خاندوزی:

سیاست وزارت اقتصاد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

وزیر اقتصاد گفت: اولویت نخست دولت در سال ۱۴۰۱ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تولیدی است و وزارت اقتصاد هم موانع موجود در این راه را از میان بر می دارد.

سید احسان خاندوزی گفت: با توجه به نقش وزارت اقتصاد در حوزه‌های گمرکی، مالیات، بیمه و مسائل بانکی، این وزارتخانه هم باید موانع را از پیش پای شرکت‌های دانش بنیان بردارد.

به گفته وزیر اقتصاد، با توجه به تاکید دولت در استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان داخلی، وزارت اقتصاد تولید تجهیزات پیشرفته و ایکس ری‌های کنترلی مورد نیاز گمرکات را که اغلب به صورت وارداتی تأمین می‌شد، به چند شرکت دانش بنیان مستقر در اصفهان سفارش داده است.

او می گوید: اگرچه موانعی برای پابرجا ماندن رویه وارداتی تجهیزات گمرکی هم در این مسیر شکل گرفت، اما تلاش این است که حتما قرارداد‌های مربوط به تجهیزات و تأمین زیرساخت‌ها با شرکت‌های دانش بنیان داخلی منعقد شود تا سود و منفعت اقتصادی حاصل از آن در اختیار شرکت‌های دانش بنیان داخلی قرار گیرد.

رهبر انقلاب سال ۱۴۰۱ را به عنوان  «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده اند و بر حمایت درست از شرکت های دانش بنیان با هدف ایجاد رونق در تولید تاکید دارند.

روند کاهشی نرخ تورم باید ادامه یابد

خاندوزی در گفتگویی در رادیو اقتصاد گفت: با اقدامات صورت گرفته برای رفع بی انضباطی‌های پولی و مالی، طی شش ماه اخیر به جز یک ماه که نرخ تورم نقطه‌ای نسبت به ماه قبل از آن نیم درصد افزایش داشت، در مابقی ماه‌ها شاهد کاهش تورم نقطه‌ای بودیم که یک موفقیت محسوب می‌شود.

به گفته خاندوزی،  هنوز نرخ تورم با نقطه ایده آل آن فاصله دارد و روند کاهشی نرخ تورم باید ادامه یابد تا آرامش بیشتری بر بازار‌های اقتصادی کشور حاکم شود.

وزیر اقتصاد گفت: نرخ مالیات بر عملکرد شرکت‌های تولیدی از اول فروردین ۱۴۰۱، ۵ درصد کاهش یافته که به عنوان یک مشوق برای فعالیت‌های تولیدی کشور در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار