فعالان صنایع‌دستی در ۲۰۰ روز اخیر ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

بهادری جهرمی نوشت: در این مدت مجوز ۱۵۵ رشته ‎صنایع‌ دستی از کسب و کارهای خانگی، ثبت‌محور و آنی شد.

سخنگوی دولت در صفحه مجازی خود نوشت: در مدت ۲۰۰ روز فعالیت دولت سیزدهم، ۱۹ رشته صنایع دستی فراموش‌شده هم در ۱۸ استان احیا شد تا رنگ و لعاب تازه‌ای به صنایع دستی بخشیده شود.

گره‌چینی چوب آذربایجان شرقی، پیکرتراشی چوبی آذربایجان غربی، جاجیم‌بافی استان ایلام، گلیم ماشته استان کهگیلویه و بویراحمد، جاجیم پنبه‌ای زنجان، خرمهره‌سازی قم، شال‌بافی گیلان، حصیربافی مازندران، پلاس‌بافی اصفهان، چادرشب‌بافی هرمزگان، سفال‌گری فنوج استان سیستان و بلوچستان، سفره آردی چهار محال و بختیاری، چاقوسازی سنتی کردستان، چنگوم‌سازی سمنان، نواربافی آلاچیق ترکمن استان گلستان، شال‌بافی کرمانشاه، بخارایی‌دوزی خراسان جنوبی، چاقوسازی سنتی و مس‌گری با روش چکشی از استان همدان رشته‌هایی است که پارسال احیا شدند.

همچنین گفتنی است، براساس قراردادی که آبان پارسال بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید، بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شد.

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی گفت: پیش‌بینی ما این است که تسهیلات ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بیش از شش هزار نفر شغل در کشور در حوزه روستایی و صنایع‌دستی ایجاد کند که تحول جدی در شرایط فعلی جامعه خواهد بود. 

از سوی دیگر، بر اساس دستور آقای ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درجهت همکاری بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسفند پارسال مقرر شد ۵۷ رشته مشاغل خانگی صنایع‌دستی به ۱۵۵ رشته افزایش پیدا کند. 

فعالان صنایع‌دستی در ۲۰۰ روز اخیر ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

به گفته پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هنرمندان یا صنعتگران می‌توانند ابتدا کارگاه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنند و بعد برای گرفتن مجوز در سایت مشاغل خانگی اقدام کنند و سپس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نظارت‌های خود را انجام خواهد داد و دیگر برای مجوز نیازی به انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار