درویشی:

هلال احمر فارس به ۴۹۳ حادثه دیده در نوروز امدادرسانی کرد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی با مشارکت ۴۷۴ نفر نیروی عملیاتی به ۱۳۷ حادثه و ۴۹۳ نفر حادثه دیده در سطح جاده‌های مواصلاتی و درون شهری استان خدمات ارائه شد.

حسین درویشی به آمار حوادث و اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: ۱۳۷ مورد حادثه در این بازه زمانی اتفاق افتاده که ۸۷ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای، ۱۷ مورد کوهستان، ۱۷ مورد خدمات حضوری، ۱۵ مورد شهری و یک مورد در زلزله نیاز به کمک داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه مجموع کل نجات یافتگان ۸۵ نفر بوده است گفت: ۲۰ نفر به صورت سرپایی و ۶۵ نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شدند.

او مجموع کل آسیب دیدگان را ۴۷۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۰۳ نفر جاده‌ای، ۲۱ نفر خدمات حضوری، ۲ نفر زلزله، ۱۲ نفر شهری و ۳۳ نفر کوهستان بوده است، خاطرنشان کرد: ۱۴۳ تیم عملیات امدادی با ۴۷۴ نفر نیرو اعزام شده‌اند و همچنین ۹۴ دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

درویشی مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۳ نفر و اعلام کرد و گفت: این جمعیت ۱۹ مورد عملیات رها سازی را از ابتدای امسال انجام داده است.

او گفت: ۳۹ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه ۲۷ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در ایام نوروز ارائه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار