بیست و هشتمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

دعوت ناتو از زلنسکی برای سخنرانی در اجلاس این ائتلاف

با ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین، ناتو رسماً از رییس جمهور اوکراین برای سخنرانی در اجلاس این ائتلاف از طریق ویدئو کنفرانس دعوت به عمل آورد.

رییس جمهور فرانسه در تماس‌های تلفنی جداگانه با رهبران روسیه و اوکراین درباره برقراری آتش بس گفتگو کرد، اما فعلاً در این خصوص توافقی حاصل نشده است.
این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل این هفته بار دیگر درباره دسترسی به کمک‌های بشر دوستانه، توقف جنگ و خروج نیرو‌های روسیه از اوکراین اقدام به رای گیری درباره یک قطعنامه جدید می‌کند.
از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین این دومین باری است که مجمع عمومی اقدام به صدور قطعنامه درباره این جنگ می‌کند. با این حال، برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که لازم الاجرا تلقی می‌شوند، قطعنامه‌های مجمع عمومی صرفا جنبه سیاسی دارد.
تحولات روز بیست و هشتم از حمله نظامی روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

دبیرکل ناتو: نیرو‌های ناتو را به اوکراین نمی‌فرستیم

ینس استولتنبرگ در سخنانی اعلام کرد: ما نیروهای ناتو را به اوکراین نمی فرستیم. عضویت اوکراین در ناتو در دستور کار جلسه فردا نیست. رهبران ناتو از چین خواهند خواست که به مسئولیت خود عمل کند و از حمله روسیه به اوکراین حمایت نکند. ما در هفته های گذشته تعداد زیادی از نیروهای خود را در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا مستقر کرده‌ایم. ما نیروهای خود را در لتونی، استونی، بلغارستان، رومانی و مجارستان دو برابر کردیم. نشست آتی سران ناتو (فردا) بسیار مهم و استثنایی است زیرا در آن درباره خطرات امنیتی که از زمان جنگ جهانی دوم ندیده‌ایم بحث خواهد شد.

۲ سال پیش
سالیوان: بسته جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه فردا اعلام می‌شود

رویترز/ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد این کشور بسته تحریم‌های مرتبط با روسیه را علیه شخصیت‌های سیاسی و الیگارشی‌ها روز پنجشنبه اعلام می‌کند.

سالیوان در جمع خبرنگاران در حالی که بایدن برای نشست ناتو به بروکسل می‌رفت، گفت که رهبران گروه ۷ نیز روز پنجشنبه برای هماهنگی در مورد تحریم‌ها و برنامه اجرایی برای صدور بیانیه موافقت خواهند کرد.

او همچنین گفت که مقامات روز جمعه در مورد مسائل انرژی اروپا حرف بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

۲ سال پیش
افراط گرایان اوکراینی برای استفاده از مواد شیمیایی آماده می‌شوند

به گزارش ”روسیا الیوم“‏، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از وجود ادله‌ای مبنی بر تلاش تندرو‌ها در اوکراین برای انجام برخی اقدامات شیمیایی جدید خبر داد.

این گزارش می‌افزاید ”دیمیتری پولیانسکی“ با اعلام این خبر و هشدار به نظام کی یف و حامیان آن گفت: مسئول مستقیم هرگونه رویداد‌های احتمالی در تاسیسات اوکراینی خواهند بود که مواد شیمیایی در آن ذخیره شده است.

۲ سال پیش
واکنش آلمان به دستور جدید پوتین درباره پرداختی‌های گازی

خبرگزاری فرانسه به نقل از دولت آلمان اعلام کرد: درخواست روسیه برای پرداخت هزینه گاز به روبل نقض قرارداد است.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه از تحریم‌های اقتصادی جدید علیه غرب خبر داد

اسپوتنیک عربی/ یوگنی ایوانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در حال آماده سازی فهرست‌های جدید تحریم‌های اقتصادی علیه اتحادیه اروپا و انگلیس است.

۲ سال پیش
نماینده روسیه: پیامد‌های آنچه رخ می‌دهد بر ساختار سیاسی و امنیتی اروپا بسیار جدی خواهد بود

نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: پیامد‌های آنچه اکنون در حال رخ دادن است بر ساختار سیاسی و امنیتی اروپا بسیار جدی خواهد بود. شورای امنیت سازمان ملل فرصتی برای تصویب قطعنامه لازم در مورد وضعیت انسانی در اوکراین دارد. همکاران غربی ما اصرار داشتند عناصر ضد روسی در متن پیش نویس قطعنامه شورای امنیت گنجانده شوند. تصویب قطعنامه فرانسه و مکزیک اوضاع اوکراین را دشوارتر می‌کند. تصمیم فرانسه و مکزیک، مذاکره کنندگان اوکراینی را تشویق می‌کند که مواضع غیرواقعی خود را حفظ کنند. تصمیم فرانسه و مکزیک تصویر نادرستی از اتفاقات رخ داده را ترسیم می‌کند و دلایل بحران اوکراین را نادیده می‌گیرد. پیش نویس قطعنامه فرانسوی-مکزیکی تصویری نادرست از آنچه اتفاق افتاده ترسیم می‌کند و دلایل بحران اوکراین را نادیده می‌گیرد.

۲ سال پیش
زلنسکی: شرکت‌های فرانسوی بازار روسیه را ترک کنند

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی مجازی خود در پارلمان فرانسه گفت: شرکت های فرانسوی باید بازار روسیه را ترک کنند. ما باید روسیه را با هم تحت فشار قرار دهیم و به دنبال صلح باشیم. تصمیم برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا یک تصمیم تاریخی خواهد بود. ما به کمک و حمایت نیاز داریم تا آزادی را از دست ندهیم. باید امنیت و صلح را تضمین کنیم و نوع جدیدی از ضمانت ایجاد کنیم.

۲ سال پیش
مدیر عامل توتال: نمی‌توان از گاز روسیه گذشت

”پاتریک پویانه“ مدیر عامل گروه ”توتال انرژیز“ روز چهارشنبه در گفتگو با ”رادیو RTL“ اطمینان داد نمی‌توان از گاز روسیه گذشت و بی آن بخشی از اقتصاد اروپا متوقف خواهد شد.

با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین، این گروه فرانسوی سه شنبه اعلام کرد که حداکثر تا پایان سال کنونی میلادی از هرگونه خرید نفت یا فرآورده‌های نفتی روسیه صرف نظر می‌کند.

۲ سال پیش
پوتین: ارز کشور‌های غیردوست را برای انتقال گاز نمی‌پذیریم

به گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین در دیدار با اعضای دولت روسیه در واکنش به تحریم‌های غرب گفت: تصمیم گرفته‌ایم از استفاده از ارز کشورهای غیردوست برای انتقال گاز خودداری کنیم. روسیه همانطور که در قراردادهای قبلی ذکر شده از نظر مقدار و قیمت به تامین گاز ادامه خواهد داد زیرا روسیه اعتبار خود را حفظ کرده است.

او افزود: تعدادی از کشورها تصمیمات غیرقانونی برای مسدود کردن دارایی های روسیه گرفته اند و بدین ترتیب غرب به طور کامل تمام اعتماد به ارزهای خود را از بین برده است. عرضه کالاهای روسی به اتحادیه اروپا و آمریکا و دریافت پول به یورو و دلار بی‌معنی است.

۲ سال پیش
دیپلمات‌های روس پنج روز مهلت دارند خاک لهستان را ترک کنند

شبکه الجزیره/ سفیر روسیه در ورشو گفت: دیپلمات‌های روس حداکثر پنج روز مهلت دارند از این کشور خارج شوند. به گفته رویترز سفیر روسیه اتهاماتی را که به دیپلمات‌های روس وارد شده، رد کرده است.

۲ سال پیش
اتهام زنی زلنسکی به روسیه در سخنرانی پارلمان ژاپن

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز چهارشنبه در پارلمان ژاپن سخنرانی کرد و از قانونگذاران خواست تا تحریم های روسیه را ادامه دهند. زلنسکی که عملاً از کی‌یف صحبت می کرد، هشدار داد که نیروهای روسیه در حال آماده شدن برای استفاده از سلاح های شیمیایی ممنوعه در جنگی همه جانبه هستند.

۲ سال پیش
صفحه فیس بوک نماینده پارلمان اروپا به علت مخالفت با تحریم‌ها علیه روسیه مسدود شد

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، حساب کاربری یکی از نمایندگان مجلس اتحادیه اروپا در فیس بوک پس از رای مخالف وی به تحریم علیه روسیه مسدود شد. این گزارش می افزاید فرانچسکا دوناتو نماینده ایتالیا در پارلمان اروپا پس از آنکه به طرح اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه رای مخالف داد، حساب کاربری اش در فیس بوک مسدود شد.

۲ سال پیش
گفتگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا با نمایندگان سنا درباره مسدود کردن ذخایر طلای روسیه

وب سایت خبری آکسیوس امروز (چهارشنبه) گزارش داد که وزارت خزانه داری آمریکا لایحه مسدودسازی ذخایر طلای روسیه را که ارزش آن ۱۳۲ میلیارد دلار برآورد شده، بررسی می‌کند.

پیش از این، گروهی از سناتور‌های آمریکایی لایحه قانونی را برای مسدود کردن ذخایر طلای روسیه به مجلس سنای این کشور ارائه کرده بودند.

۲ سال پیش
پیشروی چند کیلومتری نیرو‌های روسیه در اوکراین

نیرو‌های روسیه ضمن پیشروی چهار کیلومتری در اوکراین و نزدیک شدن به شهر نووامیخالوواکا، تعداد دیگری از زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح روسیه، نیرو‌های یگان ۵۴ مکانیزه اوکراین را که از مواضع خود عقب نشینی کرده اند تحت تعقیب قرار دادند و ظرف یک روز چهار کیلومتر پیشروی کردند و خود را به نزدیک شهر نووامیخالوواکا رساندند.

۲ سال پیش
کمک نظامی ۱۰ میلیون یورویی لیتوانی به اوکراین

گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که لیتوانی به اوکراین کمک نظامی به ارزش حداقل ۱۰ میلیون یورو خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که لیتوانی به نیاز‌های شرکای خود احترام می‌گذارد و این کشور کمک‌های نظامی شامل دستگاه‌های دید در شب، تجهیزات برای مقابله با هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی ارائه خواهد کرد.

۲ سال پیش
انهدام سامانه اس-۳۰۰ اوکراین

وزارت دفاع روسیه ویدیویی را منتشر نموده که در آن نشان می‌دهد یک دستگاه خودروی ۵P۸۵D حامل و لانچر موشک پدافند هوایی S-۳۰۰PS ارتش اوکراین را در حومه کی یف به وسیله حمله هوایی نابود ساخته است.

۲ سال پیش
اوکراین: روسیه جنگ هسته‌ای راه نمی‌اندازد

رویترز به نقل از مشاور رئیس جمهور اوکراین: روسیه قطعا جنگ هسته‌ای به راه نخواهد انداخت. نیروهای روسی پیشروی خود را در بسیاری جهات متوقف کرده اند.

۲ سال پیش
ژاپن: تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه در نظر خواهیم گرفت

رویترز به نقل از نخست وزیر ژاپن اعلام کرد این کشور تحریم‌های بیشتری علیه روسیه در نظر خواهد گرفت همچنین کمک‌های بشردوستانه بیشتری را نیز به اوکراین ارسال خواهد کرد.

۲ سال پیش
اولیانوف: زرادخانه‌های شیمیایی روسیه از بین رفته اما زرادخانه‌های آمریکا هنوز وجود دارد

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «زرادخانه‌های شیمیایی روسیه تا سپتامبر 2017 تحت کنترل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به طور کامل از بین رفت. زرادخانه‌های شیمیایی آمریکا هنوز وجود دارد هرچند بر اساس کنوانسیون تسلیحات شیمیایی قرار بود تا آوریل 2007 برچیده شود.»

۲ سال پیش
کرملین: اعزام نیروهای ناتو به اوکراین تصمیمی بسیار خطرناک خواهد بود

کرملین: اعزام نیروهای حافظ صلح ناتو به اوکراین تصمیمی عجولانه و بسیار خطرناک خواهد بود. هرگونه درگیری با نیروهای روسی در اوکراین می‌تواند منجر به عواقبی شود که درمان آن دشوار است. عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می رود، وزارت دفاع روسیه در صورت لزوم اطلاعاتی در مورد تلفات نیروهای روسی منتشر خواهد کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی: شورای امنیت و قوانین بین المللی نتوانست از ما محافظت کند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت: روسیه جنگی وحشیانه علیه ما به راه انداخت، جنگی که تمام اروپا را تهدید می‌کند. وی گفت: سربازان ما شجاعانه از سرزمینمان در برابر دومین کشور قدرتمند جهان از نظر نظامی دفاع می‌کنند.
روسیه از هزاران بمب علیه ما استفاده کرد و ده‌ها شهر اوکراین را ویران کرد. میلیون‌ها شهروند به دلیل جنگ روسیه علیه ما مجبور به ترک مناطق خود شدند.

۲ سال پیش
لهستان ۴۰ دیپلمات روسی را به اتهام جاسوسی اخراج می‌کند

لهستان ۴۰ تن از دیپلمات‌های روسی را که مظنون به جاسوسی هستند تهدید به اخراج از این کشور کرده است.

روزنامه لهستانی اونت روز چهارشنبه گزارش داد لهستان مدعی است دیپلمات روس فعالیت‌هایی داشتند که بر خلاف کنوانسیون وین است.

سرگئی آندریف سفیر روسیه در لهستان صبح روز چهارشنبه در این خصوص به وزارت امور خارجه احضار شد.

ادعا میشود که دیپلمات‌های روسی تهدیدی مستقیم برای لهستان هستند و اقدامات آن‌ها به عنوان اقدامات "جاسوسی" برای یک کشور خارجی تلقی می‌شود. این تصمیم هنوز از سوی هیچ مقام دولتی تایید نشده است.

۲ سال پیش
شولتس: جنگ اوکراین روز به روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان: تهاجم روسیه به اوکراین با وجود خرابی‌های روزمره، روز به روز ابعاد گسترده تری پیدا می‌کند. واقعیت این است که جنگ اوکراین را نابود کرده است. با این وجود کی‌یف می تواند بر کمک آلمان نیز تکیه کند.

۲ سال پیش
ادعای انگلیس درباره از سرگیری حملات گسترده روسیه

وزارت دفاع انگلیس امروز چهارشنبه آخرین گزارش اطلاعاتی خود را در مورد وضعیت اوکراین منتشر کرد و اعلام کرد که میدان نبرد در سراسر شمال این کشور "تا حد زیادی ساکن باقی می‌ماند". این سازمان ارزیابی کرد که نیرو‌های روسی "احتمالاً قبل از سرگیری عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ، دوره‌ای از سازماندهی مجدد را انجام می‌دهند. "

لندن همچنین مدعی شد که نیرو‌های روسی "در حال تلاش برای محاصره نیرو‌های اوکراینی در شرق کشور" در حالی که آن‌ها به پیشروی خود به سمت خارکف و ماریوپل ادامه می‌دهند. در این گزارش آمده است: روسیه "هنوز در تلاش است تا میکولایف را دور بزند، زیرا آن‌ها به دنبال حرکت به سمت غرب به سمت اودسا هستند. "

۲ سال پیش
لاوروف: تمام منافع ما با اتحادیه اروپا در خطر است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه: ناتو در حال گسترش به سمت شرق و این تهدیدی برای امنیت روسیه است.غرب در تلاش است تا روسیه را به هر وسیله ای تضعیف کند. منافع ما با اتحادیه اروپا به کلی در خطر است. غرب خواهان اخراج روسیه از کریمه است و به توافقات مشترک پایبند نبوده است. 

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص نقش غرب در برحان اوکراین گفت: این غرب بود که اوکراین را در موقعیت انتخاب بین همسویی با غرب یا روسیه قرار داد و عواقب آن را به دوش می‌کشد. کشورهای غربی در سیاست داخلی اوکراین مداخله کردند و به دنبال پاک کردن تاریخ این کشور در ارتباط با روسیه بودند. جان شهروندان روسیه در کریمه در خطر بود و غرب به این موضوع اهمیتی نمی‌داد. 

 

۲ سال پیش
مدودف: طرح آمریکا برای مقابله با چین و روسیه باعث فروپاشی جهانی می‌شود

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه مدعی شد که آمریکا در تلاش برای نابودی روسیه و چین است و هشدار داد که اگر در اهداف خود موفق شود، باعث فروپاشی جهانی و احتمالاً یک "انفجار بزرگ هسته‌ای" خواهد شد.

مدودف واشنگتن را به هدف قرار دادن روسیه و تلاش برای «تحقیر، محدود کردن، تقسیم و نابودی» آن از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی متهم کرد و ادعا کرد که چین احتمالاً هدف بعدی آن خواهد بود.

۲ سال پیش
هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های نظامی اوکراین بدست روسیه

اسپوتنیک: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۹۷ تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین در ۲۴ ساعت هدف قرار گرفته است. هلیکوپتر‌های «شکارچی شب» روسیه ۸ تانک، ۵ خودروی زرهی و توپخانه نیرو‌های اوکراینی را منهدم کردند. یک جنگنده سوخو ۲۴ اوکراینی و ۱۶ پهپاد ظرف ۲۴ ساعت سرنگون شدند.

۲ سال پیش
چین: نمی‌توان روسیه را از مجموعه گروه ۲۰ حذف کرد

وزارت خارجه چین درخصوص حذف روسیه از گروه ۲۰ گفت: روسیه بخش مهمی از گروه ۲۰ است و هیچ عضوی از این گروه حق حذف کشور دیگری را ندارد.

۲ سال پیش
تلاش آمریکا برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه

آکسیوس به نقل از افراد مطلع اعلام کرد چندین سناتور آمریکایی از هر دو حزب با خزانه داری آمریکا درحال رایزنی هستند تا ذخایر طلای روسیه را که تقریباً ۱۳۲ میلیارد دلار است، مسدود کنند.

۲ سال پیش
برقراری آتش‌بس در لوهانسک

فرماندار منطقه لوهانسک: آتش بس در این منطقه برای تخلیه غیرنظامیان از برخی شهرها شروع شد.

۲ سال پیش
فرار ارتش اوکراین از ماریوپل با لباس زنانه

اسپوتنیک ادعا کرد برخی از نیروهای ارتش اوکراین با پوشیدن لباس زنانه قصد داشتند از ماریوپل خارج شوند.

۲ سال پیش
بمباران مناطق دونتسک از سوی نیروهای اوکراینی

استقلال طلبان دونتسک: نیرو‌های اوکراینی از بامداد امروز ۷ بار مناطق ما را بمباران کردند. در نتیجه گلوله باران امروز اوکراین به مناطق ما ۲۵ غیرنظامی زخمی شدند، در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدیم ۵۶۲ غیرنظامی را از ماریوپل خارج کنیم.

۲ سال پیش
روسیه: هیأت اوکراینی نماینده آمریکا بود

اسپوتنیک: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کننده اوکراین نماینده کی‌یف نبود، بلکه نماینده آمریکا بود.

۲ سال پیش
اوکراین روسیه را به تخریب آزمایشگاه چرنوبیل متهم کرد

آژانس دولتی اوکراین در امور مدیریت مناطق خاص بیانیه‌ای صادر کرد که در آن نیرو‌های روسی را به غارت و تخریب یک آزمایشگاه در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل متهم کرد.
در اواخر فوریه، پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، روس‌ها کنترل چرنوبیل را به دست گرفتند.

۲ سال پیش
ادامه تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل

آر تی: غیرنظامیان همچنان به تخلیه شهر ساحلی ماریوپل اوکراین با عبور از ایست‌های بازرسی تحت کنترل روسیه در منطقه دونتسک ادامه می‌دهند.

۲ سال پیش
دفع حملات روسیه به شهرهای اوکراین از سوی نیروهای این کشور
ستاد فرماندهی اوکراین ادعا کرد: در ساعات گذشته بیش از ۱۷ هدف هوایی روسیه را سرنگون کردیم. نیرو‌های ما حملات به شهر چرنیهیف را دفع کرده و از پیشروی نیرو‌های روسی به سمت کی‌یف جلوگیری می‌کنند.
۲ سال پیش
تلاش غرب برای حذف روسیه از گروه ۲۰

خبرگزاری رویترز اعلام کرد آمریکا و متحدان غربی آن در حال بررسی حذف روسیه از گروه ۲۰ هستند.

۲ سال پیش
آنتونوف: ارائه سلاح به اوکراین خطرناک است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به جامعه بین المللی نسبت به ارائه تسلیحات به اوکراین هشدار داد و استدلال کرد که این اقدام می‌تواند تهدیدی برای امنیت اروپا و جهان باشد.

او نظامی‌سازی اوکراین را "غیر مسئولانه" و "بسیار خطرناک" خواند و نگرانی‌های خود را در مورد اینکه تعداد قابل توجهی از سلاح‌ها در دست افراد اشتباه از جمله تروریست‌ها و جنایتکاران قرار می‌گیرد، ابراز کرد.

آنتونوف در کانال تلگرامی خود به نقل از سفارت این کشور گفت: ما از حامیان رژیم کی یف می‌خواهیم که تشویق به خونریزی در اوکراین را متوقف کنند و به طور جدی به عواقب فعالیت‌های خود فکر کنند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت ظاهرا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فراموش کرده است که آمریکا چگونه یوگسلاوی، عراق و لیبی را بمباران کرد.

 سفیر روسیه در آمریکا، در واکنش به حرف‌های ”جان کربی“ - سخنگوی پنتاگون - که ”ارتش روسیه را به جنایت“ متهم کرد گفت: وزارت دفاع آمریکا ظاهرا فراموش کرده است که چطور آمریکا و هم پیمانانش عراق، لیبی و یوگسلاوی سابق را بمباران کردند.

۲ سال پیش
بایدن اعضای دومای روسیه را تحریم می‌کند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، طبق گزارش ها، تحریم‌های واشنگتن علیه کرملین را که به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعمال شده است، گسترش خواهد داد.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات دولتی ناشناس و اسنادی که توسط این رسانه مشاهده شده گزارش داد، اقدامات جدید صد‌ها قانونگذار روسی در مجلس عوام این کشور را هدف قرار خواهد داد. واشنگتن قبلاً برخی از اعضای دومای دولتی را تحریم کرده بود، اما در آخرین اقدام قرار است این فهرست را به بیش از ۳۰۰ قانونگذار از مجموع ۴۵۰ نفر افزایش دهد.

بنا بر گزارش ها، این اطلاعیه در اوایل روز پنجشنبه و در جریان سفر بایدن به اروپا، جایی که وی در نشست سران ناتو شرکت خواهد کرد، اعلام خواهد شد.

