شکارچیان کبک در دام یگان حفاظت محیط زیست قم افتادند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهک گفت: دو شکارچی متخلف که در منطقه شکار ممنوع کهک اقدام به صید و زنده گیری دو قطعه کبک کرده بودند، در دام محیط بانان گرفتار شدند.

سجاد پارسامهر با اشاره به گشت و کنترل مناطق و زیستگاه‌های طبیعی شهرستان کهک در ایام تعطیلات نوروزی گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کهک، گشت و کنترل جهت پیشگیری و مقابله با تخلفات زیست محیطی در این منطقه با جدیت ادامه دارد.

پارسامهر با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند زیست محیطی در منطقه شکار ممنوع کهک، گفت: محیط بانان و مأموران اجرایی محیط زیست، با حضور شبانه روزی در این منطقه، برای حفاظت حداکثری از جانوران و گیاهان تلاش می‌کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهک با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح حفاظتی این منطقه، گفت: دو شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع کهک دستگیر شدند؛ این شکارچیان با استفاده از تله پرندگان، اقدام به صید و زنده گیری دو قطعه کبک در منطقه شکار ممنوع کهک کرده بودند.

پارسامهر با بیان اینکه این دو متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی تحویل داده شده اند، گفت: متأسفانه یکی از کبک‌ها توسط شکارچیان ذبح شده و یکی دیگر از کبک‌ها پس از رسیدگی و نگهداری اولیه و حصول اطمینان از سلامت، در دامان طبیعت رهاسازی خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهک در پایان ضمن قدردانی از همشهریان و علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست که با اداره محیط زیست شهرستان کهک تعامل و همکاری دارند، گفت: امیدواریم همه مردم در ایام نوروز و فصل بهار، هرچه بیشتر با طبیعت و حیوانات مهربان باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار