حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد:

حذف ارز ترجیحی نباید باعث تنگ‌تر شدن سفره مردم شود

 امام جمعه اهواز گفت: حذف ارز ترجیحی نباید باعث تنگ‌تر شدن سفره مردم شود چرا که تاکنون مشکلات اقتصادی به اندازه کافی باعث کوچک شدن سفره مردم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز گفت: اکنون شاهد افزایش میزان فروش نفت هستیم که از جهتی خرسند کننده و از جهتی نیز نگران کننده است چرا که امام خمینی (ره) فرمودند شیر‌های نفت بسته شود و خام فروشی نکنیم.

به گفته او  اهتمام دولت انقلابی به خنثی کردن تحریم‌ها و نگاه به ظرفیت‌های داخلی بسیار شایسته است؛ تغییر رویه دولت در مراودات بین‌المللی و نگاه به کشور‌های همسایه نیز یک فرصت مناسب برای رشد اقتصادی است.

 امام جمعه اهواز گفت: ایران در بازار عراق تاکنون ضعیف عمل کرده است و کشور‌هایی نظیر رژیم سعودی و ترکیه، بازار عراق را قبضه کرده‌اند.

این مقام مسئول  دیپلماسی اقتصادی را نقطه امیدی در جامعه دانست و گفت: در صورت توافق ایران در مذاکرات و همچنین افزایش درآمد کشور به‌ویژه درآمد نفتی از جهاتی فرصت و از جهاتی نیز می‌تواند یک تهدید باشد که باید به خوبی مدیریت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد درباره موضوع حذف ارز ترجیحی نیز گفت: اکنون هر سه قوه نظر مشترکی در این باره دارند، اما از طرفی نیز نرخ کالا‌های اساسی باید بیشتر مدیریت شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد:  ضعف مدیریتی در برنامه‌های اقتصادی بستر و زمینه تورم را ایجاد کند و این یک هشدار جدی از سوی کارشناسان به برخی از مسئولان است.

او گفت: یک بشکه نفت خام به چین می‌فروشیم و ۲ هزار فرآورده از آن استخراج می‌کنند و سپس یکصد فرآورده آن را به کشور خودمان وارد می‌کنند؛ ما باید به سمتی برویم که نفت را تبدیل به ارزش افزوده کنیم و از آن استفاده بهتری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان‌کرد: با توجه به وضعیتی که پیش‌بینی می‌شود، همچنان ممکن است شاهد افزایش قیمت نفت باشیم و این نقطه امیدی برای کشور بوده و بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند، اما باید برای استفاده هرچه بیشتر از آن برنامه‌ریزی کنیم.

این مقام مسئول در ببخش دیگری از سخنان خود  گفت: جبران فرصت‌های باقیمانده از ماه شعبان برای استغفار و دعا، اهتمام به امور مفید و ترک امور بیهوده، خواندن دعا، استغفار فراوان، تلاوت قرآن، توبه از گناهان برای دوری و پاکیزه کردن خود برای ورود به ضیافت الهی، ادای امانت‌ها، دوری از کینه ورزی و بخشش، ترک گناه و دوری از تهمت و غیبت، انجام واجبات و توکل به خداوند متعال از توصیه‌های مهم امام علی (ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد به نمونه‌ای از پرهیز از گناه اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی برخی‌ها آبروی یک فرد یا خانواده‌ای را بر باد می‌دهند؛ همچنین برخی آبروی فردی را که سال‌ها در نظام خدمت کرده است، بر باد می‌دهند.

امام جمعه اهواز همچنین ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و استقرار نظام اسلامی را به ملت شریف ایران و به ویژه مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار خوزستان تبریک  گفت.

او گفت: عید نوروز از اعیاد باستانی است و آن را پاس می‌داریم، اما اعیاد دیگر دینی نظیر عید قربان و عید سعید فطر باید گرامی داشته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.