جان بخشی به اشیای بی جان با خلق مجسمه‌های چوبی

هنر مجمسه سازی خلاقیت ساخت اشیای چوبی در دنیای جدید همراه با نقش‌ها و رنگ‌های متفاوت است.

در مجسمه سازی با چوب می‌توان از انواع چوب درختان گیلاس، گردو و کاج استفاده کرد، زیرا کنده کاری روی چوب ساده بوده و زیبایی بیشتری دارد.

در کنده کاری روی چوب با کشیدن یک طرح بر روی چوب و تراشیدن قسمت‌های اضافی با استفاده از اره، مغار، سنباده اثر نهایی خلق می‌شود.

به سراغ هنرمند شیرازی می‌رویم که با ساخت اجسام چوبی کارگاه خود را به دنیایی شگفت انگیز تبدیل کرده است.

محمد نطاق هستم متولد سال ۶۹ ساکن شیراز

او تحصیلاتش را در رشته کاردانی تاسیسات گذرانده و آن طور که خودش می‌گوید از هشت سالگی با چوب و معرق کاری آشنا بوده است.

نطاق در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۲ کار خود را در خانه سعادت، (خانه میراث فرهنگی) با حمایت اتحادیه صنایع دستی استان با ۲نفر از شاگردانم شروع کردم و طولی نکشید که طراحی و شیوه اجرا برای مخاطب بسیار جذاب شد و هنرمندانی از کل کشور برای خرید محصولات به ما مراچعه کردند.

مجسمه درخت چوبی

این هنرمند مجسمه ساز شیرازی گفت: با ۳میلیون تومان سرمایه کارگاه خود را راه اندازی کردم و در حال حاضر به صورت دائم ۶۰ نفر در مجموعه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعداز ظهر فعالیت دارند.

او گفت: ماهیانه ۳ هزار قطعه چوبی در کارگاهش تولید می‌شود که به صورت ناپایدار به چند کشور عربی صادر می‌شود و ۱۲۰ نمایندگی فروش با برند تجاری سه کاج و شماره تبلیغاتی لمس حال خوب در کل کشور دارند.

جان بخشی به اشیای بی جان با خلق مجسمه‌های چوبی

او گفت: تهیه مواد اولیه مانند چوب با قیمت بالا و بسیار ناپایدار، کمبود فضا و در نظر نگرفتن شرایط بیمه از مشکلات هنرمندان صنایع دستی است.

نطاق گفت: توصیه من به جوانان و افرادی که می‌خواهند وارد حرفه صنایع دستی بشوند این است که اگر علاقه شان با عشق است پیمودن پله‌های ترقی برای آن‌ها بسیار هموار می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار