رئیس جمهور: با مقصران حادثه مشهد با جدیت برخورد کنید

حجت الاسلام رئیسی در جلسه هیات دولت ضمن ابراز ناخشنودی از حواشی مسابقه تیم ملی فوتبال در مشهد، خواستار برخورد جدی با عوامل خاطی شد.

گفتنی است، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان از سری مسابقات جام جهانی قطر در تاریخ ۹ فروردین در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس برگزار شد که با حواشی همراه بود.

در حالی که بخشی از سهمیه بلیت‌های بازی متعلق به بانوان بود، آن‌ها نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و همین موضوع به محل بحث در بین اهالی فوتبال و مسئولان تصمیم‌گیر تبدیل شده است.

فرماندار مشهد به علت «بروز برخی حواشی و اتفاقات بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان و هوادارانی که نتوانستند برای دیدن مسابقه فوتبال وارد ورزشگاه امام رضا (ع) شوند» عذرخواهی کرده است.

در پی ایجاد این حواشی، حجت الاسلام رئیسی وزیر کشور را برای بررسی دقیق اتفاقات بازی ایران و لبنان، انجام اقدامات لازم و ارائه گزارش موظف کرد.

احمد وحیدی هم دو روز پیش  در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: رسیدگی به حادثه ورزشگاه، در جلسه مفصلی که معاونت امنیتی انتظامی با مسئولان ذیربط فدراسیون، وزارت ورزش، ناجا و قوه قضاییه تشکیل داد و همه ابعاد موضوع بررسی و جزئیات موضوع انجام شد، انشاالله جمع بندی به زودی به رئیس جمهور ارائه می‌شود.

بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی و خرید محصولات آن‌هاست

اما بحث حمایت از دانش بنیان‌ها از دیگر محور‌هایی بود که در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد.

رئیس‌جمهور شرکت‌های دانش‌بنیان را سرمایه کشور دانست و گفت: این شرکت‌ها نباید منتظر وقت ملاقات با مسئولان باشند، بلکه این مسئولان و نهاد‌ها هستند که باید به سراغ این شرکت‌ها بروند. بر همین اساس ضروری است که در هر کدام از وزارتخانه ها، یک معاونت مشخصا انجام این مسئولیت را بعهده بگیرد.

هم‌اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۶ هزار و ششصد شرکت رسیده که بیشترین حجم از این کسب و کار‌ها به دانش‌بنیان‌های تولیدی نوع دو یا همان صنعتی اختصاص یافته، به صورتی که تعداد آن‌ها برابر با ۳ هزار و ۵۰۳ شرکت است.

چندی پیش سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور در این باره گفته بود «هدفگذاری ما برای سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان است که البته در بحث درآمد‌ها قطعاً عدد بالاتر از این است. ما سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۴۰۰، قریب به دو برابر رشد داشتیم و انتظار داریم که امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌مان به مرز نه هزار شرکت برسد.»

به گفته حجت الاسلام رئیسی، کارآمدترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را خرید محصولات این شرکت‌ها دانست و  دستگاه‌ها نباید هنگامی که کالای تولید داخل استاندارد و دانش‌بنیان درکشور وجود دارد  به دنبال کالای مشابه خارجی باشند.

رئیس‌جمهور در پایان وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مشترک را به فعال‌تر شدن در زمینه تقویت ارتباطات و مراودات تجاری با سایر کشور‌ها توصیه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
ردپای مدیران میانی و پایینی دولت روحانی و اصلاحات رو به وضوح میشه دید... جناب رئیسی تا دیر نشده همه مدیران پسماند دولت قبل رو برکنار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مردم نان نیست بخورن
شما دغدغه ات شده ورود زن به ورزشگاه
زنان باید برن زایشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
باسلام و تشکر از رئیس جمهور عزیز و عذرخواهی صمیمانه ایشان
درجواب شما ناشناس عزیز باید بگم لعنت بهت،لعنت که چون یهودیان،چون عربان جاهل فقط زن را برده ی جنسی خود میدانید
لعنت خدا و قران و پیغمبر و امامان و پیامبران و چهارده معصوم و هفتاد و دو تن بر شما
با تشکر:))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دغدغه ایشون همون معیشته ولی یه عده مرد بی غیرت و زن الاف زوم کردن رو ورزشگاه رفتن زنان به ظاهر فوتبال دوست
Iran (Islamic Republic of)
شهريار
۲۳:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ما انقلاب کردیم که زن بره ورزشگاه و بدن نیمه عریان مردها رو ببینند؟ جواب خون شهدا را چطور میخواین بدین؟ چه معنی داره زن بره ورزشگاه بره دوچرخه سواری وووو؟ خدا زن رو آفریده در خدمت کانون گرم خانواده باشه دلیلی نداره شوهر و خانواده رو رها کنه بره بیرون از خونه، هر کاری باید طبق اصول دین باشه نه بر اساس نظر کشورهای غربی و ملاحظات سیاسی، لطفا سانسور نکنید و منتشر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
خالدی لردگان
۰۲:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خون شهدا را دزدها و اختلاس گرها و مافیا پایمال کردند نه رفتن زنان به ورزشگاه. نمیدانم چند سالت هست !! اتفاقا انقلاب ۵۷ برای برابری و عدالت و مبارزه با فساد اداری و مالی و نبود توزیع عادلانه ثروت رخ داد
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
زنان در کنار خانه کعبه دوشادوش مردانی که نصف بیشتر بالاتنه شان لخت است طواف میکنند وتو میگی زن در ورزشگاه از فاصله 100متری ساق پای مرد رو ببینه گناهه. عجب تفکری داری تو. از نظر فکری هنوز تو عصر سنگ زندگی میکنی وهنوز به زمان پیغمبر هم نرسیدی .یعنی زمان جهالت عربی.از دین هم درک درستی نداری .وای به حال مردم ما با این تفکرات وجمود فکری شماها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
وقتی تعداد دانش آموزان در یک کلاس بسیار زیاد است چگونه موارد بهداشتی را رعایت کنند؟
به مدت شش ساعت در روز!
چرا حق انتخاب را به خانواده نمی دهند تا هرکس علاقمند به مجازی یا خضوری بود یکی از روشها را برای فرزند خود انتخاب کند و در نتیجه مسئولیت میزان یادگیری نیز به عهده خودشان است؟
واقعا از اقای رییسی انتظار بیشتری میرفت تا لااقل جلوی تین کار اشتباه را بکیرد نه اینکه از ان حمایت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
از حرفات معلومه معلمی و انگاری 3سال مرخصی با حقوق برات کافی نبوده... این حقه کثیف کرونای سیاسی باید در نهایت تموم بشه. همه خانواده ها موافق مدرسه هستن و کرونا دیگر یه سرماخوردگی خفیفه با درصد انتقال بیشتر. شما معلما انگاری کافی نبود با انتخاب روحانی مارو به گل نشوندین حالا دنبال تغییر سبک زندگی دانش آموزی هستین...
Singapore
کمیل
۲۳:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خیلی بعیده که چاقو دستش رو ببره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
پسرایرونی
۲۳:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
کاش باگرانی واختلاس ونامردی هم برخوردکنید که صددرصدنمیکنید همه مردم میدونن سنگ بزرگ علامت نزدن است شما درمقابل مافیای ایران ضعیفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
امیدوارم منظور برخورد با بانوان نباشه.
و یا این برخورد جنبه نمایشی و شوء تلویزیونی و خبری نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۲:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
به جای اینکه اسپری و گاز اشک آور تو چشم مردم بزنید حق و جقوق بانوان را رعایت کنید شرم آوره که ما تو قرن 21 حرف از ورود به ورزشگاه بزنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اینا مسولین مثل زنجیر بهم وصل هستند و هیچ کس کاری نمی تونه اتجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اینا مسولین مثل زنجیر بهم وصل هستند و هیچ کس کاری نمی تونه اتجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
چرا برای همیشه جایگاهی برای بانوان نمیسازید یعنی چی تا کی ایران و طالبان تنها حکومتهای دنیا باشن که به زنها اجازه تماشا فوتبال نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
خانم ها میتونن فوتبال ببینن و ورزشگاههای بانوان به روشون بازه.چرا اینقدر اصرار هست برن ورزشگاههای آقایون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
من نمیخام ماشین بی کیفیت و گرون ایرانی سوار بشم چیکار باید بکنم. با 300 میلیون در صورت ورود خودروی خارجی به راحتی می تونیم خودروی خوب سوار بشیم . هر سال به بهانه حمایت از تولید ایرانی ما باید ضربه بخوریم و خودوری گرون ایرانی بیکیفیت سوار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شاید از ترس اینکه پته خودشان روی اب بیافته چند تا سرباز فلک زده که جز اجرای دستور مافوقش کاری انجام نداده را جریمه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
درسته باید قاطع برخورد با کارهای ضد فرهنگی و......صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
ایول به این دستورت همین نکات که خیلی ها ان را بی اهمیت میدانند واز نان مردم میگویند دقیقا به نان مررم ربط داره وقتی چهره کشور را بیش از این تخریب نکنید مشکلات دیگر هم حل خواهد شد البته که محرومیت حضور در جام جهانی هم از طرف فیفا مزید علت میتواند باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شما که کار بلد نیستی چرا قبول کردی ؟ ریس جممممههههور شوی ؟
آخرین اخبار