بیست‌وپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

مدودف: روسیه بخاطر تحریم‌های غرب سقوط نخواهد کرد

بیست‌وپنجمین روز حمله روسیه به اوکراین ادامه یافت در حالی که معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد مسکو می‌داند چطور در محدودیت‌ها فعالیت کند.

با فرا رسیدن بیست‌وپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین، وزارت دفاع روسیه روز گذشته در گزارشی از آخرین دستاورد‌های عمایات نظامی در اوکراین، اعلام کرد یک هزار و ۴۴۳ تانک و خودروی زرهی را از زمان آغاز این عملیان نظامی در تاریخ ۲۴ فوریه منهدم کرده است. دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در سخنانی گفت اقتصاد روسیه بخاطر تحریم‌های غرب سقوط نخواهد کرد؛ چراکه می‌داند چگونه تحت محدودیت‌ها عمل کند و در فضای پسا شوروی، دوستان قابل اعتمادی همچون چین، جنوب شرقی آسیا و آفریقا را دارد. 

معاون وزیر خارحه چین گفته است تحریم‌ها علیه روسیه یکجانبه بوده و به تصویب شورای امنیت نرسیده است. او همچنین گفت: ما اقدام روسیه را محکوم نمی‌کنیم و آن را تهاجم نمی‌نامیم؛ اما نگراین خود را از جنگ اعلام می‌داریم. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش از این با حضور در مراسمی که به مناسبت الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار شده بود، اعلام کرد مردم کریمه با ایجاد سدی سخت بر سر راه نازی‌ها، کار درستی انجام دادند. کریمه باید به عنوان بخشی از یک کشور که به آن تحقیرآمیز رفتار می‌کرد جدا می‌شد.

روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد. اقدامات نظامی آمریکا و ناتو در استقرار نیرو‌های نظامی در نزدیکی مرز‌های روسیه و مداخلات آن‌ها، باعث تحریک مسکو و شعله‌ور شدن جنگ شد. روسیه هدف این جنگ را غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی ناتو از مرز‌های خود دانسته است و گفته عملیات نظامی خود را به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام داده است. روسیه روز گذشته (شنبه) برای اولین‌بار موشک‌های مافوق صوت کینژال پرتاب کرد.


بیشتر بخوانید:


الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس روز گذشته گفت ارتش اوکراین توسط مستشاران کشورهای غربی و آمریکا فرماندهی می‌شود. وزیر امور خارجه تایوان پیش‌تر اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید. معاون رئیس حزب حاکم اوکراین اما مدعی شد، اوکراین سپری است که از بقیه کشور‌های اروپایی دفاع می‌کند.

سرهی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شد تهاجم روسیه ۳۰ درصد از اقتصاد اوکراین را به تعطیلی کشانده است. صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرده است قریب به ۱.۵ میلیون کودک از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، از اوکراین گریخته‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که کمک‌های آمریکا به اوکراین پیشتر از جنگ روسیه آغاز شده بود، از کمک ۸۰۰ میلیون دلاری تحت عنوان کمک امنیتی به اوکراین شامل سامانه‌های ضد هوایی، ضد زره، اسلحه و مهمات و هواپیما‌های بدون سرنشین، خبر داد و پوتین را جنایتکار جنگی دانست.

این درحالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای ابعاد جدیدی از جنگ روانی آمریکا، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی و لابی این کشور در سازمان ملل را بیان کرده و تأکید کرده است آمریکا کشور‌های دیگر را تهدید کرده تا در سازمان ملل علیه روسیه رأی دهند.

تحولات بیست‌وپنجمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه از ملی‌گرایان در «ماریوپل» می‌خواهد سلاح‌های خود را زمین بگذارند و در ۲۱ مارس یک خروج امن از آن را فراهم کنند.

۲ سال پیش

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مقدونیه شمالی، آلبانی و بوسنی و هرزگوین به کشور‌های مشمول تحریم‌های ما علیه روسیه می‌پیوندند.

۲ سال پیش

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، از آغاز عملیات نظامی ۳۳۰ هزار نفر از اوکراین به روسیه تخلیه شده‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: به ارتش و مزدوران اوکراین اجازه می‌دهیم فردا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر بدون سلاح از «ماریوپل» خارج شوند.

وزارت دفاع روسیه افزود: از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و صلیب سرخ می‌خواهیم عملیات فردا را همراهی کنند.

۲ سال پیش

شورای شهر «ماریوپل» اوکراین اعلام کرد ۲ هزار نفر از ساکنان این شهر امروز و ۴۱ هزار نفر ظرف ۵ روز گذشته به طرف «زاپوریژیا» تخلیه شدند.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر خطر در کی‌یف، چرنیهف و فاستیو

خبرگزاری اوکراین اعلام کرد آژیر خطر در «کی‌یف»، «چرنیهف» و «فاستیو» به صدا درآمده است.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر دفاع اسلواکی نوشت: سامانه پاتریوت از شرکای ناتو به ما رسیده است و در روز‌های آینده مستقر خواهد شد.

وزیر دفاع اسلواکی افزود: سامانه پاتریوت جایگزین سامانه اس۳۰۰ نیست، بلکه مکمل آن است.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در تماس با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از تصمیم خود برای پیشبرد منافع اوکراین در نشست ناتو و جی ۷ در این هفته سخن گفت.

جانسون از زلنسکی خواست تا نیاز‌های نظامی اوکراین را در مقابل نیرو‌های روسی ارزیابی کند و از تعهد مستمر لندن به همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای هماهنگی حمایت‌ها برای تقویت دفاع اوکراین اطمینان داد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، رئیس کمیته نظامی اروپا در سیاست خارجی اعلام کرد: اعزام جنگنده به اوکراین در حال حاضر در دستور کار ما نیست.

۲ سال پیش

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد، مذاکرات با روسیه ممکن است فردا (دوشنبه) از سر گرفته شود.

۲ سال پیش

مشاور رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با الجزیره گفت: مسکو و کی‌یف باید مواضع تند خود در مذاکرات را کنار بگذارند و امتیاز بدهند.

۲ سال پیش
زلنسکی: تهدیدی که ما با آن روبه‌رو هستیم مشابه تهدید اسرائیل است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی برای اعضای کنست رژیم اشغالگر قدس، مدعی شد: آنچه در حال حاضر اوکراین با آن مواجه است، مشابه آنچه که با اشغال اسرائیل مواجه است، است.

زلنسکی مدعی شد: ما می‌خواهیم زندگی کنیم، اما دشمنان ما می‌خواهند ما بمیریم. نیازی نداریم که شما را متقاعد کنیم که تاریخ مردم ما به هم پیوند خورده است، همانطور که شما در گذشته با آن مواجه بوده اید، ما با نابودی کامل مردم و فرهنگ روبه‌رو هستیم.

۲ سال پیش

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند هوایی روسیه امروز ۷ پهپاد اوکراینی را رهگیری کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد نیرو‌های «جمهوری دونتسک» در حال نبرد برای کنترل «کامنکا» و «نووسلووا ویتوریا» هستند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری تاس، کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه ۲ پرونده جنایی را در رابطه با بمب‌گذاری گسترده دونباس باز کرده است.

۲ سال پیش

دادستان اوکراین گفت: کشور‌هایی که تحقیقات را آغاز کردند، استونی، لیتوانی، آلمان، لهستان، اسلواکی و سوئد هستند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد:

  • خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبی در سفر خود به مسکو متعهد شد که داوطلبان لیبیایی را به اوکراین بفرستد.
  • انتظار می‌رود واگنر انتقال داوطلبان لیبیایی را از طریق هواپیما‌های نیروی هوایی روسیه سازماندهی کند.
۲ سال پیش

نخست‌وزیر جمهوری چک گفت: در صورت ادامه فشار بر مسکو، راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین امکان‌پذیر است.

۲ سال پیش

معاون دبیرکل ناتو مدعی شد: خسارات ارتش روسیه سنگین است و هماهنگی تهاجم روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

۲ سال پیش
سفیر اوکراین: آماده مذاکره هستیم

سفیر اوکراین در واشنگتن گفت: برای توقف جنگ تلاش می‌کنیم و آماده مذاکره هستیم البته این به معنای تسلیم شدن نیست.

۲ سال پیش
استولتنبرگ بر لزوم جلوگیری از ایجاد جنگ بین ناتو و روسیه تاکید کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دبیر کل ناتو به شبکه ان بی سی گفت جلوگیری از تبدیل درگیری‌ها در اوکراین به جنگ فراگیر بین ناتو و روسیه مهم است‏، زیرا به ویرانی‌های گسترده منجر خواهد شد.

او افزود: هر نوع درگیری روسیه در خارج از اوکراین با پاسخ قاطعانه ناتو مواجه خواهد شد.

۲ سال پیش
زلنسکی: ممکن است این جنگ به جنگ جهانی سوم منجر شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد: آماده مذاکره با رئیس جمهور پوتین هستم و ما دو سال است که آماده ایم. نیرو‌های روسی آمدند تا ما را نابود کنند، اما ما باید از هر فرصتی برای مذاکره استفاده کنیم.

او همچنین افزود: در صورت شکست مذاکرات با روسیه، ممکن است این جنگ به جنگ جهانی سوم منجر شود.

۲ سال پیش

سازمان ملل اعلام کرد: تاکنون ۱۰ میلیون نفر از شهروندان اوکراینی خانه‌های خود را ترک کرده و گریخته‌اند.

۲ سال پیش
لوکاشنکو: امضای توافقنامه به نفع روسیه، اوکراین و بلاروس است

رئیس جمهور بلاروس به اوکراین توصیه کرد از فرصت به وجود آمده برای توافق استفاده کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از اوکراین خواست فرصت موجود را برای دستیابی به توافق با روسیه و خروج آبرومندانه از اوضاع کنونی غنیمت بشمارد.

او در سخنانی رسانه‌ای افزود ممکن است این فرصت در آینده دیگر تکرار نشود. لوکاشنکو تاکید کرد امضای توافقنامه به نفع دو طرف و همچنین به نفع بلاروس است.

۲ سال پیش
اسکان هزاران پناهجوی اوکراینی در شهر بلگورود سیتی روسیه

مردم استان «بلگورود اوبلاست» روسیه از آغاز بحران در اوکراین تاکنون، برای بیش از ۳ هزار پناهجوی اوکراینی چادر‌های موقت اسکان و امکانات ضروری فراهم کرده اند.

۲ سال پیش
کشته شدن ۵۵ غیرنظامی در دونتسک طی یک ماه

مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند شمار دیگری از غیرنظامیان بر اثر حملات نیرو‌های اوکراینی به مناطق مختلف این جمهوری کشته شدند که طی آن آمار کشته شدگان یک ماه اخیر به ۵۵ نفر رسید.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مقامات جمهوری دونتسک از کشته شدن ۵۵ غیرنظامی و زخمی شدن بیش از سیصد نفر از جمله ۲۲ کودک در حملات نیرو‌های اوکراینی طی ۳۱ روز گذشته خبر دادند.

۲ سال پیش
دبیر شورای امنیت ملی: روز‌های آینده محموله جدید تسلیحات واشنگتن را تحویل خواهیم گرفت

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دبیر کل شورای امنیت ملی اوکراین اعلام کرد کی یف طی روز‌های آینده محموله تسلیحات جدید آمریکا را تحویل خواهد گرفت که شامل موشک‌های جاولین و استینگر خواهد بود.

۲ سال پیش
انهدام تعداد دیگری از زیرساخت‌های نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه از انهدام بسیاری از زیرساخت‌های نظامی اوکراین طی دیشب و امروز خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور طی ساعات گذشته ۶۲ زیرساخت نظامی را منهدم و یک بالگرد و شش پهپاد را سرنگون کردند. جنگنده‌های روسیه همچنین مقر آموزش عملیات ویژه اوکراین در شمال غرب کشور را که مزدوران در آنجا مستقر بودند هدف قرار دادند که طی آن بیش از یکصد فرد مسلح کشته شدند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه بیش از ۷۵ تن کمک‌های بشردوستانه، به ویژه جیره غذایی، به ساکنان خرسون و شهرک‌های اطراف در بحبوحه تعلیق پرداخت حقوق توسط مقامات اوکراینی تحویل داده است.

۲ سال پیش
توقف واردات لوازم یدکی پورشه به روسیه

شرکت پورشه آلمان تولید و واردات لوازم یدکی در روسیه را متوقف کرد.
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری «د پ آ» نوشت: به دنبال رویداد‌ها در اوکراین، شرکت خودروسازی پورشه آلمان، تولید و واردات لوازم یدکی در روسیه را تعلیق کرد.
طبق این گزارش، شرکت پورشه واردات لوازم یدکی برای کامیون‌ها و مشتری‌ها در روسیه را متوقف کرد تا درباره خبر‌های انتشار یافته مبنی بر استفاده از این لوازم یدکی برای اهداف غیرنظامی تحقیقات انجام شود.
شرکت بوش نیز در آغاز این هفته، اتهامات دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین را که گفته بود این شرکت برای خودرو‌های نظامیان روس، لوازم یدکی وارد می‌کند، رد کرد.

۲ سال پیش
قصد ملی گرایان اوکراینی برای انجام اقدامات تحریک آمیز با مواد شیمیایی

ژنرال میخائیل میزنتسیف رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفت: ملی گرایان اوکراینی در حال تدارک و آماده سازی برای انجام اقدامات تحریک آمیز در این کشور با استفاده از مواد شیمیایی سمی هستند.
به گزارش شبکه روسیا الیوم، میخائیل مزینتسیف شنبه در کنفرانس خبری گفت: «در شهر سومی و در کارخانه شیمیایی سومی کیم پروم، ملی گرایان اوکراینی تأسیسات ذخیره آمونیاک و کلر را استخراج کرده اند تا همزمان با ورود یگان‌های نیرو‌های مسلح روسیه به این شهر و با استفاده از مواد شیمیایی سمی ساکنان منطقه سومی را به صورت جمعی مسموم کنند.
این مقام وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: برای انجام این کار کانتینر‌های حاوی مواد شیمیایی سمی به ساختمان یک دبستان محلی منتقل شد و همزمان با نزدیک شدن نیرو‌های روسی به شهر سومی این کانتینر‌ها منفجر خواهند شد.
ژنرال میخائیل مزینتسیف گفت: مسکو از قبل به جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی درباره اقدامات «تحریک آمیز بدخواهانه» که از جانب مقامات اوکراینی برنامه ریزی شده است، هشدار می‌دهد که در صورت انجام این کار، باز هم نیرو‌های روسیه سرزنش خواهند شد و مسکو را مقصر این کار معرفی خواهند کرد.»
وی خاطر نشان کرد همه این‌ها با حمایت مستقیم رهبری آمریکا و تعدادی از کشور‌های اتحادیه اروپا انجام می‌شود که اوکراین را ابزاری سیاسی بر ضد روسی می‌دانند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه ترکیه: روسیه و اوکراین به توافق نزدیک شده اند

شبکه الجزیره گزارش داد مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد اوکراین و روسیه درباره مسائل مهم به توافق نزدیک شده اند.

۲ سال پیش
حمله روسیه به مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین با موشک‌های کالیبر بالدار

وزارت دفاع روسیه گزارش داد‏ نیرو‌های روسی مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین را با موشک‌های کالیبر بالدار که از دریای سیاه پرتاب شدند، هدف قرار دادند.
وزارت دفاع روسیه افزود همچنین نیرو‌های روسی در این حمله بار دیگر از موشک‌های مافوق صوت کینژال استفاده کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های ویژه اوکراین در بمباران دقیق یک مرکز آموزشی در شهر ژیتومیر کشته شدند. همچنین کشتی‌های ناوگان دریای خزر اهداف نظامی اوکراین را با موشک‌های بالدار کالیبر هدف قرار دادند.

۲ سال پیش
اوکراین: امروز ۷ کریدور بشر دوستانه در این کشور باز میشود

به گزارش رویترز ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت که هفت کریدور بشردوستانه روز یکشنبه باز می‌شود تا غیرنظامیان بتوانند مناطق خط مقدم را ترک کنند.

۲ سال پیش
حبس ۳۵ معدنچی در پی حملات نیرو‌های اوکراین در دونتسک

وزارت زغال سنگ و انرژی جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد سی و پنج کارگر معدن در معدن زغال سنگ زاسیادکو در منطقه کیف اسکای دونتسک در زیر زمین محبوس شده اند. این رویداد در نتیجه عملیات نظامی نیرو‌های اوکراینی در این منطقه رخ داده است.

۲ سال پیش
ورود ۱۱ هزار اوکراینی به شبه جزیره کریمه

وزیر سیاست داخلی شبه جزیره کریمه به شبکه المیادین گفت حدود ۱۱ هزار اوکراینی ظرف چند روز وارد شبه جزیره شده اند و اکثر پناهندگان اوکراینی ساکنان شهر ماریوپل هستند.

۲ سال پیش
مقام روس: تندرو‌های اوکراینی همچنان از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند

ژنرال میخائیل میزنتسیف رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه با اشاره به اینکه افراط گرایان اوکراینی همچنان از شهروندان و غیرنظامیان این کشور به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، تاکید کرد در حال حاضر بیش دو میلیون و ۷۰۰ هزار اوکراینی خواهان ترک این کشور و ورود به روسیه هستند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل میزنتسیف روز شنبه گفت: بر اساس نتایج پایش روزانه مشخص شد که تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته هفت هزار و ۲۲۳ درخواست اضافی از شهروندان اوکراینی که خواهان ورود به روسیه هستند، دریافت شده است بر این اساس در مجموع دو میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۱۹ نام و آدرس (شهروندان اوکراینی متقاضی ورود به روسیه) در پایگاه داده‌های ما وجود دارد.
این مقام روس تاکید کرد ملی گرایان اوکراینی همچنان از بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اوکراینی به عنوان سپر انسانی در شهر‌های کی یف، خارکیف، سومی و بیش از ۲۰ شهر دیگر اوکراین استفاده می‌کنند.
میزنتسیف افزود: ملی گرایان اوکراینی همچنین شش هزار و ۸۳۰ شهروند خارجی از اتباع ۱۹ کشور مختلف و نیز خدمه و کارکنان ۷۰ کشتی خارجی را به گروگان گرفته اند.

۲ سال پیش
ورود فرانسوی‌ها به اوکراین برای جنگ با روسیه

سفیر فرانسه در کی یف اعلام کرد شماری از شهروندان فرانسوی برای کمک به نیرو‌های اوکراینی در برابر حمله نظامی روسیه وارد این کشور شده اند.
به گزارش شبکه ”روسیا الیوم“ ”اتین دی بونسن“ در گفتگو با شبکه تلویزیونی «BFM» فاش کرد که شماری از شهروندان فرانسوی برای شرکت در جنگ وارد اوکراین شده اند.
او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود اطلاعاتی درباره مشارکت فرانسوی‌ها در اقدامات تهاجمی و خصمانه در اوکراین گفت: ما اطلاعاتی داریم که برخی از فرانسوی‌ها وارد خاک اوکراین شده اند با این حال ما به شهروندان فرانسوی توصیه نمی‌کنیم وارد خاک این کشور (اوکراین) شوند.
سفیر فرانسه در کی یف در عین حال مشخص نکرد که شهروندان فرانسوی با چه هدفی وارد اوکراین شده اند.
اتین دی بونسون خاطرنشان کرد که فرانسه موفق شده است بیشتر شهروندان فرانسوی مقیم اوکراین را از این کشور خارج کند.

۲ سال پیش
ایتالیا تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه، سلاح و مهمات به اوکراین می‌فرستد

کارکنان فرودگاهی غیرنظامی در شهر پیزا ایتالیا گفتند ایتالیا تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه، سلاح و مهمات به اوکراین ارسال کرده است.
به گزارش راشاتودی، شماری از کارکنان فرودگاه پیزا در اعتراض به این تصمیم دولت ایتالیا از بارگزاری سلاح و مهمات به داخل هواپیما تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه، خودداری کردند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع انگلیس مدعی شکست روسیه در کنترل حریم هوایی اوکراین شد

شبکه الجزیره گزارش داد وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد: روسیه نتوانست حریم هوایی اوکراین را تحت کنترل خود درآورد و نیرو‌های اوکراینی به صورت هوایی دفاع می‌کنند.  شکست روسیه در کنترل حریم هوایی اوکراین، پیشروی زمینی این کشور را به میزان قابل توجهی تضعیف کرده است.

۲ سال پیش
«روس گرام» جایگزین «اینستاگرام» می‌شود

به دنبال فیلتر شدن اینستاگرام در روسیه، این کشور نسخه محلی این برنامه را راه اندازی می‌کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزونی روسیا الیوم، الکساندر زوبوف، بازرگان روسی اعلام کرد به دنبال فیلتر کردن اینستاگرام در کشورش به سبب سیاست‌های آن در قبال عملیات نظامی در اوکراین، وی در صدد راه اندازی نسخه محلی اینستاگرام است.
نسخه جایگزین «روس گرام» نام گذاری خواهد شد و قرار است ۲۸ مارس راه اندازی شود. این برنامه برای دو سیستم عامل اندروید و «آی او اس» قابل استفاده خواهد بود. پیش بینی می‌شود این برنامه، همه خدمات اینستاگرام از جمله عکس و ویدئو و نوشتن دیدگاه درباره نظرات دیگر کاربران را داشته باشد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد شب گذشته ۳ هلیکوپتر روسی را منهدم کرده است.

در همین حال، مقامات منطقه لوهانسک اعلام کردند در حمله شب گذشته ارتش روسیه ۳ نفر از جمله ۲ کودک کشته و ۷ نفر زخمی شدند. همچنین به گفته این مقامات، نیرو‌های اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بار مناطق مختلف را بمباران کرده اند.

۲ سال پیش
جانسون: به زلنسکی پیشنهاد پناهندگی دادم

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد پناهندگی داده است.

در مصاحبه‌ای که در نسخه چاپی روزنامه تایمز منتشر شد، جانسون افزود که سفر وی به کی یف در راستای حمایت از زلنسکی منتفی نیست.

به گفته جانسون، لندن به چین هشدار داده است که در مناقشه در کنار روسیه قرار نگیرد و تکرار کرد که انتخاب مسکو پکن را در "سوی اشتباه تاریخ" قرار می‌دهد.

۲ سال پیش
کمک ۱۵.۵ میلیون دلاری استرالیا به اوکراین

دولت استرالیا می‌گوید این کشور ۱۵.۵ میلیون دلار کمک نظامی اضافی و همچنین ۲۲ میلیون دلار کمک اضطراری بشردوستانه به اوکراین ارائه می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، همچنین گفته شده استرالیا برای پناهجویان اوکراینی روادید موقت صادر خواهد کرد. این روادید به مدت سه سال اعتبار دارد و به افراد اجازه کار، تحصیل و دسترسی به سیستم درمان را می‌دهد.

۲ سال پیش
زلنسکی: محاصره ماریوپل اقدامی تروریستی است

رئیس جمهور اوکراین محاصره ماریوپل را اقدامی تروریستی خواند که قرن‌ها در حافظه تاریخ خواهد ماند.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، ولودیمیر زلنسکی، در خصوص محاصره ماریوپل به دست نیرو‌های روسیه در اظهاراتی گفت: محاصره ماریوپل در تاریخ مسئولیت جنایات جنگی ثبت خواهد شد. انجام این اقدام در خصوص یک شهر صلح دوست، یعنی کاری که اشغالگران با ماریوپل انجام دادند، اقدامی تروریستی است که تا قرن‌های متمادی در خاطر‌ها خواهد ماند. ­هر چه بیشتر اوکراینی‌ها در مورد این جنایت به جهانیان بگویند، ما حامیان بیشتری پیدا خواهیم کرد. هر چه که مسکو بیشتر دست به اقدامات تروریستی علیه اوکراین بزند، عواقب بدتری برای روسیه خواهد داشت.

۲ سال پیش
اسرائیل یک بیمارستان صحرایی در اوکراین در مرز با لهستان راه اندازی می‌کند

تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر شنبه اعلام کرد تل آویو یک بیمارستان صحرایی در اوکراین نزدیک مرز با لهستان راه اندازی می‌کند و ۱۷ تن تجهیزات و لوازم پزشکی به آنجا فرستاده است.

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی از بانک‌های سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های افراد نزدیک به کرملین

شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگوی زنده تلویزیونی، سوئیسی‌ها را خطاب قرار داد و شرکت‌هایی مانند نستله را که به رغم جنگ همچنان به فعالیت‌های خود در روسیه ادامه می‌دهند، سرزنش کرد. وی از بانک‌های سوئیس نیز درخواست کرد دارایی افراد نزدیک به کرملین را مسدود کنند.

۲ سال پیش
چین: موضع این کشور در باره اوکراین مطابق با خواست اکثر کشور‌ها است

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: در مورد مسئله اوکراین، همانطور که زمان نشان خواهد داد، چین در سمت درست تاریخ ایستاده است و موضع این کشور مطابق با خواست اکثر کشور‌ها است.

به گزارش رویترز، وانگ شامگاه شنبه به خبرنگاران گفت: چین هرگز هیچ اجبار یا فشار خارجی را نمی‌پذیرد و با هرگونه اتهام بی اساس و مشکوک علیه چین مخالف است.
وانگ با تاکید بر اینکه چین قضاوت مستقلی انجام خواهد داد، گفت: ما همیشه از حفظ صلح و مخالفت با جنگ دفاع کرده‌ایم.

۲ سال پیش
سایوز MS-۲۱ حامل ۳ فضانورد روسی در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت

خبرگزاری آرتی نوشت، سفینه فضایی سایوز MS-۲۱ حامل ۳ فضانورد روس‌کاسموس با موفقیت در مأموریت خود، در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت.

سازمان فضایی فدرال روسیه سازمان ملی فضایی کشور روسیه است. این سازمان با نام کوتاه روس‌کاسموس (Roscosmos) شناخته می‌شود.

۲ سال پیش
انهدام یک انبار تسلیحات اوکراین

خبرگزاری آرتی گزارش داد، وزارت دفاع روسیه تصاویری از انهدام یک انبار تسلیحات اوکراینی را در «یک حمله موشکی با دقت بالا» منتشر کرده است.

۲ سال پیش

العربیه نوشت، عملیات نظامی روسیه در اوکراین امروز، یکشنبه وارد بیست‌وپنجمین روز خود شده است، زیرا ارتش روسیه به انهدام اهداف نظامی اوکراین در بحبوحه هشدار نسبت به خطر رانش مین‌های کار گذاشته شده توسط نیرو‌های اوکراینی در دریای سیاه ادامه می‌دهد.

به گزارش العربیه، ارتش روسیه از انهدام تأسیسات نظامی، انبار‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین با استفاده از موشک‌های مدرن و دقیق خبر داد، در حالی که کی‌یف اعتراف کرد که دسترسی به دریای آزوف را از دست داده است.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر‌های خطر در لویو

خبرنگار الجزیره گزارش داد، آژیر‌های خطر در شهر «لویو» اوکراین به صدا درآمده است و مقامات از ساکنان می‌خواهند به پناهگاه‌ها بروند.

۲ سال پیش
زلنسکی مدعی شد: بیش از ۱۴ هزار سرباز روسی تاکنون در اوکراین کشته شده‌اند

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • «ماریوپل» محاصره شده با مقاومت در برابر شرارت در تاریخ ماندگار خواهد شد.
  • اقداماتی که در این شهر روی داده است تنها توسط یک تروریست انجام می‌شود.
  • هرچه روسیه اقدامات خصمانه خود علیه اوکراین را تشدید کند، پیامد‌های منفی برای آن بیشتر خواهد بود.
  • از سوئیسی‌ها خواستم تا شرکت‌های خود را تحت فشار بگذارند تا فوراً بازار روسیه را ترک کنند.
  • بیش از ۱۴ هزار سرباز روسی تاکنون در اوکراین کشته شده‌اند و با ادامه جنگ، تعداد تلفات افزایش خواهد یافت.
  • بیش از ۶ هزار نفر روز شنبه از طریق ۸ مسیر امن تخلیه شدند.
  • مذاکره آسان نیست، اما ضروری است و ما همیشه به دنبال صلح هستیم و کشتار و مرگ را متوقف می‌کنیم.
۲ سال پیش

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، راسل بنتلی آمریکایی، کمیسر نظامی که سرنوشت خود را با دونباس مرتبط کرده است، به این خبرگزاری گفت که بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای کمک به ساکنان منطقه آسیب دیده از بمباران اوکراین جمع‌آوری کرده است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ساندی تلگراف می‌نویسد که مقامات انگلیسی برای تبلیغ موقعیت خود در رابطه با اوکراین در بین روس‌ها، تبلیغاتی را در پیام‌رسان وی‌کِی (VKontakte) خریداری کردند.

این روزنامه به عنوان مثال به درخواست بوریس جانسون به زبان روسی اشاره می‌کند که پس از خرید تبلیغات این پیام‌رسان، ممکن است در دستگاه روس‌هایی ظاهر شود که هرگز فکر نمی‌کردند از نظر لندن پیروی کنند.

وی‌کا یا وی‌کِی، که برآمده از سرواژه‌های و-کُنتاکت (VKontakte) به معنی «در تماس» است، یک سرویس شبکه اجتماعی محبوب در میان کاربران اروپایی روس‌زبان در سراسر جهان است. این شبکه اجتماعی در بین مردم روسیه، اوکراین، قزاقستان، مولداوی و بلاروس بسیار محبوب و  مقر اصلی آن در سنت پترزبورگ روسیه است.

۲ سال پیش
کمک‌های بشردوستانه ارتش روسیه به خرسون

به گزارش ریانووستی، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه بیش از ۷۵ تُن کمک‌های بشردوستانه را به ساکنان «خرسون» و شهرک‌های اطراف تحویل داده است.

۲ سال پیش
استرالیا صادرات سنگ معدن آلومینیوم به روسیه را ممنوع کرد

دولت استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد که صادرات آلومینا و سنگ معدن آلومینیوم، از جمله بوکسیت، به روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مستمر خود علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین ممنوع کرده است.

در بیانیه مشترک چندین وزارتخانه دولت استرالیا از جمله دفتر نخست‌وزیری این کشور آمده است که روسیه برای نزدیک به ۲۰ درصد نیاز آلومینا خود به استرالیا متکی است. این اقدام توانایی روسیه برای تولید آلومینیوم را که یک کالای صادراتی مهم برای روسیه است، محدود خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت استرالیا با صادرکنندگان و اتحادیه‌های کارگری که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار می‌گیرند همکاری نزدیکی خواهد داشت تا بازار‌های جدید را پیدا کرده و بازار‌های موجود را گسترش دهد.

۲ سال پیش
دویچه بانک آلمان خواستار تعلیق تحریم‌های جدید ضد روسیه شد

خبرگزاری آرتی نوشت، کریستین سوینگ، مدیرعامل دویچه بانک، از مقامات اروپایی خواسته است برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل بن‌بست نظامی در اوکراین، صبر کنند و گفت که این اقدامات ممکن است تأثیر منفی بر این اتحادیه نیز داشته باشد.

سیوینگ در مصاحبه‌ای گفت: ابتدا باید اجازه دهیم تحریم‌های اعلام شده، اعمال شود. و افزود که این مجازات‌ها آسیب زیادی به اقتصاد روسیه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری آرتی، رئیس بزرگ‌ترین موسسه مالی آلمان با بیان اینکه دولت‌ها باید قبل از اعمال تحریم‌های سخت‌تر، بار‌ها و بار‌ها فکر کنند، گفت: با این حال، این تحریم‌ها بر ما نیز تأثیر منفی دارد و ما باید این را تحمل کنیم.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین هرگونه فعالیت تعدادی از احزاب سیاسی در دوران حکومت نظامی از جمله احزاب مخالف را ممنوع کرد.

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی از سوئیس برای مصادره اموال روس‌ها

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اعلام آمادگی برای تداوم مذاکرات صلح با روسیه، از دولت سوئیس خواست اموال اتباع روس در این کشور را مصادره کند.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی واشنگتن با آنکارا در مورد انتقال سامانه‌های اس۴۰۰ به اوکراین

رویترز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، سه منبع آگاه فاش کردند که آمریکا به طور غیررسمی با ترکیه در مورد امکان ارسال سامانه‌های دفاع موشکی اس۴۰۰ ساخت روسیه به اوکراین برای کمک به کی‌یف برای مقابله با نیرو‌های روسیه گفت‌وگو کرده است.

این منابع به رویترز گفتند که مقامات آمریکایی این پیشنهاد را ماه گذشته به همتایان ترک خود ارائه کردند، اما هیچ درخواست مشخص یا رسمی ارائه نشد.

همچنین این منابع افزودند که این پیشنهاد در اوایل ماه جاری در سفر وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه به طور مختصر مورد بحث قرار گرفت.

۲ سال پیش
سرویس امنیت روسیه نسبت به خطر حرکت مین‌های دریایی اوکراین به سمت «تنگه بسفر» هشدار داد

خبرگزاری تاس گزارش داد، سرویس امنیت فدرال روسیه نسبت به خطرات ناشی از احتمال استقرار مین توسط ارتش اوکراین در نزدیکی بنادر این کشور به سمت «تنگه بسفر» هشدار داده است.

این آژانس به تاس گفت که حدود ۴۲۰ مین دریایی از انواع منسوخ شده توسط نیروی دریایی اوکراین برای مسدود کردن آبراه‌های منتهی به بندر «اودسا» و سه بندر دیگر در دریای سیاه مستقر شد.

۲ سال پیش
شرکت نفت اتریش: اروپا در حال حاضر قادر به جایگزینی گاز روسیه نیست

شرکت نفت اتریش اعلام کرد: ما در شرایط سختی قرار داریم و اروپا در حال حاضر قادر به جایگزینی گاز روسیه نیست.

آلفرد اشتاین، مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز اتریش «اوام‌وی» (OMV) گفت که کشور‌های اروپایی در حال حاضر قادر به جایگزینی سریع روسیه با تأمین کننده گاز دیگری نیستند.

اشتاین گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای شرکت اتریشی OMV که از طریق خرید گاز به طرف روسی کمک مالی می‌کند، غافلگیرکننده بود.

۲ سال پیش
اوکراین موشک‌های جاولین و استینگر بیشتری از آمریکا دریافت می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد، یک مقام اوکراینی می‌گوید که اوکراین ظرف چند روز آینده موشک‌های «جاولین» و «استینگر» بیشتری از آمریکا دریافت خواهد کرد.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین روز شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که اوکراین ظرف چند روز محموله جدیدی از تسلیحات آمریکایی از جمله موشک‌های جاولین و استینگر را دریافت خواهد کرد.

دانیلوف گفت: این (سلاح) در آینده نزدیک در خاک کشور ما خواهد بود. ما در مورد روز‌ها صحبت می‌کنیم.

رویترز نوشت، متحدان اوکراین محموله‌های تسلیحاتی را برای تقویت ارتش این کشور در برابر تهاجم روسیه تحویل داده‌اند. روسیه از این اقدام  کشور‌های عضو ناتو انتقاد کرده است.

۲ سال پیش
گروسی: رایزنی‌ها برای اطمینان از ایمنی تأسیسات هسته‌ای اوکراین ادامه دارد

به گزارش العربیه، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که آژانس به رایزنی‌ها برای توافق برسر چارچوبی در مورد امنیت و ایمنی تأسیسات هسته‌ای اوکراین ادامه می‌دهد.

او افزود که اوکراین به آژانس اطلاع داده است که یکی از سه خط برق که نیروگاه اتمی زاپروژیا (Zaporizhia) را به شبکه برق متصل می‌کند و قبلاً قطع شده بود، دوباره وصل کرده است.

۲ سال پیش
لهستان خواستار ممنوعیت کامل تجارت اتحادیه اروپا با روسیه شد

ماتئوش موراویه تسکی، نخست‌وزیر لهستان مدعی شد این کشور پیشنهاد می‌کند در اسرع وقت یک محاصره تجاری به بسته تحریم‌ها علیه روسیه اضافه شود؛ این تحریم شامل ممنوعیت تجارت زمینی و دریایی اتحادیه اروپا با مسکو است.

نخست‌وزیر لهستان مدعی شد قطع کامل تجارت با روسیه بیشتر روسیه را وادار خواهد کرد تا به این فکر کند که بهتر است این جنگ ظالمانه متوقف شود یا خیر.

۲ سال پیش

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، آژیر خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

۲ سال پیش

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه (الیزه) اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین درباره گزینه های احتمالی برای خروج از بحران گفت‌وگو کرد.

کاخ الیزه اعلام کرد: مکرون به زلنسکی از حمایت فرانسه از اوکراین و آمادگی این کشور برای انجام کارهای بیشتر با شرکای اروپایی خود اطمینان داد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری‌ترومن» عملیات دریایی را با نیرو‌های فرانسوی در چارچوب حمایت از منافع ناتو انجام می‌دهد.

پنتاگون افزود: عملیات این ناو هواپیمابر و نیرو‌های فرانسوی در منطقه ناوگان ششم آمریکا در حال انجام است.

۲ سال پیش
سازمان ملل: بیش از ۸۴۰ غیرنظامی در اوکراین جان باخته‌اند

شبکه تی‌آرتی ترکیه گزارش داد دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که تا هجدهم مارس، دست‌کم ۸۴۷ غیرنظامی در اوکراین کشته و ۱۳۹۹ نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام دفتر حقوق بشر سازمان ملل، بیشتر تلفات ناشی از سلاح‌های انفجاری مانند گلوله‌باران‌های توپخانه سنگین و سیستم‌های پرتاب چندگانه راکت و حملات موشکی و هوایی بوده است.

۲ سال پیش
رئیس‌جمهور سابق اوکراین: بایدن باید به اوکراین بیاید

به گزارش سی‌ان‌ان پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور اوکراین باید در زمانی که بخاطر نشست ناتو در هفته اتی به اروپا می‌آید، به اوکراین نیز سفر کند.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن قرار است برای شرکت در نشست ناتو در تاریخ ۲۴ مارس به بروکسل سفر کند.

۲ سال پیش
ادعای شورای شهر ماریوپل علیه روسیه

شورای شهر ماریوپل مدعی شد نیرو‌های روسی بیش از هزار نفر از ساکنان ماریوپل را به اجبار به روسیه فرستاده‌اند.

شورای شهر ماریوپل همچنین مدعی شد سرنوشت بسیاری از ساکنان این شهر که به دست نیرو‌های روسیه اسیر شده‌اند، مشخص نیست.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
با هم دوست باشین به هم محبت کنید.این طوری مشکلات زیادی حل میشه. به هم کمک کنید. همکاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۳:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه یک متجاوز است و به متجاوز یقینا آلبالو گیلاس و شکلات به متجاوز نمیدهند.
حالا پوتین و روسیه فهمیده چه غلطی کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی باید تقاص جنایات را به بدترین شکل پس بده تا فرار نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
والا با این آماری که هربار زلنسکی میده باید کل ارتش روسیه تا حالا تخریب شده باشه
میگه بالای ۱۰۰ تا جنگنده رو زدیم ، مگه روسیه کلا چندتا جنگنده داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
قدرتی دیگه نداری زلنسکی فراری محبوب غرب گرایی
Poland
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
صبر کن حالا تحریمها اولشه مردم روسیه مثل مردم ایران صبور نیستن که طاقت بیارن روزی میرسه که پوتین با دمپایی فرار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
روسیه بعد از فروپاشی شوروی سابق به وضع بد اقتصادی دچار شد که مردم ایران تو تخیلشون نمی‌تونند تصور کنند. تحریمهای اروپا هم همونطور که پیش بینی میشد صنایعی مثل نفت و گاز یا کشاورزی و فلزات رو شامل نمیشه چون خودشون بیش از همه ضرر خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
آقا امام زمان ظهور کنن بهتون میگم میتونید ظلم کنید یا نه هرکی می خواد باشه چه غربی چه شرقی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
عملیات ویژه عملیات نظامی حمله نظامی بازی با واژه ها مرگ بر متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
انشالله روسیه سقوط میکنه پوتین جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه پیروز است زلنسکی تسلیم میشود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بدنت گرمه هنوز حالیت نیست چند ماه بعد میفهمی چه بلایی سرت اومده جیگر خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
به امید نابودی و 100 تکه شدن روسیه این کشور متجاوز و حامی تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بیشتر اینایی که اینجا ۲۵ روزه دارن اشک تمساح برای اوکراین میریزن اگه تو این ۸ سال یه بار حرفی از یمن میومد میگفتن یمن به ما چه ما خودمون کم بدبختی داریم . هرچقدرم اشک بریزید چشماتون آبی نمیشه قرمز تر میشه .خدایگان تناقض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
احساس میکنم عوامل ک گ ب در ایران فعال هستند .از سالیان دور .حضوری بسیار تعیین کننده و پر رنگ ولی مخفیانه دارند .لطفا مدیریت کشور این را رسیدگی کند .این یک چیز مهمی هست و نفود عوامل روسیه را ملت برنخواهند تابید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
دلیل دارید یا بهتون وحی شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه هدفی جز تغییر نؤاد اریایی درایران و جهان نداره .چون این نژاد هست که فقط حریف این ها میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
فارع التحصیلان پاتریس لومومبا لیاقت حاکمیت بر ملت ایران را ندارند .این جاسوسان دوره دیده ک گ ب .حق امدن و مدیریت ایران را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
منظور از استعمار روسیه در ایران ستیز با نژاد اریایی در ایران هست که سالهاست به مدیریت و دستور روسیه داره انجام میشه .که نژاد ایرانی و اریایی را ریشه کن و تغییر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
نوکران پوتین بترسید که ارباب داره سقوط میکنه و نوکر هم سقوط خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خواب دیدی خیره باشه...روسیه هنوز ۱۰ درصد ازتون نظامیان استفاده نکرده...آمریکا و اروپا میترسن درگیر بشن بعد شما زیر پتو داری حکم صادر میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
شکستی مفتضحانه در انتظار روسیه و عوامل روسیه در همه کشور ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
شکست جبهه غرب و غرب گراها نزدیکه زلنسکی کمکم فرار کن تا پوست سر جاشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
ما اصلا غرب ستیزی در انقلاب نداشتیم /. این دورغ از کی باب شد؟ امریکا و استکبار ستیزی داشتیم که دشمن ما امریکا و انگلیس و اسراییل هستند .
غرب چیه ؟
میشه توضیح بدی؟
غرب ستیزی ! نداریم
با دنیا که سر جنگ نداریم
مثل حسود ها که نمیخواهیم و بنا نداریم غرب را نابود کنیم مثل مغول ها ...
از غرب فقط چند تا کشور هستند که دشمن ما هستند .با بقیه غرب کاری نداریم
جمهوری چک هم غربه
اتریش هم غربه
سویس هم غربه
نروژ هم غربه
هلند هم غربه
مگه با اینها ستیز داریم ؟
این دروغ باید هرچه سریع تر اصلاح بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خیالتون راحت روسیه پیش بینی همچی کرده حتا تا 10سال آینده گاز روسیه که چین دار دوبرابر میخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
مدودف:میدونم الان هوای روسیه سرد و سرمای سیبری حاکم است،بدنتون گرم و نفستون از جای گرم در میاد یواش یواش اثر تحریمها را حس خواهید کرد تو همینطوری داوای داوای .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بیشتر این تحریم ها شعاریه و البته به ۲ طرف فشار میاره اگه روسیه فقط جلوی صادرات گاز و زغال سنگ رو بگیره اروپایی ها باید به حالت اسکیمویی زندگی کنن البت اگه یخ نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر روس پرستان ناراحت نمی شوند :باید گفت درسته که سقوط نمیکنه ولی تا میتواند مرتکب جنایات و ویرانگری خواهد شد.ولی تاثیر این تحریمها در آینده خود را نشان خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خیلی هم خوشحال میشیم به عنوان طرفدار پوتین...درود بر ارتش قهرمان روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
مگه روسیه تو هواست که سقوط کنه فقط ایستگاه بین ا الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
انشالله شکست خفت بار روس ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
این انشالله را حتی یکبار در مورد جنایتکاران آمریکایی و اروپایی و عبری و عربی گفته اید یا آنها استثنا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
وقتی که از هم پاشیدید حالتونو میپرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
آفرین بر پوتین‌
آفرین بر مادر پوتین که چنین فرزندی تربیت کرده.
آفرین بر ارتش قدرتمند روسیه.
بکوبید که خوب می کوبید.
بعد از اوکراین ، نوبت به فرانسه ،انگلیس و ..... خواهد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
بچه بیا پایین بابا انگار بازی کامپیوتریه
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ
بد بخت
یه زمانی اینجوری ایران را می کوبیدن تو جنگ جهانی دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه در همین اکراین فروپاشی میشه .دیگه کار به فرانسه و بقیه نمیرسه .درضمن یادت نره روسیه اگه سوخو داره اتحادیه اروپا یوروفایتر و رافائل داره . بمب اتم داره اتحادیه اروپا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بر اوکراین قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۲:۳۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
برو ببین اکراین قهرمان در طول هشت سال گذشته چه جنایت هایی تو دونباس انجام داده که کار به ایجا کشیده بعد کامنت بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی پیروز است اوکراین نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
انشاءالله آخرین روز روسیه در اکراین زنده باد اکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
نگید حمله همون عملیات نظامی سفیر کبیر یه وقت ناراحت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه در اوکراین شکست خواهد خورد و‌عقوبت تجاوز گری را خواهد دید.مانند امریکا در افغانستان.عربستان در یمن و ...روسبه نیز توسط ملت اوکراین پوزه اش بخ خاک مالیده میشود.مانند پوزه نوچه اش صدام که با کمک کامل روسها به ملت ایران تجاوز کرد و پوزه اش به خاک مالیده شد.این سرنوشت هر متجاوزی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
مسکو محکوم به شکسته
Poland
محمد
۰۱:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
جریان چیه؟ اولش میگفتید عملیات نظامی در شرق اوکراین بعدش شد درگیری حالا شده حمله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
ترسیدن
آخرین اخبار