گفت‌وگوی آمریکا و ترکیه برای انتقال سامانه دفاعی اس۴۰۰ به کی‌یف

منابع خبری اعلام کردند آمریکا و ترکیه در حال مذاکره بر سر قراردادی برای ارسال سامانه‌های دفاع موشکی اس۴۰۰ ساخت روسیه به اوکراین هستند.

یک مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود به گفت: «ما در حال مذاکره مستمر با آنکارا هستیم تا سامانه های دفاع موشکی اس۴۰۰ خود را به کی‌یف بفرستد.»

او گفت ترکیه در ازای آن، می‌تواند شاهد بازگشت به برنامه خرید جنگنده های F-۳۵ ناتو و لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن باشد.

پیش‌تر ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: «انتخاب اول ترکیه، حضور در برنامه جنگنده F-۳۵ آمریکا است و حذف ترکیه از این برنامه به دلیل تحریم‌ها اقدامی ناعادلانه و غیرقانونی است.»

ترکیه ۱.۴ میلیارد دلار برای جت‌های جنگنده آمریکایی پرداخت کرده است، اما واشنگتن در سال ۲۰۱۹ آنکارا را از برنامه خرید جنگنده‌ها به دلیل خرید سامانه دفاعی اس۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، خارج کرد.

آمریکا مدعی است که تسلیحات دفاعی روسیه یک خطر امنیتی برای اعضای ناتو است، اما ترکیه معتقد است که اس۴۰۰ هیچ تهدیدی برای ناتو یا تسلیحات آن نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دولت ترکیه و اردوغان اصلا و ابدا این کار را نمی کنه. خدایی نکرده این کار بکنن اردوغان فاتحه خودش را خونده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
توصنعت نظامی چیزی که ازمدرن بودن وکاربردی وفراگیروکم هزینه ودقت وسرعت وقدرت و...مهمتراست دراختیارقرارگرفتن تجهیزات خاص هنگامی که ازکنترل خارج میشود! مثل انتحارپهپادها درزمان به تورافتادن! ویا حتی کنترل پنهان تجهیزات فروخته شده!!!!!!!!!!!!!!!!!! شایدسامانه توری که دوسه سال پیش فاجعه 752 رو انجام داد مصداق چنین وضعیتی باشد!
United States of America
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ترکیه که میگفت من بی طرفم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۵۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ترکیه هم مثل اینکه تنش می خواره.
آخرین اخبار