مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش کوهبنان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش کوهبنان در سالن استاد مطهری این شهرستان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: حدود ۱۳ مدرسه در چند سال گذشته ساخته شده و در راستای آموزش هم گام‌های خوبی برداشته شد.

در ابتدای این جلسه سید محمد رضا حسینی مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: طی چند سال گذشته مدارس به برکت وجود سید الشهدا و قرائت زیارت عاشورا فعالیت خود را آغاز کردند.

حسینی گفت: در کنار درس و بحث به هنر خوشنویسی روی آوردم و در محضر استاد منتصری تلمذ کردم که تا کنون حدود ۲۶۰۰ نفر از علاقمندان کوهبنانی در کلاس درس هنر خوشنویسی بنده شرکت و فارغ التحصیل شدند.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان می‌گوید: حدود ۱۷ سال در کلاس درس حضور پیدا کردم و مابقی سال‌های خدمتم را در حوزه ستادی گذراندم.

او می‌گوید: در شرایط پس از زلزله و دوران کرونا کار‌های ارزشمندی انجام شد در حالی بیش از ۲۳۰۰ نامه برای جذب اعتبار و رفع مشکلات موجود به نهاد‌های مختلف نوشته شد.

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: حدود ۱۳ مدرسه در چند سال گذشته ساخته شده و در راستای آموزش هم گام‌های خوبی برداشته شد لذا در جایگاه توسعه در رتبه سوم استانی و در جایگاه آموزشی در رتبه چهارم و‌پنجم استان قرار گرفتیم که بعد از بیست سال دانش آموزان کوهبنان در رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه درخشیدند.

او‌می گوید: در حوزه پرورشی به جایگاه دوم استان رسیدیم در حالی در مسابقات نهج البلاغه، تفسیر و .. همواره حائز رتبه برتر شدیم.

حسینی گفت: در حوزه تربیت بدنی تلاش کردیم که رشته تربیت بدنی ویژه دختران در کوهبنان راه اندازی شود، چند زمین چمن مصنوعی را پیگیری و راه اندازی کردیم و جهت تکمیل استخر شنا هم پیگیری‌های خوبی گرفت.

در ادامه حجت الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت رقیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها گفت: انشالله با اطاعت همگان از مقام معظم رهبری زمینه ظهور حضرت، ولی عصر (عج) فراهم گردد.

او‌می گوید: با رفتن آقای حسینی برادر بسیجی دیگری از جمع فرهنگیان کوهبنان مسئولیت جدید آموزش و پرورش را قبول کرده است.

امام جمعه کوهبنان گفت: انسان در مدیریت باید مرد میدان باشد و تا می‌تواند خدمت بی منت و صادقانه داشته باشد.

به گفته امام جمعه کوهبنان سید محمد رضا حسینی اهل علم و قلم هست که مردم از ایشان بعنوان استاد خوشنویسی به نیکی یاد خواهند کرد.

حجت الاسلام جعفری گفت: ما باید زمینه ساز ظهور حضرت، ولی عصر (عج) باشیم لذا باید بدون، چون و چرا از نائب حضرت اطاعت کنیم.

در ادامه حجت الاسلام سادات حسینی معاون پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فضای مجازی و رسانه‌ها در کنار آموزش و پرورش در راستای آموزش در حال فعالیت هستند.

او می‌گوید: انجام وظایف و اجرای حدود الهی همواره باید مورد توجه مسئولین باشد مدیریت یک امانت الهی است که باید در راستای خدمت به مردم باشد البته عنصر اصلی مدیریت پاسخگویی به مردم است.

حجت الاسلام سادات حسینی گفت: استاد حسینی در مدت حضور در آموزش و پرورش خالصانه خدمت کرد و در کنار کار تربیتی فعالیت‌های هنری هم داشت.

او خطاب به احمد معصومی مدیر جدید آموزش و‌پرورش کوهبنان گفت: تلاش کنید هیچ کدام از جلسات آموزش و پرورش با وقت نماز برخورد نداشته باشد و زنگ نماز در برنامه آموزشی مدارس درج شود و عملی نمودن تک تک برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همراه با کار جهادی در دستور کار باشد.

معاون پرورشی اداره کل استان کرمان گفت: استفاده از ظرفیت جوان و کادر سازی، استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون خصوصا ائمه جمعه در امر تعلیم و تربیت اسلامی و دینی، استفاده از ظرفیت خیرین، تعامل با نماینده محترم شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و تکریم این بزرگواران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره در دستور کار مدیران آموزش و پرورش باشد.

در ادامه محسن ایزدی معاون فرماندار کوهبنان گفت: خدمات اقای حسینی طی شش سال مدیریت بی بدیل و بی نظیر هستند به گونه‌ای که هر شش ماه یک مدرسه ساخته شده و ۱۲ هزار صندلی به آموزش و پرورش کوهبنان اضافه شده است.

به گفته معاون فرماندار کوهبنان معرفی یک جوان بسیار ارزشمند بعنوان مدیر آموزش و پرورش که توانمندی‌های فراوانی دارند را باید به فال نیک گرفت.

ایزدی گفت: باید در شهرستان کادر سازی کنیم تا در آینده بتوانند در پست‌های مدیریتی کشور، استان و شهرستان خدمت رسانی کنند.

در ادامه احمد معصومی مدیر جدید آموزش و پرورش کوهبنان گفت: بحث تکریم معلم و حفظ شان معلم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، زیرا در مدرسه شاه بیت کار معلم هست که همواره باید تکریم گردد.

او‌می گوید مدرسه محوری از دیگر برنامه‌های شاخص است که هویت بخشی به دانش آموزان، ارتباط مستمر با والدین و استفاده از تجربیات و نقطه نظرات مدیران قبلی آموزش و پرورش در دستور کار دارم.

معصومی گفت: نتیجه کار در مدرسه است دانش آموز سالم و مدرسه سالم جامعه سالم، متعالی و مترقی را ایجاد می‌کند.

به گفته معصومی حفظ حقوق معلم و دانش آموز در دولت مردمی و عدالت محور مورد توجه است، استفاده از تمام‌ظرفیت‌ها خصوصا جوانان، استفاده از نقطه نظرات پیشکسوتان را مد نظر قرار خواهم داد.

مدیر جدید آموزش و پرورش کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری گفت: بدنبال عدالت تربیتی و پرورشی در مدارس هستم
و از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم برای حمایت از حق و حقوق بیشتر معلمین در تنظیم لوایح همانند گذشته تلاش کنند.

در ادامه منصور متقی گفت: کوهبنان از جمله شهرستان‌های فرهنگی و مذهبی است که علما و عرفای فراوانی در دامان خود در طول تاریخ پرورش داده است.

مدیر خانه سادات استان کرمان گفت: از استاد سید محمد رضا حسینی درخواست دارم که معاونت خانه سادات استان کرمان و ریاست خانه سادات کوهبنان را متقبل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.