در اولین هفته معاملاتی قرن جدید

تمام ۱۲ شاخص‌ بورس تهران بیش از ۶ درصد رشد کردند

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۴ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان رسید.

در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۶ تا ۱۰ اسفند محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۶.۸ درصد افزایش به میزان ۸۷ هزار و ۱۱۹ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۴۵ هزار به یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۶.۷۴ درصدی مواجه شد و به میزان ۲۳ هزار و ۱۱۱ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۳۴۲ هزار و ۷۹۸ واحد به ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد رسید. 

اکثر شاخص‌های بورس تهران رشد بیش از ۵۰ درصد را تجربه کردندبابک سالاروند تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته ارزش معاملات تمام بازار‌ها به غیر از بازار مشتقه به علت تعطیلات نوروز و عدم معامله سرمایه‌گذاران کاهشی بوده است. همچنین نمادهای صنعت خودرو به علت خبر واگذاری سهام شرکت‌های تابع خودروساز وضعیت مطلوبی داشتند.

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی که گذشت با کاهش ۳۴.۴۱ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۳۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان به ۲۴ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۳۹ میلیارد و ۶۱ میلیون سهم به ۵۷ میلیارد و ۸۶۷ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۴۸.۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

اکثر شاخص‌های بورس تهران رشد بیش از ۵۰ درصد را تجربه کردندآمارها حاکی از آن است که ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۸۱.۷۵ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از ۵ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان به ۹۹۷ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و... می‌شود با افزایش ۹۲.۱۱ درصدی از ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز با کاهش ۲۳.۳۷ درصدی از ۸ هزار و ۳۷ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان رسید.

اکثر شاخص‌های بورس تهران رشد بیش از ۵۰ درصد را تجربه کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار