مخبر بر تسریع پوشش بیمه سلامت در محلات کم‌برخوردار تاکید کرد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با اجرای این طرح برخی مشکلات مردم در بخش‌های مسکن، اشتغالزایی، در یک بازه زمانی حل می‌شود.

محمد مخبر در مراسم طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار کشور گفت : تحت پوشش قرار گرفتن رایگان ۲۶۰ محله کم برخوردار تهران را از جمله اقدامات ارزشمند دولت است که باعث شده پرداخت از جیب مردم برای هزینه های سلامت به شدت کاهش یابد.

پیش از این، علی آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور از آغاز طرح تحول و توانمند سازی ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در مناطق مختلف کشور خبر داده بود.

طرح توسعه پوشش بیمه سلامت در مناطق حاشیه نشین استان تهران به منظور توانمند سازی محلات کم برخوردار و آسیب پذیر اطراف تهران با همت سازمان بیمه سلامت و دولت در راستای پوشش کامل و رایگان بیمه سلامت ساکنین این محلات، افزایش دسترسی به خدمات سلامت ساکنین محله های کم برخوردار، استقرار نظام ارجاع الکترونیک، ارتقا شاخص‌های سلامت و همچنین کاهش پرداخت هزینه های سلامت از جیب مردم انجام شده است.

در اجرای این طرح، کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل ۷ عضو تشکیل شده است که نمایندگانی از سازمان بیمه سلامت ایران، وزارت بهداشت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر حضور دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار