دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

از آغاز فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد تا ارتقای پهنای باند دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بودند.

دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی فرزندان شهدا تمدید شد

به دنبال اطلاعیه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، متقاضیان نام نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰ که تاکنون برای نام نویسی اقدام نکرده اند می‌توانند در فرصت تمدید شده، در این مرحله شرکت کنند.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای متقاضیان ترتیبی اتخاذ شده که متقاضیان بتوانند از روز یکشنبه ۱۴ فروردین تا روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای نام نویسی و شغل محل‌های مندرج در اطلاعیه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به نام نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون مذکور اقدام کنند.

متقاضیانی که قبلاً در مرحله تکمیل ظرفیت نام نویسی کرده اند در صورت تمایل می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و ویرایش شغل محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود

مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز، به تخصص نیرو‌های جوان متعهد و متخصص علمی براساس طرح آمایش آموزشی و در راستای نیل به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه اقدام به درج فراخوان جذب هیئت علمی می‌کند.

متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۵ الی ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس sajed.iau.ir پس از مطالعه دقیق قوانین و مقررات و تکمیل مدارک مدنظر نسبت به  نام نویسی اقدام کنند.

پهنای باند اینترنت دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتقا یافت

علی صدر گفت: به منظور ارتقا پهنای باند ارتباطات اینترنتی شبکه سازمان مرکزی دانشگاه نسبت به افزایش پهنای باند متقارن اینترنت فیبر نوری دانشگاه به میزان قابل توجهی، اقدام شد به نحوی که در شرایط مورد نیاز تا یک گیگابیت در ثانیه، قابل افزایش است.

وضعیت ارتباطات شبکه‌ای و اینترانتی دانشگاه با رویکرد افزایش کیفیت، بهینه‌سازی شد تا امکان دسترسی به سرویس‌های دولت از طریق شبکه دولت فراهم باشد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: همچنین از طریق یکی از فراهم کننده‌های اصلی اینترنت بی‌سیم در کشور، پهنای باند دانشگاه از ۴۰ مگابیت در ثانیه به ۲۰۰ مگابیت در ثانیه افزایش یافت تا خدمات ارائه شده در ستاد به نحوه مطلوب ارائه شود.

آموزش و پژوهش باید در خدمت یکدیگر باشند

حسن کریمی مزرعه شاهی گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه مسئله ای حیاتی برای کشور است.

کارشناسان معتقدند که در دهه اخیر ارتباط صنعت با دانشگاه ها گسترش یافته و تجربیات عمیقی در این زمینه به دست آمده است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بیان کرد: برخی از صنایع ارتباطات گسترده ای با دانشگاه ها داشته اند و بعضی های دیگر این چنین نبوده اند و این موضوع به اراده مدیران و مسئولان و همت موجود در این زمینه بر میگردد.

به گفته متخصصان، زیرساخت ها و راهکارها کمک کننده قوی در زمینه ارتقای ارتباط صنعت با دانشگاه هاست.

او با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه باید به بلوغ عمیقی برسد تا بتوانند یکدیگر را به صورت کامل درک کنند، تاکید کرد: زمانی ارتباط صنعت و دانشگاه ها تقویت می شود که بتوانند به عنوان شریک استراتژیک هم را نگاه کنند.

کریمی می گوید که صنعت و دانشگاه به تنهایی نمی توانند در دنیای صنعت امروزی به جواب برسند؛ بنابراین آموزش باید در خدمت پژوهش و پژوهش در خدمت آموزش باشد تا بتوانند یکدیگر را کامل کنند و باعث افزایش رشد و کیفیت تولیدات داخلی شوند.

جزئیات نام نویسی در خوابگاه‌های دانشگاه تهران اعلام شد

بر اساس اعلام معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، دانشجویانی غیربومی که در بهمن ۱۴۰۰ در خوابگاه نام نویسی کرده و ساکن هستند، جهت ادامه اسکان در خوابگاه‌ها نیاز به هیچ‌گونه اقدامی ندارند، اما دیگر دانشجویان غیربومی روزانه مشغول به تحصیل، می‌توانند صرفاً در تاریخ‌های مشخص‌شده، به سامانه خوابگاهی دانشگاه تهران به نشانی http://ems.ut.ac.ir مراجعه و جهت نام نویسی برای اسکان اقدام کنند.

گروه اول مربوط به دانشجویان غیربومی روزانه کارشناسی ارشد (ورودی ۹۹)، دکتری تخصصی (ورودی ۹۷ و ۹۸ و ۹۹)، دکتری حرفه‌ای (ورودی ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ و ۹۸) و دکتری تخصصی پیوسته که در نیمسال دوم ۱۴۰۰ ساکن نبوده، اما در ترم‌های گذشته سابقه اسکان دارند، می‌شود. این گروه دانشجویان می‌توانند از ۳ تا ۴ فروردین ۱۴۰۱ به سامانه خوابگاهی مراجعه و جهت تمدید اسکان اقدام کنند.

دانشجویان غیربومی روزانه مقطع کارشناسی ارشد (ورودی ۹۹ و ۱۴۰۰)، دکتری تخصصی (ورودی ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰)، دکتری حرفه‌ای (ورودی ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ و ۹۸) و دکتری تخصصی پیوسته نیز که تاکنون اقدام به نام نویسی خوابگاه نکرده‌اند، از ساعت ۱۲ ظهر ۶ فروردین تا ۷ فروردین ۱۴۰۱ برای نام نویسی در سامانه خوابگاهی مهلت دارند.

سومین گروه نیز مربوط به دانشجویان غیربومی روزانه مقطع کارشناسی است. دانشجویان روزانه کارشناسی ورودی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح ۷ فروردین تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ و دانشجویان روزانه کارشناسی ورودی ۱۴۰۰ صرفا در تاریخ ۱۰ فروردین می‌توانند به سامانه خوابگاهی مراجعه و جهت نام نویسی خوابگاه اقدام کنند.

همچنین دانشجویان غیربومی روزانه مقطع دکترای حرفه‌ای، در صورتی که ورودی سال ۹۹ باشند، از ساعت ۱۰ صبح ۷ تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ و در صورتی که ورودی سال ۱۴۰۰ باشند، در ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ برای نام نویسی فرصت دارند.

در اطلاعیه اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران تاکید شده است: دانشجویانی که دوره واکسیناسیون خود را کامل نکرده باشند (حداقل ۲ دُز)، به استناد شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به منظور جلوگیری از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا امکان نام نویسی در خوابگاه‌ها را نخواهند داشت.

همچنین نام نویسی خوابگاه صرفاً برای دانشجویانی که حضور دائم و منظم خواهند داشت، مجاز است و دانشجویانی که اقدام به تمدید و یا نام نویسی اتاق می‌کنند، ولی به هر دلیلی از خوابگاه استفاده نکرده و یا به ندرت استفاده می‌کنند (برای انجام امور پایان‌نامه، کمک به هم‌اتاقی‌ها، فرصت مطالعاتی و غیره)، تخلف محسوب شده و امکان اسکان خوابگاه در ترم‌های بعد را نخواهند داشت.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چند سال با مدرک دکترا در جذب دانشگاه آزاد شرکت کردم پذیرفته نشدم اما در کمال حیرت افرادی را پیمانی کردند که بلافاصله در دبیرخانه استان تهران مسئولیت به آنان اعطا شد یعنی از قبل پذیرفته شدن آنان حتمی بوده است ! معاون هماهنگی دبیرخانه دانشگاههای آزاد استان تهران ، مدیرکل حقوقی دانشگاههای آزاد استان تهران و................همگی از پذیرفته شدگان جدید و سفارشی بوده اند .
آخرین اخبار