زیارت و سیاحت در روستای کاهی

وجود مزار بی بی زینب خاتون (س) در روستای کاهی و آب و هوای مطلوب این روستا سبب شده تا این منطقه به جاذبه ای گردشگری تبدیل شود.

آستان مبارک بی بی زینب خاتون (س)، در روستای کاهی شهرستان سربیشه واقع شده است.

روستای کاهی علاوه بر اینکه مکانی زیارتی محسوب می‌شود، به دلیل آب و هوای بکر خود میزبان مسافران و زائران متعددی از اقصی نقاط خراسان جنوبی و کشور است.

اجرای برنامه‌های متنوع در ایام نوروز به غنی سازی اوقات فراغت زائرین بی بی زینب خاتون (س) کمک بسیاری کرده است.

کاهی خالی از زائر و گردشگر نمی شود

یکی از گردشگران در روستای کاهی  گفت: هر ساله چندین بار به این روستا می‌آییم و علاوه بر زیارت از سایه سار‌های درختان آن استفاده می‌کنیم و فضای روستا بسیار خاص و دل انگیز است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از گردشگران گفت: برنامه‌های مختلفی درآستان مبارک بی بی زینب خاتون (س) برگزار می‌شود که هم به شناخت افراد از صاحب بقعه می‌انجامد و هم غنی سازی اوقات را به همراه دارد.

او گفت: اینجا را هیچ وقت بدون مسافر ندیده ام و هر وقت به کاهی می‌آییم با تعداد زیادی گردشگر از داخل و خارج خراسان جنوبی مواجه می‌شویم.

پذیرایی روستای کاهی از حدود۳۰ هزار زائر 

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی درباره طرح آرامش بهاری در این بقعه متبرکه گفت: برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های چند رسانه‌ای از جمله مهمترین برنامه‌های اجرا شده بوده است.

او گفت: امسال استقبال مردم از این برنامه‌ها بالا بوده  و نیاز داریم که برنامه‌ها را تقویت کنیم تا افراد بیشتری از آن‌ها بهره‌مند شوند.

از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان تعطیلات بیش از ۳۰ هزار زائر مزار بی بی زینب خاتون (س) را زیارت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار