تاکید امام جمعه تبریز بر توسعه علوم دانش بنیان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توسعه علوم دانش بنیان را گامی مهم در راستای رشد اقتصادی کشور دانست.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم امروز در اولین نماز جمعه سال جدید تبریز گفت: افزایش تولید، کارآفرینی و توسعه علوم دانش بنیان در کشور رشد اقتصادی، کاهش تورم و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

 تولید، کارآفرینی و علوم دانش بنیان در کنار اعتماد به تولید ملی ایجاد عزتمندی بین مردم را افزایش می‌دهد البته به شرطی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری از کار‌های ویترینی پرهیز کنیم و با تبیین شعار سال و مزایای تولید به دنبال افزایش تولیدی باشیم که مبنای آن کارآفرینی، اشتغال و بهره گیری از دانش و علوم دانش بنیان باشد.

 از ۱۳۹۸ تاکنون تاکید مقام معظم رهبری به تولید بوده به طوری که رونق تولید، جهش تولید، تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها همواره شعار ۳ سال گذشته بوده و در سال ۱۴۰۱ نیز در کنار تاکید به تولید، به تولیدی که دارای ۲ خصوصیت دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین بودن است تاکید دارند.

مقام معظم رهبری در طلیعه صحبت شان بهار را مظهر امید و پیام آور رویش اعلام کردند و تقارن بهار با نیمه شعبان و رمضان را امیدبخش دانستند.

امید منشا تمام حرکت هاست و ایجاد امید عامل مهم در پیشرفت است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به پیامد‌های جنگ هفت ساله مردم یمن که از ۶ فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، گفت: رژیم سعودی با وجود کمک متحدانش موفق نشده است کشور تحریم شده و محاصره شده را شکست دهد که این پوشالی بودن قدرت منطقه‌ای عربستان را اثبات می‌کند.

امام جمعه تبریز به سفر بشار اسد به امارات متحده عربی و دستاورد‌های این سفر اشاره کرد و گفت: این سفر پیام‌ها و درس‌های بسیاری را به دنبال دارد و به منزله پذیرش و اثبات مشروعیت دولت بشار اسد در سوریه است به طوری که آمریکا از امارات ناراحت شده و عکس العمل شدیدی را در رسانه‌ها و مجامع مختلف نشان داده است.

سوریه و دولت بشار اسد برای حمایت از گفتمان مقاومت هزینه سنگینی را تحمل کرده است، ولی اکنون ثمرات آن را می‌چیند و سرنوشت آمریکا در این خصوص باید الگویی جهانی شود.

خطیب جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز جهانی آب، گفت: آب عنصر بی بدیل و بدون جایگزین طبیعت و گرامیداشت روز آب برخاسته از مبانی اعتقادی و فرهنگی ماست و در قرآن نیز در این ارتباط توصیه شده است.

تصور زندگی بدون آب برای هیچ موجود زنده‌ای ممکن نیست پس باید برای حفاظت از آب تلاش کنیم و در این ارتباط همکاری مردم در عبور از مقطع کم آبی لازم است.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار