مایکروسافت با اتهامات ضد تراست ابری مواجه می‌شود

شکایت شرکت OVHcloud علیه ماکروسافت تابستان گذشته در کمیسیون اروپا ثبت شده است.

شرکت OVHcloud در شکایت خود استدلال می‌کند که روشی که مایکروسافت از طریق آن نرم افزار اداری و سایر محصولات خود را مجوز می‌دهد ممکن است استفاده از خدمات ابری در کنار Microsoft Azure را برای مشاغل گران‌تر کند. در ادامه  این شرکت در ادعا می‌کند که رقابت سایر سرویس‌های ابری با مایکروسافت سخت‌تر است، زیرا نرم‌افزار آن هنگام استفاده در پلتفرم‌هایشان به خوبی کار نمی‌کند.

به گزارش techradar، شرکت فرانسوی رایانش ابری OVHcloud شکایتی علیه مایکروسافت در اتحادیه اروپا ارائه کرده است که ادعا می‌کند نرم افزار آن روی سایر سرویس‌های ابری به خوبی کار نمی‌کند. در ادامه بر اساس گزارشی که  وال استریت ژورنال ارائه داد، این شکایت تابستان گذشته در کمیسیون اروپا ثبت شد، اگرچه تاکنون گزارشی درباره آن گزارش نشده است.

سخنگوی OVHcloud در بیانیه‌ای به وال استریت ژورنال جزئیات بیشتری در مورد شکایت خود از مایکروسافت ارائه کرد و در آن توضیح داد که مایکروسافت رقابت منصفانه را تضعیف و انتخاب مصرف‌کننده را در بازار خدمات رایانش ابری با سوء استفاده از موقعیت غالب خود محدود می‌کند.

OVHcloud شرکت

شرکت OVHcloud می‌گوید به طور مشترک شکایت خود را با چندین شرکت ثبت کرده است، اما از ذکر نام آن‌ها خودداری کرد. مایکروسافت به نوبه خود تایید یا تکذیب نکرد که آیا از شکایت OVHcloud مطلع شده است، اما اعلام کرد که سایر شرکت‌های ابری اروپایی با استفاده از محصولات آن کسب و کار‌های موفقی ایجاد می‌کنند.

اگرچه بازار ابری در اروپا همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، اما بخش زیادی از این رشد به غول‌های ابری آمریکا مایکروسافت Azure، AWS و Google Cloud نسبت داده می‌شود. در واقع، آن‌ها اکنون بیش از یک سوم (۶۹ ٪) بازار ابر اروپا را بر اساس تحقیقات Synergy تشکیل می‌دهند. در همین حال، Deutsche Telekom بزرگترین ارائه دهنده ابر اروپا با دو درصد سهم از بازار منطقه است و پس از آن OVHcloud با یک درصد سهم قرار دارد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا کمیسیون اروپا قصد دارد شکایت شرکت OVHcloud را بیشتر بررسی یا آن را رد کند. از آنجایی که گزارش شده است که این شکایت تابستان گذشته ثبت شد، تنظیم کننده‌های اتحادیه اروپا می‌توانند به زودی تصمیم بگیرند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار