سومین جشنواره بیدمشک به مدت دو روز در محوطه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه پذیرای بازدیدکنندگان است.

سومین جشنواره بیدمشک با حضور فرماندار، مسئولان شهری ارومیه و  سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه فرماندار،در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارومیه آغاز شد.

حسین مهدیزاده در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بیدمشک در ارومیه، استقبال گسترده شهروندان از این جشنواره را نشانگر اعتقاد مردم به آیین‌ها و سنت‌های قدیمی و احیاگر سنت‌های قدیمی عنوان کرد و گفت: برگزاری سومین جشنواره بیدمشک ارومیه آغازگر برگزاری جشنواره‌های متعدد در سالجاری است که امسال جشنواره‌های مختلف و متناسب با فرهنگ و سنت‌های مردم ارومیه نظیر جشنواره انگور برگزار خواهد شد.

شهردار ارومیه می گوید:  شهرداری ارومیه با همکاری شورای اسلامی شهر ارومیه تلاش می‌کند تا دیگر آداب و رسوم این شهر را که در خطر ثبت و معرفی به نام شهر‌های دیگر است حفظ و تحت عنوان برند ارومیه در سطح کشور و منطقه بشناساند.

مرتضی منافی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه هم ایجاد نشاط اجتماعی و آشنایی با سنت‌های شهر ارومیه را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره بیدمشک دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف و متناسب با فرهنگ و سنت‌های ارومیه همانند جشنواره انگور و بیدمشک سبب شده تا شهر ارومیه با این نماد‌ها در سطح کشور شناخته شود.

سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در ادامه این مراسم گفت: سومین جشنواره بیدمشک ارومیه طی روز‌های دهم و یازدهم فروردین ماه در محوطه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

محمد نقی پور، هدف از برگزاری این جشنواره را احیای سنت‌های دیرینه عرق گیری و انتقال آن به نسل جوان و معرفی گیاه بیدمشک به عنوان گیاه دارویی و نماد ارومیه و آذربایجان غربی و برند سازی آن عنوان کرد.

 

وی گفت: با برگزاری جشنواره بیدمشک علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی ارتباط نسلی بین نسل جدید و گذشته برقرار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه می گوید: این دوره از جشنواره برای رفاه حال بازدیدکنندگان در یک مکان رسمی برگزار شده و تمامی غرفه‌های جشنواره به محصول بیدمشک و عرق گیری سنتی آن اختصاص داده شده و در کنار این جشنواره برنامه متنوع موسیقی سنتی عاشیقی و تکم گردانی در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.