۲ سال پیش
معاون نخست وزیر اوکراین: صدها هزار نفر در ماریوپل محاصره شده اند

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین روز گذشته اعلام کرد: حداقل صد هزار نفر خواهان فرار از ماریوپل در جنوب اوکراین هستند ولی به دلیل عدم وجود گذرگاه های امن برای خروج از شهر در این شهر بندری محاصره شده اند.

وی ادامه داد: گلوله باران نیروهای روسی همچنان مانع  دسترسی نیروهای امدادی به مجروحان و مصدومان جنگی می شود.

پیش از این مقامات ارشد اوکراین اعلام کرده بودند: بیش از 300 هزار نفر در شهر خرسون به دلیل محاصره نظامی روسیه با فاجعه انسانی مواجه هستند.

۲ سال پیش
ادعای سالیوان مبنی بر آسیب دیدن روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد وضعیت روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند آسیب دیده است.

او همچنین ادعا کرد: روسیه از طریق تهاجم سعی کرد اوکراین را تحت سلطه خود درآورده و غرب را تجزیه کند.

وی همچنین گفت: هدف از سفر بایدن به اروپا، تقویت بیشتر حضور ناتو در شرق، حمایت از اوکراین و تشدید تحریم ها علیه روسیه است.

۲ سال پیش
تصاویر ماهواره ای ویرانی های گسترده ای را در ماریوپل نشان می دهد

دولت اوکراین اعلام کرد: برخی تصاویر ماهواره ای جدید ثابت می کند روسیه چه ویرانی های گسترده ای را در ماریوپل انجام داده است.

گزارشها حاکیست به دلیل بالا گرفتن شدت تنشهای نظامی در ماریوپل هیچ خبرنگار مستقری در این منطقه وجود ندارد از این رو تنها راه رصد این منطقه از طریق تصاویر هوایی است.

در تصاویر ماهواره ای منتشر شده محل اصابت موشکهای روسی و حفره هایی عظیمی که پس از انفجار ایجاد شده اند به وضوح قابل تشخیص است.

۲ سال پیش
حمله موشکی روسیه از سواحل کریمه به سواستوپل اوکراین

یک فیلم ویدئویی که توسط سی ان ان منتشر شده نشان می دهد نیروهای روسی دقایقی پیش از یک کشتی واقع در سواحل کریمه به سمت سواستوپل در اوکراین حملات موشکی انجام داده اند.

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در روزهای اخیر اعلام کرده بود: واشنگتن نشانه هایی در دست دارد که ثابت می کند روسیه برخی از موشکهای خود را از طریق دریا به سمت اوکراین پرتاب می کند.

۲ سال پیش
زلنسکی: مذاکرات به سختی با روسیه در جریان است

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی توئیتری اعلام کرد: از طریق کانالهای مختلف در حال مذاکره با روسیه برای متقاعد کردن این کشور برای پایان دادن به این جنگ وحشیانه هستیم.

زلنسکی در ادامه تاکید کرد: مذاکرات با طرف روسی با مشکلات زیاد و گاهی با چالشهای مختلف مواجه است و به سختی پیش می رود ولی ما از تمام واسطه های بین المللی درخواست کرده ایم در این راه با ما همراهی کنند.

۲ سال پیش
اوکراین مدعیست روسیه پناهجویان کشورش را می رباید

دولت اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: کاروانی متشکل از 11 اتوبوس برای نجات پناهجویان اوکراینی که به سمت ماریوپل در حال حرکت بودند توسط نیروهای روسی فرماندهی و هدایت شده اند.

در این بیانیه آمده است: روسها این اتوبوسها را همراه با راننده های اصلی آنها و چندین سرنشین که تعداد دقیق آنها مشخص نیست به مکانی نامعلوم برده اند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین در این باره گفت: این اتوبوسها در یک ایست بازرسی روسی در خارج از مانگوش در 15 کیلومتری غرب ماریوپل تصرف شده است.

۲ سال پیش
تشکر زلنسکی از پاپ برای حمایتهای وی از اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از پاپ به دلیل موضع روشن و قوی وی در برابر حملات نظامی روسیه و جنگ در این کشور تقدیر و تشکر کرد.

زلنسکی در ویدئویی که روز گذشته در توئیتر منتشر کرد در این باره گفت: از شما به خاطر موضع صریح و قوی در برای جنگ و دعایتان برای اوکراین از صمیم قلب تشکر می کنم.

زلنسکی ادامه داد: من معتقدم تمام مردم اوکراین به خاطر این دیدگاه از شما سپاسگزارند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
هدف روسیه ضربه زدن به ایرانیان و اریایی ها ست .چون فقط از این مردم میترسه و سالهاست داره تغییر نژادی میکنه در ایران به هم دست ها و عواملی که در ایران داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی فراری محبوب غرب گرایی دیگه قدرت نداری بپا کی یف نمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
این بدبخت رئیس جمهور اوکراین هنوز نمیدونه وعده سرخرمن یعنی چه.؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
والله روسیه به اوکراین حمله کرده ه!!! جانب دزد بزرگ رو نگیرید که کشور رو تقسیم کرد هم روسیه هم امریکا جفتشون ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بزرگان و علمای ادیان برای نجات زنان و کودکان مردم مظلوم اوکراین تلاش کنند وتهاجم کور دل را محکوم کنند
Georgia
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
صدا و سیمای ما شده صدا و سیمای روسیه و چین.روحت شاد امام که چطور سر کاپیتولاسیون اعتراض کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مطمئنی فقط محدود به صدا و سیما هست این موضوع ؟ معمولا میگن صدا و سیما نوک قله یخ هر کشوری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
چطور خرش میکنن تو گود بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دور از جون خر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی، توهم فقط حرف مفت بزن، کشور رو با اعتماد به غرب به باد فنا دادی. هر چند اینا همش فیلمه وتو یک یهودی!یهود اومده که دنیا رو به باد فنا بده تا خودش راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دعوت ناتو از زلنسنکی،توهین بالاتر ازاین جایی سراغ دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سازمان ملل که اینقدر برای اوکراین جلسه میذاره و انواع کمکهای بشردوستانه و انواع سلاحهای گوناگون میفرسته برای، چه اقدامات موثری برای ملتهای مظلوم منطقه مثل یمن، افغانستان، فلسطین، سوریه، لیبی و کشورهای ستم دیده انجام داده؟ سازمان ملل گوشش تودست آمریکا و صهیونیست هست و کاملا جنبه سیاسی داره.به امید آنروزی که حکومتهای ستمگر نابود شوند و حکومت عدل و داد بر جهان و این کره‌خاکی مسلط و پایدار بشه به حق خونهای کودکان بی‌گناه و مظلوم انسانهای بی‌گناه. الهم‌صل‌علی‌محمد و آل محمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
نـــــــــــــــاتو واروپا وآمریکا این همه سالها هزینه کردن،ادعا داشتن، کشورهای ضعیف رو به بهانه های مختلف غارت کردن (مهاجرت مغزها وسرقت منابع) تسلیحات انبارکردن،مانوردادن و............. درست سربزنگاه پشت اوکراین روخالی کردن!!!!!!!!!!!! البته با هرتحریمی علیه روسیه یا فروش سلاحی به اوکراین جیب نامبارکشان رو پرترکردن! حداقل درعالم متـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاورس!!! حرکتی بزنند وازاین بنده خدا بصورت مجازی!! حمایت کنند!! وکلیه تجهیزات ونیروهای روسی رو درمتاورس منهدم کنند تا حداقل طرفداران بیشمار خود رو ( حاضردرمیدان مجازی!!!) خوشبحال کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار واسرائیل غاصب و هر ظالمی
آخرین اخبار