ورود بیش از ۲ میلیون گردشگر به گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان از ورود بیش از ۲ میلیون و ۲ هزار و ۶۴۵ گردشگر به استان خبر داد.

حمید رضا آذرپور با بیان اینکه این تعداد گردشگر در ۵ روز گذشته وارد گیلان شدند افزود: در همین مدت بیش از ۳۶۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو نیز به استان وارد شد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان، بیشترین تردد خودرو‌ها در محور رشت - قزوین و چابکسر به رامسر و کمترین هم از اسالم به خلخال بود.

در این مدت بیش از ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از مراکز مجاز و ثابت اقامتی استان مثل هتل ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه‌های معلم، مهمانسرا‌های دولتی، خوابگا‌های دانشجویی، مدارس، سالن‌های ورزشی استفاده کردند.

تعداد ۲ میلیون و ۲ هزار و ۶۴۵ نفر از مرز‌های زمینی، هوایی و ریلی به گیلان وارد شدند و بازرسان صنعت- معدن تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، تعزیرات و اماکن نیروی انتظامی و گردشگری بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران نظارت می‌کنند.

تاکنون ۶۳ گردشگر خارجی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، عراق، چین، آفریقای جنوبی، پرتغال، بلژیک، هلند و آلمان به گیلان آمده و در استان اقامت کردند.

سامانه ۰۹۶۲۹ و شماره تلفن ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ آماده دریافت هرگونه نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات در طول اقامت گردشگران و مسافران نوروزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خواهشا مجلس محترم بودجه استانهایی مانند گیلان که درطول سال چندین بار متحمل جمعیتی حدود دو برابر جمعیت ساکن خود را داراست اختصاص دهید:
تمام زیرساختهای برق گیلان فرسوده است،
هنوووووز دستگاه زباله سوز سراوان راه اندازی نشده است،
هنووووز فاضلاب رشت که از بانک جهانی وام گرفته بودیم پروژه اش تمام نشده،
به علت عدم وجود قانون بازدارنده درمورد گردشگران متاسفانه روز به روز شاهد تخریب محیط زیست روستاها و منابع طبیعی مان هستیم،
تمام خیابان ها پر از چاله هست و آسفالت ها خراب است م

تاسفانه ورود میلیونی این همه مسافر ناخوانده در تمام ایام سال باری بر مشکلات گیلان میافزاید بدون اینکه بودجه استان را افزایش دهند،
استهلاک آسفالت توسط تردد میلیونی خودروی مسافران نیز باری دیگر است...
جمعیت دو سه میلیونی مسافر از سایر استانها در همه تعطیلات سال وجود دارد و همه چیز استان را مصرف میکنند آب ، برق ، فاضلاب شهری ، زباله ، استهلاک آسفالت ، تخریب محیط زیست و ...

جمعیت شناور میشه ۴ میلیون نفر ولی بودجه ما هنوز برای ۲میلیون نفر هست...
پس لااقل این مسافرهای چادرخواب را دیگر سمت شمال نفرستید واقعا دیگه همه خسته شدیم وقتی یه مسافر چادرخواب میبینیم

یا اینکه بودجه استان را چند برابر کنید تا کمی خسارات وزود این همه مسافر بتواند جبران بشود