کرونا، تلخ کننده شیرینی مسافرت

در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر‌های نوروزی رعایت نشود، کرونا می‌تواند به راحتی دوباره شعله ور شود.

این روز‌ها در خراسان جنوبی که به عنوان سومین استان پر تردد در نیمه نخست تعطیلات شناخته شده، مسافران و گردشگران زیادی در حال رفت و آمد هستند.

اما در میان این سفر‌ها و دید و بازدیدها، برخی داغ‌هایی که کرونا بر دل هموطنانمان گذاشته است را فراموش کرده اند و خبری از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین آن‌ها نیست.

یادمان نرود کرونا هنوز هم در کمین غفلت‌های ماست تا با شیوع موج‌های جدید، بسیاری را گرفتار و داغدار کند.

ایمنی در سفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

یکی از مسافرین در بیرجند گفت: ما از زمانی که سفرمان را آغاز کرده ایم، بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کرده ایم و در مکان‌های دیدنی نیز از ماسک استفاده کرده ایم.

او گفت: استفاده از ماسک سبب می‌شود که در برخورد با سایر افراد، شانس ابتلا به کرونا کمتر شود و سفری ایمن‌تر را تجربه کنیم و به خانه برگردیم.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان بیرجندی نیز گفت: اگر کسی در سفر به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه نکند، شیرینی سفرش را تلخ خواهد کرد.

او گفت: باید در تعطیلات بسیار مراقب باشیم، زیرا رعایت نکردن در ایام گشت و گذار، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را داشته باشد و دوباره کرونا را شعله ور کند.

کرونا باز هم قربانی گرفت

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با ثبت ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته، آمار جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

او گفت: در شبانه روز گذشته ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که شهرستان بیرجند با ۲۵ مورد بیشترین آمار را داشته است.

شریف زاده گفت: هم اکنون ۳۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۶ نفر از آن‌ها کرونا مثبت اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.