صرفه جویی بیش از ۱۸ میلیارد ریالی در بخش آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه اصفهان

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ در بخش آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه اصفهان بیش از ۱۸ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

حشمت الله امیری گفت:آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه اصفهان در سال گذشته روزانه به طور متوسط ۲۵ آزمایش مختلف انجام داده که بیش از ۱۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال صرفه جویی شده است.

سال گذشته بیش از ۹ هزار و صد آزمایش بر روی مواد نفتی دریافتی، ارسالی و روغن‌های صنعتی انجام شد که از این تعداد بیشترین آزمایش مربوط به وزن مخصوص است.

به گفته او این آزمایشگاه به صورت ۲۴ ساعته وظیفه نظارت بر کیفیت و گرفتن تلاقی فرآورده‌های دریافتی و ارسالی خطوط ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۴ و ۳۲ اینچ شامل نفت خام، انواع فرآورده‌های نفتی شامل؛ بنزین موتور، سوپر و یورو ۴، نفت سفید، نفت گاز، ATK، نفتا و ... را بر روی خطوط و مخازن بر عهده دارد و خدمات آن از لحاظ صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها، کیفیت مواد ارسالی و دریافتی بسیار حائز اهمیت است.

این آزمایشگاه با هماهنگی واحد‌های کنترل و عملیات وظیفه استحصال فرآورده‌های آلوده را نیز بر عهده دارد.

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان می‌گوید پیش از خریداری روغن‌های مورد نیاز برای استفاده در پمپ ها، توربین‌ها و ماشین آلات مناطق ۱۲ گانه این روغن‌ها طی ۱۶ تست مختلف مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و پس از مطابقت با پارامترهامجوز خرید آن صادر می‌شود.

این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که آبان ماه سال ۱۳۸۹ با هدف بررسی، کنترل و حفظ کیفیت مواد نفتی هنگام تحویل و انتقال، تدوین روش‌های مناسب پیشگیری از آلودگی مواد نفتی، تطبیق روش‌های اجرایی با استاندارد‌های موجود و نظارت بر مشخصات مواد نفتی (نفت خام و فرآورده ها) در مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی اصفهان راه اندازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.