تخصیص ۷ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات آب و برق

وزیر نیرو گفت: ۷ هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی به طرح های آب و برق این استان اختصاص یافت.

علی اکبر محرابیان گفت: یک ماه کار کارشناسی روی سفر به خراسان رضوی انجام شده و هدف سفر استانی، ایجاد عدالت است به همین دلیل در بخش آب و برق ۷ هزار میلیارد تومان مصوبه برای خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

وزیر نیرو گفت: سفر‌های قبلی در سال ۱۴۰۰ براساس بودجه‌ای بود که دولت قبل بسته بود اما خراسان رضوی اولین سفری است که بر اساس بودجه دولت سیزدهم انجام می‌شود، مناطق مختلف کشور پیشرفت کرده و نیاز به آب زیاد شده، ولی منابع آبی ما روزبه‌روز تحلیل یافته است و بهره‌وری آب مورد تأکید مقام معظم رهبری است همچنین بهره‌وری آب برای ما یک انتخاب نیست، یک ضرورت است.

او گفت: آبیاری زیرسطحی تا سه برابر راندمان محصول را افزایش می‌دهد، مشکل آب روستا‌ها تا سه سال آینده حل می‌شود و هر روستایی که منابع آب پایدار ندارد تا سه سال دیگر مشکل آن روستا حل خواهد شد.

محرابیان گفت: برای تعویض خط انتقال آب گناباد طی سه سال آینده اقدام خواهد شد این شامل خط لوله انتقال اصلی و خط انتقال آب داخل شهر نیز خواهد شد همچنین سعی می‌شود تا تصفیه‌خانه فاضلاب گناباد هم تا پایان دولت به اتمام برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.