مرغ گرم ۳۱ هزار تومان؛ مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان/ قیمت مرغ نوسان نخواهد داشت

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بهای مرغ گرم ۳۱ هزار تومان و مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان است.

حسین ایراندوست گفت: قیمت توزیع مرغ گرم در ماه رمضان براساس مصوبه آذر سال گذشته با بهای ۳۱ هزار تومان و مرغ منجمد با همان بهای ۲۰ هزار تومان ایام نوروز در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد.

به گفته او در استان اصفهان توزیع گوشت مرغ با بهای ۳۱ هزار تومان مصوبه آذر سال گذشته توزیع می‌شود و بیش از این نرخ تخلف است.

او گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته از ۲ فروردین کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان اصفهان آغاز شده است. براساس عرضه و تقاضای بیش از ماه‌های گذشته بازار و پاسخ به نیاز میزان بالای مسافران و گردشگران نوروزی در اصفهان، تنها در ۲ روز  ۱۰ و ۱۱ فروردین سال جدید بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان پیرامون اینکه بیش از ۵ هزار تن مرغ منجمد با بهای ۲۰ هزار تومان هم آماده توزیع در بازار است، گفت: برای عرضه مرغ منجمد به تمام شهرستان‌های استان اطلاع‌رسانی شده که براساس نیاز، میزان مصرف شهرستان خودشان را اعلام کنند و تاکنون هم با استقبال مطلوب شهروندان در حال توزیع هستیم.

او می‌گوید: ذخیره‌سازی خوبی برای ایام ماه رمضان انجام شده و چنانچه تقاضا در بازار افزایش یابد، مرغ‌های ذخیره شده وارد بازار می‌شود.

به گفته ایراندوست، جوجه‌ریزی امسال به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش رشد داشته است. جوجه‌ریزی پارسال ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در اصفهان بوده که هم اکنون به ۸ میلیون تن رسیده است و جای هیچ‌گونه نگرانی برای تامین مرغ در ماه رمضان نیست.

او می‌گوید: چنانچه مرغ‌های ۴۵ روز به بالا به وزن دو کیلوگرم و ۳۰۰ گرم رسیدند بلافاصله به کشتارگاه‌ها منتقل می‌شوند، در کشتارگاه‌ها نماینده‌ای از سازمان‌های  صمت و جهاد کشاورزی حضور دارند و نماینده جهاد کشاورزی مرغ‌های ورودی به کشتارگاه‌ها را به تایید نماینده کشتارگاه می‌رساند و در نهایت گوشت مرغ را به نماینده صمت تحویل می‌دهد.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: از این مرحله به بعد نماینده صمت، گوشت مرغ را به توزیع کنندگانی که در سامانه «رهتاب» ثبت شده‌اند تحویل می‌دهد و گزارش توزیع را تحویل می‌گیرد؛ از فروردین سال گذشته که این اقدام در استان اصفهان اجرایی شده است التهاب کاذب مرغ در بازار فروکش کرده است.

به گفته او، شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه رهتاب از ثبت شدن میزان گوشت خریداری شده به قیمت مصوب در سامانه رهتاب اطمینان حاصل کنند و همچنین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به این اپلیکیشن از موجودی گوشت مرغ در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها اطلاع پیدا کنند.

ایراندوست گفت: در هیچ مرغ فروشی نباید قطعه‌بندی صورت گیرد و قطعات مرغ را نباید به صورت فله‌ای ارائه شود. قطعه‌بندی باید در مراکز مجاز و با برچسب و قیمت مشخص و در بسته بندی‌های حداکثر ۲ کیلوگرمی ارائه شود در غیر این صورت یک نوع تخلف محسوب می‌شود.

او می‌گوید: اگر مرغی که باید با قیمت مصوب عرضه شود در مسیر از کشتارگاه تا فروشگاه توسط افراد سودجو قطعه بندی صورت گیرد تا با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به فروش برسد تخلف است و مصرف کنندگان حتماً باید در این موضوع گزارش دهند تا با سوداگرانی که به بهانه قطعه بندی، قیمت را بالاتر از میزان مصوب عرضه می‌کنند، برخورد شود.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان می‌گوید: تامین گوشت مرغ در همه استان مثل هم است و قرار نیست تفاوتی میان عرضه مرغ در مرکز شهر و شهرستان‌ها باشد، اداره صمت براساس ضریب جمعیتی گوشت مرغ را در تمامی شهرستان‌ها توزیع می‌کند.

او گفت: من به شهروندان این اطمینان را می‌دهم که از لحاظ جوجه‌ریزی، تولید و تامین گوشت مرغ هیچ مشکلی نداریم و اگر با گرانفروشی در مغازه یا فروشگاهی مواجه شدند با امتناع از خرید مرغ موضوع تخلف و گرانفروشی‌ها را اطلاع دهند.

به گفته ایرنداوست، شهروندان از خرید مرغ بالاتر از قیمت مصوب امتناع کنند، چرا که در این صورت فروشنده نیز مجبور می‌شود تا آن را با قیمت مصوب عرضه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.