گروه‌های مقاومت فلسطین، نشست نقب با حضور کشور‌های عربی را محکوم کردند

گروه‌های مقاومت فلسطین نشست شش جانبه نقب با حضور چهار کشور عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

جنبش حماس با محکوم کردن این نشست، بر رد هرگونه عادی سازی روابط با تل آویو تاکید کرد و گفت: «این نشست فقط خدمتی به اشغالگران است که با مواضع و منافع ملت‌هایی که با عادی سازی مخالف هستند در تضاد است.»

به گزارش المیادین، جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای این نشست را نشان دهنده از دست دادن هویت عربی کسانی که موافقت کردند روابط خود را با دشمن عادی سازی کنند، توصیف کرد و گفت: «آیا وزرای خارجه کشور‌های عربی تا این حد از واقعیت و ماهیت درگیری در نقب بی اطلاع هستند؟»

از طرفی دیگر نیز کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه خود نشست وزرای خارجه عرب در نقب را و تعمیق و عادی سازی روابط با دشمن را شرم آور توصیف کرد.

 جنبش مجاهدین فلسطین نیز اعلام کرد این دیدار که در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی است میزان سرگردانی و گمراهی برخی رژیم‌های عربی که به صف عادی سازی روابط با تل آویو پیوسته اند را نشان  می‌دهد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز صبح از برگزاری نشست شش‌گانه با وزرای خارجه آمریکا، مصر، امارات، بحرین و مغرب در نقب اشغالی در روز جاری خبر داد.

برخی رسانه ها نیز خبر داده اند که فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان نیز ریاض را به مقصد اراضی اشغالی ترک کرده است و احتمال می رود نشستی با وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشد.

امارات، بحرین و مراکش در سال ۲۰۲۰ با خیانت به آرمان‌های فلسطین و میانجیگری آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافقنامه آبراهام عادی کردند.

مناطق مختلف نقب از جمله صعوه، عرب الاطرش، تل السبع و شقیب السلام مدت هاست که شاهد درگیری معترضان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی است. همزمان با این درگیری‌ها، کمیته عالی پیگیری فلسطینیان در نقب خواستار تحریم کنست و کابینه این رژیم در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار