درج قیمت تولید کننده به روی کالا از اردیبهشت ماه

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از اردیبهشت ماه تمام زنجیره تامین و توزیع کالا ملزم به درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده می‌باشند.

امیررضا رجبی گفت: تاکنون ۱۰ هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده شده اند تمامی تولیدکنندگان داخلی از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ موظف به درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالای تولیدی هستند.

او گفت: مسئولیت صحت و تطابق قیمت تولید کننده با واحد تولیدی است و درج قیمت حتما باید مطابق ظوابط تعیین شده توسط هیئت تعیین و تثبیت قیمت انجام شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تولیدکنندگان داخلی تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ فرصت دارند تا نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالا‌ها اقدام کنند.

رجبی گفت: به طور حتم با اجرای این طرح در مسیر واقعی شدن و شفافیت قیمت کالا‌های تولیدی گام برداشته خواهد شد. که درج قیمت برای کالا‌های که امکان بسته بندی ندارند با فهرست قیمتی انجام می‌شود و لذا هیچ یک از تولید کنندگان نباید کالای را بدون مشخص کردن قیمت تولید کننده و مصرف کننده برای مصرف کنندگان و خریداران عرضه نمایند.

او گفت: همه ما واقف هستیم که امروزه وسعت واحد تولیدی تضمین کننده جذب بازار فروش نیست بلکه توجه به حقوق مصرف کننده می‌تواند سهم قابل توجه بازار را برای تولیدکننده به ارمغان آورد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: توجه به حقوق مصرف کننده بسته به زمان و مکان متفاوت است و تولیدکننده نمی‌تواند در تولید کالا یک نسخه واحد را برای تمامی بازار‌های هدف خود بپیچد و توجه به این موضوع مستلزم آن است که صنعتگران باید همواره در حال به روزرسانی خود باشند.

رجبی گفت: برای تحقق این امر توجه فعالان اقتصادی و صنعتگران به فناوری‌های نوین، دانش بنیان و ماشین آلات به روز خط تولید بسیار مهم و حیاتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.