افزایش ۹۰ درصدی ترافیک در معابر شهری اصفهان

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ترافیک و شلوغی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

هادی کریمی گفت: این روز‌ها بیشترین حجم ترافیک در مسیر‌های حاشیه رودخانه زاینده‌رود، معابر مرکزی شهر و محل‌هایی است که بنا‌های تاریخی و مکان‌های گردشگری و تفریحی در آن واقع شده است.

او می‌گوید تعداد پارکینگ‌های سطح شهر نسبت به تقاضا کمتر است، لذا با مشکل کمبود پارکینگ به ویژه در ایام نوروز مواجه هستیم به همین دلیل ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر در ساعات اولیه روز تکمیل می‌شود پارکینگ حکیم، طالقانی، کرمانی و باغ گلدسته در مرکز شهر و پارکینگ‌های صفه و زاگرس در جنوب شهر بیشترین مراجعه کننده را داشته است.

جست‌وجو برای یافتن جای پارک و پارک خودرو در کوچه پس کوچه‌های شهر مشکلاتی از جمله ترافیک کاذب را به‌وجود آورده است، لذا به شهروندان و مسافران پیشنهاد می‌کنیم با توجه به فعال بودن خط یک متروی اصفهان، سفر‌های درون شهری خود را با این وسیله حمل‌ونقلی پاک، ایمن و ارزان انجام دهند.

برای تسهیل در سفر‌های درون‌شهری شهروندان خط یک قطار شهری در نوروز از ساعت ۹ تا ۲۱ به صورت یک‌سره خدمت‌رسانی می‌کندو شهروندان و مسافران می‌توانند از طریق ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) به مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر دسترسی داشته باشند.

کریمی گفت: چهار دستگاه اتوبوس روزانه از مجموعه باغ فدک به مجموعه تفریحی ناژوان، پارک کوهستانی صفه، مجموعه باغ گل‌ها به صورت رفت و برگشت به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

به گفته او طرح زوج و فرد خودرو‌ها از تاریخ بیست‌ونهم اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین امسال در شهر اصفهان لغو شده است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان می‌گوید سامانه‌های ثبت تخلف سرعت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز و ورود به مسیر‌های BRT فعال است که روز سوم فروردین امسال تعداد تخلفات ثبت شده در ارتباط با عبور از چراغ قرمز در شهر اصفهان ۳۶۹۸ مورد، سرعت غیرمجاز خودرو‌ها ۲۰۸۰ و ۳۹۳ ورود خودرو‌ها به مسیر‌های BRT بوده است؛ تقاطع‌هایی که بیشترین تخلف عبور از چراغ قرمز در آن انجام شده است، صائب، شهید مطهری و آتشگاه بوده است و در مسیر BRT نیز بیشترین تخلف عبور خودرو‌ها توسط دوربین خیابان بزرگمهر روبه‌روی خیابان بلال ثبت شده است.

او معتقد است ترافیک و شلوغی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۹۰ درصد افزایش یافته است، همچنین ساعات شلوغی شهر اصفهان از ۱۰:۳۰ تا ۱۴ و ۱۶:۳۰ تا حدود ساعت ۲۲ و اوج ترافیک ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه است، البته مسیر‌های حاشیه رودخانه تا ساعت یک بامداد همچنان ترافیک وجود دارد.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.