روسیه: فعالیت‌های بیولوژیک آمریکا در اوکراین، نقض کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنانی از فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در قلمروی اوکراین انتقاد کرد.

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری در نیویورک اعلام کرد فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در قلمروی اوکراین، نقض کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک است.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، وی با قرائت بیانیه‌ای درباره اسنادی که وزارت دفاع روسیه در خصوص فعالیت‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در خاک اوکراین به دست آورده است، گفت: ما سرگرم تحلیل مدارک مبنی بر دخالت مستقیم حاکمیت سیاسی آمریکا در تامین مالی فعالیت‌های بیولوژیک نظامی در اوکراین هستیم.

او همچنین گفت: وزارت دفاع روسیه مدارکی پیدا کرده که نشان می‌دهد مقامات اوکراین، تحت حمایت و هدایت مستقیم وزارت دفاع آمریکا، سرگرم اجرای پروژه‌ها و آزمایشات خطرناک به عنوان بخشی از برنامه بیولوژیک نظامی بوده اند. این فعالیت‌ها سال‌ها در خاک اوکراین در میانه شرق اروپا و در نزدیک‌ترین فاصله به مرز‌های روسیه صورت گرفته است و تهدیدی جدی برای امنیت بیولوژیک روسیه و منطقه ایجاد کرده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: ما منتظر شفاف سازی از طرف آمریکا درباره ماهیت واقعی فعالیت‌های بیولوژیک خود در اوکراین و همچنین توضیحاتی درباره مدارکی که به آن‌ها اشاره کردم، مانده ایم؛ به ویژه ما از آن‌ها خواستیم شفاف سازی کنند. چرا وزارت خارجه آمریکا مدام تاکید می‌کند که آمریکا هیچ آزمایشگاهی در اوکراین ندارد؛ آن هم در شرایطی که مدارک تایید شده وجود دارد که نشان می‌دهد پنتاگون به صورت مستقیم این آزمایشگاه‌ها را مدیریت می‌کند و پیمانکاران ثانوی آن پروژه‌های مربوط به مواد مهلک بیولوژیک را پیش می‌برند.

گفتنی است پیش از این نیز نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد جهان متمدن سرانجام خواهد دید که آمریکا در حال ادامه سنت‌های آلمان نازی و رایش سوم (هیتلر) و انجام آزمایش‌های غیر انسانی روی انسان‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مرگ برامریکاوغرب که باعث درست کردن ویروسهای ازمایشگاهی خطرناک شدندکه احتمالأ گرونا. جنون گاوی. انفولانزای مرغی وغیره که همه بخاطر از کار انداختن اقتصادچین پرورش یافتن. البته بیل گیتس ودکترفائوچی باید درموردخریدو سهام واکسن سازی رویک سال قبل از شیوع کرونا توضیح بدهندوهمچنین فیلم شیوع که امریکا در مورد پاندومی خطرناک درسال2011ساختنش یک توضیحی بدهند.که ازکجامیدونستن این مریضی ازچین به کل دنیا سرایت میکنه. وبیل گیتس چگونه میلیاردها ازخون مردم به ثروتش افزود. مرگ برامریکای پست واروپای بی وجدان ونئونازیهای آزورف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین با این خیانتی که به بشریت کرد باید از صفحه روزگار محو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ملک
۰۲:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
روسیه دومین کشور قدرتمند دنیا نتونسته بیش از ۴۰ روز اوکراین رو بگیره.تازه اگه هم بگیره تو باتلاقی گیر میکنه که نتیجش مثل اشغال افغانستان میشه.روسیه گول آمریکا رو خرد
آخرین اخبار