دستاورد‌های مهمی در «سالروز ملی فناوری هسته‌ای» رونمایی خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ۲۰ فروردین با رونمایی از سند توسعه و برنامه راهبردی سازمان، هدف گذاری گسترده‌ای برای آینده در به وقوع خواهد پیوست.

محمد اسلامی گفت: این سند دو وجه دارد اول اینکه، در این سند ما خود را در مقابل جامعه و کشور متعهد می‌کنیم و دوم اینکه مردم برخلاف تبلیغات صهیونیست‌ها، از ابعاد متنوع و کاربرد‌های گسترده‌ای که فناوری هسته‌ای  مطلع می‌شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر روند مذاکرات و اظهار نظر‌های دو سویه مقامات امریکایی گفت: ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده و هیچ جای کشور وابسته به مذاکرات نیست نه اقتصاد و نه تصمیم‌گیری‌ها و نه برنامه‌های اجرایی که در حوزه هسته‌ای داریم، ما برنامه‌ها را طبق مفادش پیش می‌بریم.

گفتنی است، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۱۹ بهمن و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد. این گفتگو‌ها از آن زمان تاکنون در سطوح مختلف در حال برگزاری بود تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است.

هیات‌های ایران و آمریکا در وین صرفا از طریق تبادل یادداشت‌های غیر رسمی که از سوی هماهنگ کننده اروپایی بین هیئت‌ها مبادله می‌شود نظراتشان را به یکدیگر منعکس می‌کنند.

همچنین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس در سفر گروسی به تهران با هدف حل و فصل موضوعات توافق کردند، در ادامه همکاری خود همانطوری که در بیانیه مشترک مورخ ۵ شهریور ۹۹ بیان شده است، همکاری‌ها و گفتگو‌های بین خود را فارغ از حواشی سیاسی سرعت بخشیده و تقویت کنند.

اسلامی در پایان این گفتگو در خصوص خنثی سازی عملیات خرابکاری در مجتمع غنی سازی شهید علیمحمدی (فردو) گفت:این اقدام، یک پیام واضح برای صهیونیست‌ها داشت و آن هم هوشیاری سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران در برابر هرگونه تهدید است.

۲۳ اسفند پارسال بود که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران طی بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای یک شبکه که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتندبازداشت کرده است.

اعضای تیم خرابکاری تلاشداشتند در روشی جدید به یکی از کارمندان قسمت IR ۶ این مجموعه نزدیک شوند. برای این کار در شناسایی خود یکی از همسایگان این کارمند را جذب کرده و با دادن پول نقد و خریدن لپ تاپ، توکن و موبایل در مدت کوتاهی نحوه ارتباط‌گیری امر را به این فرد آموزش می‌دهند.

سپس به کارمند تأسیسات جهت جمع‌آوری اطلاعات نزدیک می‌شود، تمامی دستمزد‌ها به صورت نقد و ارز دیجیتال رد و بدل می‌شود تا مسیر شناسایی نشود، که البته این اقدام آن‌ها با انجام عملیات سازمان اطلاعات سپاه ناکام ماند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۰۳:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
سالهاست که می گویند از دست اوردهای هسته ای رونمایی می شود اما در عمل هیچ چیز کاربردی و عملی نشان داده نشده است .

مگر صنعت هسته ای چقدر ابزار رونمایی دارد؟

ایت الله خامنه ای در ابتدای سال جدید  طنز را ابزار «جهاد تبیین»   عنوان کردند.

قبلا هم به شما گفته ام که شما اصحاب رسانه افراد بسیار باهوش ، زرنگ و حقه بازی هستید. این ویژگیهای شما برای شروع جهاد تبیین کمک بسیار بزرگیست.

ایت الله خامنه ای مخاطبشان شما اصحاب رسانه می باشد. چرا مطلب را نمی گیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ایت الله خامنه ای بنا به ملاحظاتی نمی توانند به موضوعاتی مثل دروغ بودن سلاح هسته ای اشاره کنند. بلکه با زبان بی زبانی به شما صاحبان رسانه می گویند که با زبان طنز این موضوعات را زیر سوال ببرید تا به مرور این دروغها افشا شوند.   درواقع اگر دقت کنید معنی جهاد تبیین با زبان طنز دقیقا همین معنا را می دهد.  تبیین یعنی روشن کردن . تبیین حقیقت با زبان طنز  یعنی حقیقت را با زبان طنز  روشن کنید.

بنده مطالبم در باره دروغ بودن سلاح هسته ای را برای یکی از فرماندهان سپاه پاسداران فرستادم و  ایشان پیامی به بنده رساندند و دلایل و  منطق بنده را پذیرفته بودند و تعجب کرده بودند که چطور ابرقدرتهای دروغین و پوشالی  توانسته بودند چنین دروغی را به ملتها باور دهند.  ایشان گفتند که یک نظامی هستند و بدون هماهنگی با مسئولان کشور نمی توانند به این دروغ در رسانه ها اشاره کنند و ارزو کردند که با همین شیوه مبارزه که در پیش گرفته ام موفق شوم این دروغ را فاش کنم.

در ضمن یکی از اشنایان بنده 15 سال است که دکترای انرژی هسته ای دارد و سالهاست که در یک باغ  در 10 کیلومتری شهرستان فسا کار می کند. روزها ابیاری می کند و به درختان می رسد و شبها هم به عنوان نگهبان در باغ می خوابد تا پول بیشتری گیرش بیاد.
اگر انرژی هسته ای واقعیست چرا از این فرد استفاده نمیشه و باید کارگری کنه.

این فرد  خیلی از بنده بدش میاد و میگه شما حق نداری در مورد سلاح هسته ای اظهار نظر کنی و چنین مطالبی بگی .  میگه شما چه تخصصی در این مورد داری؟

در صورتی که صحبت از عدم تخصص بنده در مورد این موضوع بی معنیست.

 به ایشان گفتم که کلمه تخصص در مورد طراحی ، ساخت و یک سری عملیاتها کاربرد دارد.

برای ایرادگیری از یک موضوع نیازی به تخصص نیست. فقط باید تضادها و دروغها را رو کرد.

مثل اینکه بنده دستگاهی را به شما معرفی کنم و مدعی شوم که چندین قابلیت خاص دارد و شما بعد از رویت دستگاه این قابلیتها را مشاهده نکنید و بنده
را متهم به فریبکاری و دروغگویی نمایید و بنده هم به جای اثبات ادعاهایم بدون فکر و با عصبانیت به شما بگویم که شما چه تخصصی دارید؟

اما این افراد نه مجاب می شوند و نه مجاب می کنند.

همچنین یکی از اشنایان بنده پزشک می باشد که 32 سال است طبابت می کنند. حدود 10 سال پیش مطالبی را که در باره دروغ بودن سلاح هسته ای به شما عرض کردم به ایشان هم گفتم بعد از 10 سال چند شب پیش مهمان ما بودند و به ایشان گفتم که اگر شما بتوانید یک داروخانه و یا جایی را به بنده نشان دهید که داروی هسته ای در ان وجود دارد ، بنده تمام حرفهایم را باطل می دانم ایشان گفتند که چنین جایی وجود ندارد
( داروی هسته ای را هیچ پزشکی رویت نکرده است)
و با بنده کاملا هم عقیده بودند که سلاح هسته ای یک خالی بندیست و یک تفنگ خالیست.  ایشان گفتند که در این 10 سال حتی یک دلیل پیدا نکرده اند که بتوانند دروغ بودن سلاح هسته ای را رد کنند.

بنده اطمینان دارم که منظور ایت الله خامنه ای شما  می باشد. از مردم عادی کاری بر نمیاد که بخواهند انها را مخاطب قرار دهند.

 شما ابزار لازم را در اختیار دارید و می توانید جهاد تبیین با زبان طنز را شروع کنید.


و اکنون وقت ان است که به طلب خورشید حقیقت بروید ... و فروغ دامنگستر خورشید.

والشمس و ضحی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اصلا چرا یه وزیر حسن فریدون روحانی باید رئیس سازمان انرژی اتمی باشه؟!
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
پارتیش کلفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
باید تاسف خورد که همه جاسوسان و خرابکاران و قاتلین دانشمندانمان ایرانی هستند .یک‌خائن به وطن باید در ملت عام اعدام شود و از هیچ یک از خائنین در هر موقعیت و پستی که باشند نباید گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
دستاورد موقعی هست که شما عوض بشی
من که از همون اول دلیل قانع کننده ای برا انتصاب جنابعالی پیدا کردم جز زد و بندهای سیاسی و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
آیا این دستاوردها ارزشی هم در توسعه و رفاه و امنیت مردم دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
میخواد با نفت بنزین یا مشتقاتش، اب رو انتقال بدید به یزد اصفهان و ..؟! یا میخواید با نفت و بنزین و .. برق تولید کنید؟! کدام انرژی در جهان به گرد پایی انرژی هسته ای میرسد؟! وقتی با انرژی هسته ای به راحتی می توان هجم بسیار زیادی رو انتقال داد یا شیرین سازی کرد یا در کارها دشوار و قدرتی از انرژی هسته ای استفاده کرد! یا ایستگاه فضایی و پرتاب ماهواره یا زیردریایی ها یا دستگاه قول پیکر پر انرژی استفاده کرد .. مگر دیوانه است،کسی از ان استفاده نکند .. بخصوص در قرن حال حاضر که بشدت به انرژی بیشتر از بنزین و نفت و .. نیاز است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اگه دستاوردتون بمب هسته‌ای نباشه هیچ اررشی نداره اون دستاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
40 سال یک ورزشگاه نتونستید بسازید !!!؟؟؟ دستاورد پیشکش
ایران عقب مونده ترین کشور منطقه غرب آسیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خودت عقب مانده ترین فرد دنیا هستی حقارت خودت را به ایران بزرگ نسبت نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
یعنی ورزشگاه زدن، افتخار داره!؟ ورزشگاه دیگه چه ات اشغالی ! الان المان و ژاپن و کره! که به اصطلاح غول تکنولوژی هستن! جرعتش رو دارن،به امریکا نه بگن؟! به اون همه تکنولوژی! اگر بگن که تیکه پارشون میکن! (قشنگ کلی سرباز گذاشتن اونجا،برای همین کار!) . در ضمن زمان شاه،که امسال شما،دست بوس شاه و انگلیسی ها بودید! و اصلا نمیدونستید سیاست چیه! میزدن تویه سرتون و بهتون پول هم نمیدادن! کلی هم قربون صدقشون هم میرفتید! نکنه فکر کردید تاریخ رو نمیدونیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
قاهر ایران
۱۸:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بیا پایین بچه
آنقدر میتونم دستاورد های ایران رو برات بگم که باورش برا همه سخت باشه در تمام حوزه ها
قبول هم داریم مشکلاتی در کشور هست اما عقب مونده نیستیم و نخواهیم بود...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تنها دستاوردش فقیر شدن ۹۵ درصد ایرانیها.
و البته فربه تر شدن ۵ درصد کاسبان تحریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
تکرار طوطی وار گفته های شبکه های معاند هنرت اینه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
البته تویه البانی همینطوری ... راستی نشون دادن دور خودتون هم فنس کشیدید! عمو ترامپ ، امریکا پارتی شدن اونجا پایگاه بزنی؟! نظرت رو در رابطه با خواهر مریم بگو! ...
آخرین اخبار