحه و مهمات و د ارند گان سلاح و مهمات غیر مجاز تا ۶ ماه حبس است.

به گفته او، چنانچه اقدامات هنجار شکنانه افراد باعث وارد آمد ن خسارتی به اموال عمومی و یا خصوصی شود و یا موجب ایراد صد مه بدنی اعم از عمد‌ی یا غیر عمد‌ی به د یگری گردد حسب مورد به قصاص یا پرداخت دیه محکوم می‌شوند.

فاتحی گفت: دستگاه قضایی استان شعباتی را به صورت ویژه و کشیک در کلیه حوزه‌های قضایی برقرارکرده تا به منظور تأمین امنیت مردم به محض وصول گزارش وقوع جرایمی در خصوص افراد ناقض قانون و هنجارشکن، به جرایم آنان به صورت ویژه و در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس همچنین هشدار داد وسایل نقلیه‌ای که در راستای ارتکاب جرم و یا اخلال در نظم و امنیت عمومی به کار گرفته شود تا تعیین تکلیف قانونی توقیف می‌شود و افراد قانون شکن نیز با صد ور قرار‌های تأمین کیفری بازد اشت خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار