صدور دستورات لازم معاونت عمرانی استانداری در پی اعلام بازگشایی مدارس

استانداری خوزستان در پی اعلام حضوری شدن مدارس در سراسر کشور، دستوراتی را در این خصوص خطاب شهرداران و فرمانداران صادر کرد.

محمد خانچی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای تدابیر لازم جهت مدیریت ترافیک سرویس مدارس در نخستین روز تحصیلی از سال ۱۴۰۱ تاکید ویژه‌ای کرد.

او یادآور شد که با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور پس از تعطیلات نوروزی و تقارن آن با حلول ماه رمضان بدون شک سفر‌های درون شهری با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه خواهد شد.

آقای خانچی گفت: به منظور پاسخگویی به موقع و مناسب به تقاضای سفر ایجاد شده و پیشگیری از تراکم ترافیک از همه شهردارن و فرمانداران استان درخواست می‌شود دستورات لازم را در موارد زیر صادر کنند:

۱- شهرداری‌های تابعه نسبت به تقویت ارایه خدمات حمل و نقل عمومی با افزایش تعداد ناوگان و بکارگیری حداکثر ظرفیت موجود و کمکی اقدام نمایند.

۲- در صورت امکان مانند طرح استقبال از مهر، ارایه خدمات رایگان یا تخفیف دار در روز‌های اول به منظور پاسخگویی به تقاضای سفر جدید در دستور کار قرار گیرد.

۳- به منظور ارتقا ایمنی تردد دانش آموزان، ایمن سازی، رفع نواقص علایم عمودی و افقی و آرامسازی سرعت در محدوده مدارس به صورت ویژه مورد تاکید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.