ادعای ائتلاف عربی: پهپاد‌های یمنی را منهدم کردیم

سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد پهپاد‌های یمنی که در راه این کشور بودند را منهدم کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف عربی متجاوز به یمن به سردکردگی عربستان امروز (جمعه) مدعی شد ۶ پهپاد یمنی را که در راه جنوب عربستان بودند را منهدم کردند.

براساس گزارش الجزیره این ائتلاف متجاوز همچنین ادعا کرد پهپاد‌های یمنی تاسیسات انرژی عربستان را هدف قرار داده بودند و ادامه این اقدامات امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

چندی پیش نیز پهپاد‌های یمنی به فرودگاه نظامی جیزان در جنوب عربستان حمله کردند. ائتلاف سعودی نیز با تأیید تلویحی حمله به فرودگاه جیزان، مدعی شدپدافند عربستان سعودی یک فروند موشک بالستیک را که به سوی جیزان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

گفتنی است پیشتر یک نشریه آمریکایی مدعی شده بود که آمریکا ماه گذشته رهگیر‌های ضد موشک پاتریوت به عربستان ارسال کرده است. نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده بود آمریکا این محموله تسلیحاتی را ماه گذشته و بعد از اینکه ارتش عربستان سعودی خواستار سلاح برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی نیرو‌های انصارالله یمن شده بود، برای سعودی‌ها ارسال کرد.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در یک گزارش کلی نیز اعلام کرد در هفت سال گذشته بیش از ۱۰ هزار سرباز ارتش سعودی و بیش از هزار و ۲۰۰ سرباز اماراتی کشته شدند. بیش از ۲۵۳ هزار نفر از «خائنان و منافقان» نیز کشته و زخمی شدند. همچنین بیش از ۱۷ هزار جنگ‌افزار ائتلاف سعودی از جمله نفربر و تانک را منهدم کردند و صد‌ها خودرو زرهی و سلاح سنگین، نیمه‌سنگین و سبک را به غنیمت گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار