ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اهدا و پیوند اعضا از رتبه ۴۵ به رتبه ۲۸ در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در ۲ سال گذشته در مجموع موجب ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ۴۵ درسال۱۳۹۸ به ۲۸ در سال ۱۴۰۰ در کشور شد.

 محمدحسین سرمست گفت: سال۱۴۰۰ نیز با تلاش شبانه روزی مرکز اهدا عضو و پیوند دانشگاه و همچنین زحمات شبانه روزی اساتید جراحی و فوق تخصص پیوند قلب، کلیه، کبد، بیهوشی قلب و کارکنان پرسنل بخش‌های پیوند و مرکز اورژانس ۱۱۵ بویژه همکاران اورژانس هوایی، شاهد نجات جان ۶۱ تن از هم استانی‌های عزیز و هموطنان با پیوند اعضای حیاتی بودیم.

او می گوید: در سال گذشته با پیوند ۳۵ کلیه ۱۳ کبد و ۲ قلب موفق در بیمارستان گلستان اهواز و ارسال دو قلب به تهران و پیوند موفق به پسر ۱۴ ساله ودختر ۹ ساله که در شرایط اورژانس نیاز به قلب داشتند و همچنین ارسال ۷ کبد و۴ قلب به شیراز در مجموع جان ۶۱ نفر ازهم استانی‌ها و هموطنان عزیز نجات داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  گفت: من تقدیر از خانواده‌هایی که با سخاوتمندی و اهدا اعضا عزیزان خود موجب نجات جان بیماران شدند، گفت: امیدواریم فرهنگ اهدا عضو بیش از پیش از در جامعه نهادینه شود و شاهد از دست دادن هیچ هموطنی به دلیل نیاز به عضو نباشیم.

روز گذشته (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) اهدای اعضای روژان کودک دو ساله خوزستانی که متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود با اقدام خیرخواهانه خانواده‌اش به سه بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید.

 پیوند کبد و دو کلیه این کودک گرامی با سخاوت و از خودگذشتگی پدر و مادر روژان که از مدافعین سلامت خوزستان هستند در بیمارستان گلستان اهواز به عنوان اولین پیوند عضو در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.