راهپیمایی دو فضانورد در فضا

روز چهارشنبه، دو فضانورد ناسا و آژانس اروپایی خارج از ایستگاه فضایی بین‌اللملی، راهپیمایی کردند.

دو فضانورد روز چهارشنبه ۲۳ مارس با موفقیت یک پیاده‌روی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را انجام دادند.

به گزارش سایت digitaltrends؛ راجا چاری، فضانورد ناسا و ماتیاس موررر، فضانورد آژانس فضایی اروپا به مدت ۶ ساعت و ۵۴ دقیقه در خارج از ایستگاه‌های مدار زمین راهپیمایی و کار  کردند و سپس در ساعت ۳:۲۶ بعد از ظهر به داخل محوطه بازگشتند.

براساس گزارش‌ها، کل راهپیمایی فضایی با استفاده از دوربین‌های متصل به ایستگاه فضایی بین‌المللی  ضبط شد. با چرخش فضاپیما به دور زمین با سرعت ۱۷ هزار مایل در ساعت، این دو فضانورد در طول مامورریت خود توانستند حدود ۹ غروب خورشید را مشاهده کنند. مورر و چاری در ماه نوامبر برای اولین سفر فضایی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند. راهپیمایی فضایی چهارشنبه، دومین راهپیمایی فضایی چاری و اولین پیاده روی فضایی مورر بود.

 راهپیمایی فضایی

ناسا در گزارشی درباره راهپیمایی فضایی گفت: :"موررر و چاری به هدف اصلی خود رسیدند و شلنگ‌هایی را روی یک ماژول کنترل فن که آمونیاک را از طریق رادیاتور‌های دفع گرمای ایستگاه، هدایت می‌کند تا سیستم‌ها را در دمای مناسب نگه دارد، نصب کردند. اعضای خدمه همچنین یک کابل برق و داده را بر روی پلت‌فرم علمی Bartolomeo ماژول کلمبوس نصب کردند، یک دوربین خارجی را روی خرپای ایستگاه جایگزین کردند و سایر ارتقاهای سخت افزار ایستگاه را انجام دادند."

تلاش روز چهارشنبه چهل و هشتمین راهپیمایی فضایی در حمایت از مونتاژ، ارتقا و نگهداری ایستگاه فضایی بود. پس از استراحتی کوتاه، چاری و مورر کار بر روی تحقیقات علمی در ایستگاه فضایی را تا بازگشت به خانه در ماه آوریل از سر خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار